Opstartprobleem Win2000

Gestart door Stofke, 28 maart 2004, 22:18:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Heb hier een pc die ik even moet nakijken en telkens bij de opstart geeft hij na de opstart van win 2000 een blauw scherm met de melding "Het register kan het volgende onderdeel(bestand) niet laden: \Systemroot\System32\Config\DEFAULT

Volgens mijn weten heeft dit te maken met de inlogprocedure van win2000, maar de vraag is nu, kan ik die pc gewoon doen opstarten en iets aan die foutmelding verhelpen want nu geraak ik nie in het register om wijzigingen aan te brengen in subtree HKEY_USERS
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Werkt booten met de laatst goed werkende configuratie niet?

Ik denk dat de eigenaar van die PC in de profielen heeft zitten rommelen of dat er iets defect is geraakt aldaar.
Het systeem probeert nu op te starten met het default profiel maar dat lukt dus ook niet.
Wat je kunt doen is de PC booten met de win2000 cd en dan kiezen voor de optie "repair"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Blijven eventueel gemaakte mappen en documenten behouden bij de repair ? Denk ook wel dat er in gerommeld is, was zogezegd van een diskette maar die diskette bij mij getest en geen probs  :)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Yep, alles blijft behouden. Als het administrator profiel beschadigd was en je gaat na de rescue weer inloggen met administrator dan is de opstartprocedure hersteld en is er als herstel van het admin profiel onmogelijk was een nieuw profiel aangemaakt dat "administrator000" heet. Het is een fluitje van een cent om dan de inhoud van "desktop", "mijn documenten" en andere relevante data dan even te kopieren van profiel naar profiel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Ok bedankt Han, pc opnieuw kunnen opstarten, nu even partitie trekken en alle documenten naar nieuwe partitie kopieren en dan de c format en herinstal !
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Lijkt me een goed plan. Wie weet wat er nog meer gerommeld is.
Succes ermeer in ieder geval  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about