LAN-verbinding verbroken.

Gestart door Surfer, 02 februari 2004, 13:06:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Surfer

Bij het surfen kom ik het volgende probleem steeds weer tegen:

Als ik gebruik ga maken van het weergeven van een "stream",
b.v. het NOS-journaal, krijg ik, na verloop van tijd, de volgende waarschuwing:
LAN-verbinding verbroken:"Een van de kabels is niet aangesloten"
De verbinding loopt dan al een poosje, soms 1 of 2 minuten, maar ook soms 10 minuten. Windows Mediaplayer 9 geeft als beeldontvangst "Perfecte ontvangst", gaat dan ineens wat stotteren en dan wordt de verbinding verbroken.
Het gebeurt alleen bij STREAMS weergeven, gewoon surfen gaat zonder problemen en het weergeven van een trailer gaat perfect.

Uit de logboeken van Windows XP Home heb ik onderstaande informatie gehaald.

Eerste vermelding:
Type gebeurtenis:   Waarschuwing
Bron van gebeurtenis:   E1000
Categorie van gebeurtenis:   Geen
Gebeurtenis-ID:   30
Datum:      2-2-2004
Tijd:      4:34:41
Gebruiker:      n.v.t.
Computer:   PC407

Beschrijving:

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (30) in bron (E1000) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: ; Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter.

Gegevens:
0000: 00 00 04 00 02 00 58 00   ......X.
0008: 00 00 00 00 1e 00 04 80   .......?
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00   ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00   ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00   ........
0028: 1e 00 04 80               ...?

Tweede vermelding
 Type gebeurtenis:   Fout
Bron van gebeurtenis:   W32Time
Categorie van gebeurtenis:   Geen
Gebeurtenis-ID:   17
Datum:      2-2-2004
Tijd:      4:34:42
Gebruiker:      n.v.t.
Computer:   PC407

Beschrijving:

Tijdprovider/NtpClient: er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer time.windows.com,0x1. NtpClient probeert een nieuwe DNS-lookup in 15 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (0x80072751)

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Derde vermelding:
Type gebeurtenis:   Fout
Bron van gebeurtenis:   W32Time
Categorie van gebeurtenis:   Geen
Gebeurtenis-ID:   29
Datum:      2-2-2004
Tijd:      4:34:42
Gebruiker:      n.v.t.
Computer:   PC407

Beschrijving:

De tijdsprovider NtpClient is geconfigureerd om de tijd uit een of meer tijdsbronnen te halen. Geen van deze bronnen zijn echter toegankelijk. Er worden geen nieuwe pogingen gedaan gedurende 15 minuten. De tijdservice heeft geen nauwkeurige tijdsbron.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Op de site voor Help en Ondersteuning krijg je dan te zien dat er voor deze meldingen geen informatie beschikbaar is.

Wie kan me verder helpen dit probleem op te lossen.

Het gaat om een ADSL Ethernet verbinding.

Bij voorbaat dank.

Surfer.

 
Als Microsoft zo doorgaat gooien ze hun eigen Windows in.

Han

Die "W32Time" heeft te maken met de tijdsynchronisatie. Die melding staat dus apart van je probleem met online streams kijken.

Nu je andere probleem :
- Staat bij settings (Opties - prestaties) de juiste internetsnelheid ingesteld?
- Heb je al geprobeerd op de mediaplayer even opnieuw te installeren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Surfer

Dank voor je snelle reactie.

Die staat op "De verbindingssnelheid bepalen (aanbevolen)".

Ik heb de mediaplayer al eerder opnieuw geinstalleerd en ook alle codecs opgehaald.

Ik zal de verbindingssnelheid wijzigen naar "LAN  10 mbps of meer" en het uitproberen.

Surfer.
Als Microsoft zo doorgaat gooien ze hun eigen Windows in.

Surfer

Na circa 2 minuten NOS-journaal werd de verbinding verbroken.
Dit heeft dus jammergenoeg niet geholpen.

Surfer.
Als Microsoft zo doorgaat gooien ze hun eigen Windows in.

Han

Je datastroom wordt dus om de een of andere reden verbroken waardoor de mediaplayer een timeout geeft. Dat hoeft niet aan de mediaplayer te liggen. Dat kan ook liggen aan je verbinding.
Als je een groot bestand download, loopt zo'n download dan regelmatig binnen of zie je grote haperingen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Surfer

Een groot bestand ophalen gaat met een redelijk constante snelheid. Daar is me nooit iets bijzonders aan opgevallen.

Bij streams heb ik gemerkt dat het pictogram van de verbinding anders reageert. Normaal branden beide beeldschermpjes.
Bij het bekijken van een stream brandt meestal de onderste niet.

Ook de ledjes op het Alcatel-modem reageren anders.
Normaal knipperen LAN afgewisseld met LINE TX en LINE RX gezamenlijk.

Bij het ontvangen van streams brandt LINE TX meestal NIET.

De LINE SYNC en de PWR / ALARM branden constant.

Misschien dat deze info je verder helpt.

Surfer.
Als Microsoft zo doorgaat gooien ze hun eigen Windows in.

Han

Dan moet je toch even op zandman wachten. Zij heeft ook een ethernet-modem voor d'r adsl en dus kan zij kijken wat haar lampjes doen.
Ik heb een adsl-modem en da's nét ff anders.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Surfer

OK. ik wacht het even rustig af.
Alleen maar ter informatie:
modemgegevens: Alcatel Speed Touch Home.

Surfer.
Als Microsoft zo doorgaat gooien ze hun eigen Windows in.

Han

Die heeft zandman ook. Inderdaad even afwachten dus.
Ik heb het "alcatel speed touch usb" modem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Ik heb hier even gekeken voor je maar bij het afspelen van een mediabestand gaan hier alle lichtjes afwisselend knipperen .
Dat je LINE SYNC en de PWR / ALARM  blijvend branden klopt dat is hier ook altijd
De andere 3 is altijd afwisselend van wat ik op het internet aan het doen ben .

Kijk eens op deze pagina of je iets met die melding in het foutenlog kan hier staan namelijk bijna alle meldingen van windows 2000 en xp vermeld Je kan zoeken op id nummer of op het van de bron van gebeurtenis


Edit Han : Het is inmiddels 23 mei 2004. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.