scanner HP3500c en OCR software

Gestart door luc, 29 december 2002, 19:26:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luc

Heb een HP3500c scanner gekocht en de software die daar bij is is onder andere Irisread 7.5 (OCR)
Nu is het probleem dat tijdens install alles goed verloopt maar als ik een ocr toepas krijg ik een foutmelding dat Word2002 (XP) niet kan geopend worden. Heeft iemand hier ook dit probleem en zoja al een antwoord op gevonden ?

Als de moderator van dit forum het bericht liever onder een andere categorie wil zien hoor ik het wel en doen we het nodige. Weet eigenlijk niet goed waar te plaatsen

Han

Bij scanners wordt vaak een "uitgeklede" of iets verouderde versie van de OCR software geleverd. WordXP is hartstikke nieuw dus het zou kunnen dat jouw OCR programma niet compatible is met jouw word versie.

Ik denk dat je deze vraag best even via deze link aan HP kunt stellen. Doorgaans heb je binnen no-time antwoord, als je via dit webformulier om info of hulp vraagt.

Je kunt ook zelf even op de site van de fabrikant van de OCR software kijken in hun FAQ. Daar kan je misschien vinden welke versies van Word ondersteund worden door de OCR software die jij geinstalleerd hebt staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

luc

Han
Ben daar eerst langs geweest (ga eerst zelf ook op zoek vooraleer hier de vraag te stellen)
Bij Irisread word gewag gemaakt van Word2002 waarachter staat XP uitvoering Dus dat geen probleem
De meegeleverde versie is volgens de site een XP versie, zou dus moeten werken onder XP. Via HP wacht ik al 5 dagen op een berichtje maar daar schijnen ze te feesten want tot hier toe nog geen reactie

Han

Tja, het is voor hun ook Kerst geweest he. Veel bedrijven zijn dicht geweest en gaan morgen weer aan de slag. Heb je ze gemaild via het linkje dat ik hierboven neergezet heb. Daar gaat het doorgaans wel vlot. Heb daat zelfs op zondag wel es antwoord gekregen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Webkabouter

Is misschien zo dat jein de opties, (preferences) van dat programma moet aangeven waar word staat? Ik meen me te herrineren dat bij het OCR programma wat ik had gekregenbij de scanner (wat overigens nog slechter werkt als dat ik mijn handschrift kan lezen  ??? ) ik het pad aan moest geven waar word stond omdat hij het zelf niet kon vinden.. dom programma

luc

Webkabouter
Alles ingegeven ,zonder resultaat. Werk nu met Omnipage 12 pro. Prima programma en zonder problemen. Laat de documentjes maar komen nu. :-[
Han, de meesten zijn bij HP nog aan het feest denk ik, tot hier toe nog geen response gehad.
Gezien ik nu met andere software werk waardoor mijn probleem is opgelost mag deze thread worden afgesloten.
Met dank aan alle met de tips en goede raad

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]