Af en toe valt hij offline.

Gestart door Josette, 13 april 2023, 09:19:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Goedemorgen,

en doet alles goed.  :cool
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Afsluiten dan maar of nog even wachten?
Groetjes van Bugs

Josette

Ja wil je nog een paar dagen wachten?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Groetjes van Bugs

Josette

Goedemorgen,

de hele 10 dagen is hij niet uitgevallen.

Gisteren hier terug weer uitval.

Vandaag ook weer hij doet het als ik
even de laptop open laat staan.

Als ik het deksel sluit, dan gaat hij nadien wel goed aan de gang.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Hij valt dus ook helemaal uit als je "Secure VPN van Norton" uitgeschakeld houd?
Doet ie dat alleen als je thuis connect of ook als je op vakantie connect?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Alleen hier thuis.

Als ik de klep een tijdje open laat staan.
Doe ik de klep naar beneden dan niet.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Namiddag de klep open laten staan, en niet uitgevallen.
Heel raar.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Zat te denken aan energiesettings van je laptop maar als het alleen gebeurt op je eigen wifi netwerk en elders niet, dan is het dat dus niet.
Verder zat ik te denken aan de lease die je modem toekent aan het IP adres waarmee je laptop verbind met internet. Is die leaseduur te kort dan valt je verbinding weg als de laptop even niet gebruikt wordt. Start je de laptop opnieuw op dan krijgt hij een nieuwe lease tijd en werkt het weer. Maar....., nu schrijf je in je laatste bericht dat het internet nu niet uitvalt.

Het een strookt gewoon niet met het ander. Ik tast nu ook in het duister. Het zou kunnen wijzen op een defect in jou modem/router omdat het elders wel blijft functioneren.
Leg het probleem eens voor aan je internetprovider. Geef ze desnoods de url van dit topic dan kunnen ze lezen waart we het al over gehad hebben.

Je zou met hulp van je internetprovider het modem ook eens kunnen resetten. ALLE ZELF INGESTELDE SETTINGS zijn dan weg en je begint met een schone lei.
Heb je zelf nooit settings aangepast dan zat het resetten niet gaan helpen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han,

nooit aan de router of modem iets verandert.

Maar bij Douglas zijn laptop lukt alles die heeft het niet.
Heel raar.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Snap ik maar bij jouw laptop gaat ook alles goed totdat je connect met je wifi-netwerk huis. Buitenshuis gaat het goed. Het iets mis bij jou thuis.
Staat je laptop altijd op dezelfde plek in huis? Verliest ie ook signaal als je hem ergens anders zet?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hij staat altijd op dezelfde plaats Han,
een muur tussen de modem en router.
Denk nog géén 2 meter ervan af.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Je hebt wel die VPN weer aanstaan. Daardoor verloor je steeds je verbinding thuis. Er zijn veel mensen die dat probleem hebben
Hier een mogelijke oplossing stap voor stap beschreven: https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/v135213476

Verder echt geen idee als je laptop thuis verbinding kwijtraakt en aangesloten op een ander wifi netwerk probleemloos werkt.
Dan denk ik toch echt aan een probleem met je provider hardware. Zet je modem/router eens uit (van de stroom afhalen) en dan na ongeveer 'n minuut of twee weer aan.
Bij het opnieuw opstarten zouden buffers dan leeg moeten zijn.

Als bovenstaande niet helpt contact opnemen met Norton en daarna als dat niet helpt met je internetprovider.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja Han die staat op
was op vakantie ook aan.

Ik zal eerst eens alles uit de muur halen.
En kijken wat hij dan doet.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

We waren er al achter gekomen dat als je "Norton Secure VPN" bij jou thuis aangezet, dat de oorzaak was van je verbindingsprobleem.
Niet zo gek dat je je verbinding dan weer kwijt bent als je die thuis weer aanzet, toch?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han als hij uitstaat doet hij het ook hoor. >:(
Vandaar dat ik hem terug heb opgezet.

Ik snap er niets meer van op vakantie
stond de VPN ook op géén probleem.

Ik ga het aankijken wat hij nu doet na de reset van router en modem.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Tik hier de foutmelding in die je ziet als je verbinding weg is en kijk wat de resultaten zijn:

https://support.norton.com/sp/nl/nl/secure-wifi/current/info?inid=nortoncom_nav_support_homepage%3Ahomepage
Als je op deze pagina klikt op de knop "Norton Secure VPN" dan zie je onderin al wat veelvoorkomende fouten staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han, dat is het juist ik krijg géén foutmalding
alleen dat ik offline ben.

Maar het lijkt of het tot nu toe
wel lukt.

Bedankt al voor alles, kijk morgen verder.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als je geen verbinding meer hebt, open dan het settingsscherm van Norton en kijk of er iets staat bij de VPN setting.
Zet die setting uit en sla dat op met OK. Is je verbinding dan meteen weer terug of moet je echt opnieuw opstarten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oké zal ik doen als hij weer een tik heeft.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette