systeemherstel vraagje

Gestart door Format Arie, 11 augustus 2004, 15:13:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik heb toen straks een poging gedaan om systeemherstel te gebruiken. Ook al kies ik voor een eerdere datum van herstelpunt die ik zelf gemaakt heb, na het opnieuw opstarten van de computer geeft hij telkens aan "De computer kan niet worden hersteld naar (mijn gekozen herstelpunt). Er zijn geen wijzigingen op de computer aangebracht". Tijdje geleden ook geprobeerd, met zelfde resultaat (ander herstelpunt). Doe ik iets niet goed?

Han

Voor zover ik je verhaal lees denk ik van niet. Op sommige computers met WinXP heb je dat ongemak. Hoe en waarom is bij Microsoft ook niet duidelijk. Er is wél een halfbakken oplossing voor.
Haal regelmatig je oude herstelpunten weg en zet er dan 'n nieuwe voor in de plaats.
Weet je hoe je het maken van herstelpunten aan/uit kunt zetten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nee, maar volgens mij zal er wel een topic ergens over zijn. Zal het intikken bij zoeken. Waarom vraag je dat? Moet je hem uitzetten om alle oude herstelpunten te verwijderen of zo?

Han

Daarom vraag ik dat  ;)
Citaat van: Han op 11 augustus 2004, 15:25:40Voor zover ik je verhaal lees denk ik van niet. Op sommige computers met WinXP heb je dat ongemak. Hoe en waarom is bij Microsoft ook niet duidelijk. Er is wél een halfbakken oplossing voor.
Haal regelmatig je oude herstelpunten weg en zet er dan 'n nieuwe voor in de plaats.
Weet je hoe je het maken van herstelpunten aan/uit kunt zetten?


Hoe verwijder je oude herstelpunten :
Systeemherstel uitzetten:
* klik op Start
* Ga naar Instellingen
* ga naar Configuratiescherm
* dubbelklik op icoontje "Systeem"
* Ga naar tabblad systeemherstel
* Zet een vinkje bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"
* Klik op OK en alle bestaande herstelpunten worden verwijderd

Zet daarna Systeemherstel weer aan
* klik op Start
* Ga naar Instellingen
* ga naar Configuratiescherm
* dubbelklik op icoontje "Systeem"
* Ga naar tabblad systeemherstel
* Haal het vinkje weer weg bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"
* Klik op OK en WinXP maakt vanzelf een nieuw vers herstelpunt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Zo simpel dus.  Ook was het herstelpunt nog maar paar minuten oud, hem meteen geprobeerd, en het werkte.
bedankt Han. :)