kleuren ontbreken in office 2003 / internetpagina niet goed weergegeven

Gestart door pijltje, 05 april 2006, 10:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hoi  :)

Ik heb sinds kort een nieuwe pc, maar bij het overzetten van data is er iets misgegaan met de instellingen.
In outlook, excel en word (office 2003) werken de kleuren niet; tenminste ze worden wel opgeslagen (op een andere pc zijn ze dan wel zichtbaar), maar ze zijn niet zichtbaar (het blijft dus 'ongekleurd'.

Ook internetpagina's wordt niet goed weergegeven; de kleuren ontbreken, de menu's schuiven over elkaar.
dit gebeurt alleen met IE en Firefox. 
Ik heb even Opera gebruikt en daar werd het wel goed weergegeven, maar... op een gegeven moment kreeg ik een 'vraag' over het netwerk en toen is het fout gegaan en nu werkt Opera niet meer; ik kan het nog opstarten, maar dan verschijnt de mededeling: 'POP3-server niet beschikbaar. Netwerkproblemen?'

Een ander probleem heb ik bij een ander topic (e-mail) beschreven: mijn adresboek werkt niet omdat er iets is verwijderd. 

Hangen al deze problemen samen?!

Volgens de winkel waar ik de pc heb gekocht is 'de achtergrond van windows aangetast', maar hij wilde/kon er niks aan doen.  :'(

Is het nodig alles opnieuw te installeren (wat een heel karwei is als je geen techneut bent) of zou het voldoende zijn om elk office- onderdeel stuk voor stuk opnieuw te installeren?

wie-weet-raad?!!!!   :-*

groetjes
Pijltje

Han

Als je zoveel problemen hebt dan lijkt het erop alsof de PC gewoon niet goed geinstalleerd is.
Als dat door de winkel gedaan is dan is dat hun pakkie aan. Terug ermee.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

ik ben al teruggeweest, maar daar zeggen ze dat het goed geinstalleerd was toen ik het kocht...

is het mogelijk de officepakketten (excel, word en outlook) één voor één opnieuw te installeren?

groetjes
Pijltje

PS: wat ben ik blij dat ik op jullie site terecht ben gekomen!!!   :verliefd3

Han

Nee Office is een pakket met software. Het ligt aan het pakket welke software je hebt. Zo bevat Office Professional meer software dan de gewone versie.

Als het verwijderen en herinstalleren van office niet helpt dan is er misschien meer loos. Temeer omdat je het ook hebt over het feit dat internetpagina's niet goed weergegeven worden.

Heeft al deze software ooit naar behoren gewerkt? Zo ja wanneer begonnen de problemen. Heb je al eens geprobeerd om systeemherstel toe te passen en daarmee teruggaan naar een punt waarop het nog wel goed werkte?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

ik heb office 2003 SBE NL OEM en het is lastig terug te halen wanneer de problemen zijn begonnen, want:
het pakket is 16 januari (door onszelf) geinstalleerd, maar omdat ik (ook) problemen had met de installatie van Kaspersky (verlopen key gekregen...) heb ik de pc pas in gebruik genomen toen een ICT'er 22 februari (een collega van mijn man) de gegevens heeft overgezet van mijn oude pc en het netwerkje had aangesloten, dus voor die tijd heb ik er niet op gewerkt, dus ik weet niet of het uberhaupt wel goed geinstalleerd was in januari of dat de problemen zijn ontstaan op 22 feb...

Met systeemherstel gaan wel een heleboel instellingen en later geinstalleerde software verloren.
Maar het zou gebruikt kunnen worden om te kijken wat er is gebeurd tussen installatie (januari) en overzetten (februari).  En het dan weer evt terugzetten naar de huidige datum. 
Of loop ik dan het risico dat ik dan informatie ga verliezen?

Geniet van het mooie weer!   :cool

groetjes
Marlies

Han

Met dit soort acties kun je altijd dataverlies hebben maar als je van tevoren backups maakt dan is er niks verloren. Zoals ie nu werkt is het ook niks. Office kun je verwijderen via "configuratiescherm/software" en opnieuw installeren. Misschien dat dat de office problemen oplost.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

ik ben erachter dat het alleen de officepakketten betreft, dus niet paint bv
vandaag ga ik toch maar weer de leverancier van de pc bellen en anders eerst office opnieuw installeren.

Bedankt!
ik houd je op de hoogte.

groetjes
Marlies

Han

Als het alleen office betreft dan is daar kennelijk iets misgegaan bij de installatie.
Op de juiste manier verwijderen en herinstalleren zou dan moeten helpen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

ik heb gesproken met de leverancier en ze willen de boel opnieuw installeren. die man blijft volhouden dat de windows omgeving 'aangetast is'.
naast de officepakketten is ook internet explorere en firefox niet in orde qua weergave (niet alle kleuren, menu's schuiven over elkaar).
we wachten dus maar even af wat de herinstallatie brengt.

in ieder geval hartelijk bedankt voor al je hulp!!!   :verliefd3

groetjes
Marlies

Han

Wat bedoel je met "de boel opnieuw installeren". Alleen office of ook Windows?
Hij heeft waarschijnlijk ook gelijk dat er ook een probleem met windows is. Daarom schreef ik ook al eerder "Als het verwijderen en herinstalleren van office niet helpt dan is er misschien meer loos. Temeer omdat je het ook hebt over het feit dat internetpagina's niet goed weergegeven worden."

Het is inmiddels wel een beetje verwarrend wat je aan info geeft  :D
* Ook internetpagina's wordt niet goed weergegeven; de kleuren ontbreken, de
   menu's schuiven over elkaar. dit gebeurt alleen met IE en Firefox.
* Ik ben erachter dat het alleen de officepakketten betreft, dus niet paint bv
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han   :)

je hebt gelijk, mijn info is verwarrend...   :-\

Eigenlijk gaat het om 2 zaken:
1. kleuren ontbreken in de office pakketten = Office
2. internet (IE en firefox) worden niet goed weergegeven = ? Windows
het vreemde is dat ik een poosje opera heb gehad en die werd wel goed weergegeven.

Volgende week gaan ze kijken, dus ik wacht maar even af.

Fijn weekend !   :shades

groetjes
Marlies

pijltje

hoi ! :)

Bedankt voor alles!
Na her-installatie van mijn pc kan dit onderwerp gesloten worden, want het werkt naar behoren!

groetjes
Pijltje

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!