Software / cd's opslagsystemen

Gestart door Format Arie, 20 juni 2003, 18:21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik heb nu inmiddels erg veel cd's, mp3 cd's, cd-roms, dat ik het spoor bijster raak. Nu is alles gestapeld in veel te grote rekken, schoenendozen, kastladen etc. Ben op zoek naar een goeie manier van opslag. Wel op een manier, dat het toch overzichtelijk blijft, en ik terug kan vinden wat ik wil. Weet iemand een manier, of (www) adressen waar ik meer kan vinden over opslagsystemen.??

bjo

ik kan er nog wel plaats voor maken arie  ;D of bedoel je dit voor over de 500 cd's en hier kun je nog meer vinden  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

Format Arie

Ik kom eraan (vergeet het maar.) :nope
Op zich is die cdrek nog niet zo gek. Maar wel het formaat en de portokosten denk ik.
Ik ga nog bij je http://www.marktplaats.nl/markt/inrichting/cdrekken.htm kijken.

bjo

jammer arie  ;D maar als ik nog wat tegen kom laat ik het je weten
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Je hebt programma's waarin je een catalogus van je CD's op kunt slaan. Nummers op je CD en in de catalogus dan kijken wat erop staat.
Is dat wat? Als het je wat lijkt kunnen we op zoek gaan naar software daarvoor. Moet toch freeware proggie voor te vinden zijn
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Dat is wel wat Han. Altijd handig om zo softwarematig alles gerubriceerd te hebben. Maar het gaat me vooral om opslag van de cd's zelf, en ook overzichtelijk zijn. want normaal zet ik toch iets op wat me na er langs te lopen, leuk lijkt om te horen. Die link van Bjo lijkt me wel wat.

Martijn

Als je die in Reuver koopt dan kom je toch zeker wel even bij mij op de koffie is een dorpje verderop  :)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

bjo

je komt met een paar mooie stukjes hout en een goeie zaag ook een heel eind hoor  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Moet je wel handig zijn daarmee Bertus. Ik zou dat denk ik wel kunnen maar zou er wel een hele poos mee bezig zijn.

Zo'n catalogusprogramma voor m'n CD's lijkt me ook wel wat maar om alles in te voeren lijkt me een ontzettende klus. Ik heb wel programma's gezien die gebruik maken van een CDDB database. Dan hoef je alleen maar de titel van de CD in te voeren en dan staan de tracks er automatisch al in. Die worden dan via internet opgehaald uit die database.
Ik weet niet of dat met freeware proggies ook zo is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]

Format Arie

Citaat van: Martijn op 21 juni 2003, 08:43:41Als je die in Reuver koopt dan kom je toch zeker wel even bij mij op de koffie is een dorpje verderop  :)
Vast, maar koop die uit Reuver niet.
Dat ding krijg ik niet mee achter op de fiets. :)

Format Arie

Weet je per ongeluk ook nog een naam Han, van zo'n program op CDDB basis? Lijkt me toch wel handig.


Edit Bugs : Het is inmiddels 27 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.