Map java virtual machine verwijderd

Gestart door Hans t, 20 december 2004, 12:12:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans t

hoi ,
heb in verkenner m'n hele java map verwijderd (na problemen met 'n chat ergens, zegt iemand "zit in je java " ) . is niet zo handig denk ik :-[
bij meerdere sites geeft de pc aan dat ik de java virtual machine moet downloaden . o.k druk op downloaden , kom ik ergens waar staat dat ik java moet hebben of zoiets....... ja dat heb ik denk weggegooid dus  :o . veel blabla .
hoe krijg ik het noodzakelijke ( kennelijk ) java spul weer daar waar het moet staan ?
kom niet meer op 'n bepaalde site en op 'n andere site zij de emoticons niet meer zichtbaar ( alleen nog in tekens )
bij internet heb ik de standaardinstellingen ingetoetst maar dat werkt dus ook niet meer dan .
heb windows 98.
hopelijk kunnen jullie me helpen , vast wel is al es eerder gelukt  :goed
alvast bedankt.............

Edit Bugs: topictitel verduidelijkt.

Hans t

ff een aanvulling . kreeg een tip om op www.java.com bij free downloads te downloaden en daar ergens kan je kiezen om java te verwijderen(!?) , dat dus doen en daarna hetzelfde opnieuw downloaden  :o :-\ ( java 2 runtime environment sev 1.4.2-06) hmm beetje vaag uitgelegd , maar snap hetzelf ook niet allemaal.

en warempel m'n grootste probleem lijkt opgelost.........

vraag me nu nog af waarom ik smilys/emoticons niet kan zien (soms) op een site  ::) maar hier wel .

Han

Had ik net een heel verhaal getypt. Nou ja ik zet het evengoed maar hier neer :



Tja da's op z'n zachts gezegd "niet zo slim" wat je gedaan hebt. In die map "Java staat hier 11 Mb aan data"!!

Wat je kunt proberen is handmatig een map genaamd "Java" maken in je windows map.
Daarna vanaf deze plek de "Microsoft Java Virtual machine" downloaden en die installeren. Het te downloaden bestand is ca. 5,1Mb groot
Na het downloaden en de installatie moet je je PC even opnieuw opstarten.


Als het daarna nog niet in orde is, kan je nog nog een system file check (SFC) doen.
De SFC loopt alle systeembestanden van je PC na en vervangt wat je mist.
De "System File Check" (SFC) voer je zo uit:
- start-knop, en dan de optie "uitvoeren"
- Tik SFC in het venstertje en klik op OK
Zorg wel dat je de installatie-bestanden van windows bij de hand hebt. Dus doe de WinCD in de cd-rom speler voordat je SFC start.
Als de System file check een bestand terug wil zetten dan vraagt ie daar toestemming aan jou. Je kan alle bestanden terugzetten van de cd-rom, alleen niet user.* bestanden.

Als dat ook niet werkt, dan houd het op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans t

han , blij dat je het hele verhaal toch neergezet hebt , dank daarvoor !

wat ik gedownload heb is zelfs 33,7 mb  :o

zal proberen je tips uit te voeren als ik ff meer tijd heb  :koffiekrant

reuze bedankt het is weer  :goed ( moet lukken zo...met zo'n duidelijke en snelle reactie )

Han

Wat je daar gedownload hebt is de Virual machine van Sun.
Er zijn 2 soorten java virtual machine. Eentje van Microsoft en eentje van Sun.
Als je dit topic even doorleest dan begrijp je waarom dat zo is.
Je kunt beide installeren als je dat wilt. Beide worden dan ook gebruikt. Ik heb zelf alleen die van Microsoft geinstalleerd. Als een developer specifiek die van Sun geimplementeerd heeft in een site dan krijg je op die site vanzelf het verzoek om die te downloaden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans t

jammer maar helaas !

het bestand van 33,7mb heb ik verwijderd en het bestand van 5.07mb gedownload van je link , opnieuw opgestart ........ zegt-ie weer dat ik java virtual machine moet downloaden .( dacht dat nu gedaan te hebben )

ben dus weer bij af ............?

je nwe. link kan ik niet openen omdat.....i.d.d.........ik daar weer krijg java virt. mach.  downl. enz. :huh  :uhhh

Han

Het menu bovenin het forum is ook een java-menu. Om dat menu te kunnen zien heb je ook de virtualmachine nodig.

System File Check had je ook al gedaan?

Dan kan ik als laatste optie m'n eigen java-mapje uit mijn Win98SE nog inpakken met WinZip en die voor je te downloaden zetten.
Dat zip-bestand dan weer uitpakken en de map Java mét inhoud weer in je windows-map zetten.
Het java.zip bestandje staat hier voor je klaar (download 11mb).
Meld het even als je het gedownload hebt want dan haal ik het weer van m'n server af.
Ik denk niet dat het werkt maar het vaklt te proiberen. Na het terugplaatsen nogmaals de Microsoft Virtual machine installeren en je PC opnieuw opstarten.

Als dat laatste ook niet werkt, dan heb ik geen suggesties meer.  :kweetniet


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans t

han , klopt als ik die melding krijg en ik klik op annuleren kan ik het wel lezen.

alleen als ik op (sommige) sites kijk kan ik in het keuzemenu niets zien of aanklikken. wel de rechthoeken maar geen tekst die er in hoort....

hier zie ik wel alles denk ik  :cool maar ik weet het niet zeker ( ik weet niet wat ik mis op dit moment  ;) )

kan dus ook wel lezen op de laatste link die je gaf van microsoft , maar weet daar niet waar de download link staat die je bedoelt. misschien wil je die link geven omdat ik met je aangeboden zipbestand niet zo goed overweg kan.sorry zooo handig ben ik dus niet , helaas.

de fsc heb ik gedaan , resultaat:
misschien beschadigd winmime.exe , locatie c\windows

en dan 3 keuzes - contr. geg. bijw.
                       - bestand terugzetten vanaf setup disc.   
                       - negeren

tja ...........weet niet wat ik daar mee moet , hopelijk kan je met deze info nog iets  :tureluurs  :bang
nogmaals dank  :bloemetje

Han

Zoals ik al eerder schreef bij het uitvoeren van de SFC:
Als de System file check een bestand terug wil zetten dan vraagt ie daar toestemming aan jou. Je kan alle bestanden terugzetten van de cd-rom, alleen niet user.* bestanden.
Je geeft dus bij dat bestand aan "bestand terugzetten vanaf setup disc"

Hoe je omgaat met Winzip staat beschreven in onze Winzip special. Het resultaat van het uitpakken van java.zip wordt een map die "Java" heet. Daarin staan een paar mapjes en wat bestanden. Als je de special lees moet je daar uit kunnen komen.

Je hoeft niks te downloaden van microsoft. Die andere forumpagina die ik gelinkt had was puur ter info.
Als dat verwart vergeet die link dan maar  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans t

heb toch maar weer van www.java.com de freeload erop gezet en het werkt weer . nu 11,3mb i.p.v. 33,7 gisteren  :tureluurs misschien toch niet alles weggegooit dan gisteren.......

belangrijkste is dat het werkt  :pjoetertje

nogmaals  :tnx

Han

Da's zeker het belangrijkste hans.
Ik gooi de java.zip weg uit onze serverruimte en ik sluit het topic af.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!