invoegtoepassingen

Gestart door Format Arie, 16 juli 2013, 12:46:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Als ik via website online iets wil bestellen, krijg ik telkens de melding "Kan een van de invoegtoepassingen voor deze website niet uitvoeren" onder in het scherm. Ik kan dan nog wel doorgaan, maar als ik tot slot uitkom bij de afhandeling via Ideal, en wil betalen, krijg ik de pagina wel van Ideal met mooie grote letters bovenin, maar verder een witte pagina. Heb online naar oplossing gezocht, maar als ik die al vind, ziet de oplossing er anders uit dan ze beschrijven.
Ben dus ook al in IE10 bij extra-invoegtoepassingen beheren geweest, maar kom daar niet verder, doordat ik niet weet hoe verder. Kan iemand me op weg helpen?

Han

Zijn je flash en shockwave up to date, Arie?  Soms struikelen sites over een verouderde flash/shockwave.
Kan me verder niet indenken wat een gewone site aan invoegtoepassingen nodig zou kunnen hebben.
http://www.adobe.com/nl/downloads/

Ik vond dit verhaal toen ik info zocht:
Dan staat de beveiliging van Internet Explorer nét iets te hoog. Hoewel? Er zijn ongetwijfeld nog meer websites waarbij u tegen dit probleem aanloopt, alleen heeft u die websites nog niet aangedaan... Met behulp van invoegtoepassingen zorgen de websitebouwers ervoor dat er wat extra (multimedia-)foefjes kunnen worden uitgevoerd. Daar is op zich niets mis mee, maar invoegtoepassingen kunnen uw PC schade berokkenen als ze kwaadwillend zijn. Het besturingssysteem 'an sich' is prima beschermd tegen de webbrowser zelf, maar dat verandert op het moment dat invoegtoepassingen worden geladen, want die kunnen het besturingssysteem wél direct benaderen. Maar goed... In uw geval kunt u naar de 'Internetopties' van Internet Explorer toe gaan, alwaar u op het tabblad 'Beveiliging' de zone 'Internet' wat meer vrijheid geeft door de beveiliging een ietsje omlaag te schroeven. Ook kunt u de genoemde website opnemen in de lijst met 'Vertrouwde websites'.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Heel de tijd ermee bezig geweest.
Je onderste verhaal had ik zelf ook al gevonden.
Maar werkte niet. Was het maar zo makkelijk.
Raar, want tot paar dagen geleden werkte nog wel alles.
Was ook al op de site geweest van die downloadlink. De flash player help pagina proberen te volgen.
De check of flash erop staat gedaan, en nee dus. Kreeg leeg venster, en gaf aan dat hij niet of niet goed erop stond. Daarop proberen de nieuwste versie geprobeerd te downloaden. Lukte niet, want kreeg telkens pagina met "acces denied" . De reden?
Ook via google flash download zoeken kwam ik telkens op pagina flash player help pagina uit met hetzelfde resultaat. Ik heb uiteindelijk moeten besluiten om week oude image backup terug te zetten, omdat ik uiterlijk vandaag een paar betalingen MOEST doen. Hij doet het nu weer, maar helaas weet ik daarmee niet wat het probleem veroorzaakt heeft.

Oja, met shockwave heb ik niet gedaan. Ken ik ook niet. Neem aan dat de bedoeling was flash OF shockhave.

Han

Flash en shockwave zijn beide veelgebruikte invoegtoepassingen van browsers, die tegenwoordig op de markt komen via Adobe.

Was kennelijk toch een beschadigde flash player. Wel slordig dat die betaalpagina perse flash nodig heeft. Lekker dat je een goede image had.  :goed
Je kunt invoegtoepassingen beheren via Menu "Extra/Invoegtoepassingen" in IE.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Was ik al geweest Han, maar zie niet veel meer dan :

Naam              Classic Explorer Bar
Uitgever          (Niet gecontroleerd) IvoSoft
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits

Naam              ExplorerBHO Class
Uitgever          (Niet gecontroleerd) IvoSoft
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits
Laadtijd          0,00 s

Naam              ClassicIE9BHO Class
Uitgever          (Niet gecontroleerd) IvoSoft
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits
Laadtijd          0,02 s
Navigatietijd     0,00 s

Naam              Consumentenbond InformBar
Uitgever          InformBar
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits
Laadtijd          0,00 s
Navigatietijd     0,00 s

Naam              Shockwave Flash Object
Uitgever          Microsoft Windows 3rd party Component
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits

Naam              Classic IE9 Settings
Uitgever          Niet beschikbaar
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits

Naam              {64964764-1101-4BBD-8891-B56B1A53B9B3}
Uitgever          Niet beschikbaar
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits

Naam              Research
Uitgever          Niet beschikbaar
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 bits

Naam              Send by Bluetooth to
Uitgever          Niet beschikbaar
Status            Ingeschakeld
Architectuur      64 bits

Naam              CIESpeechBHO Class
Uitgever          Qualcomm Atheros
Status            Uitgeschakeld
Architectuur      64 bits


En zou niet weten wat daar mee te doen. Dus helaas, niets van geleerd.

Han

CiteerNaam              Shockwave Flash Object
Uitgever          Microsoft Windows 3rd party Component
Status            Ingeschakeld
Architectuur      32 en 64 bits

Als die niet werkt dan uitschakelen, via configuratiescherm/software verwijderen en dan opnieuw installeren via de Adobe-site die ik hierboven al linkte.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik houd het in gedachten, voor de volgende keer.
al zal er 1 probleem dan zijn vrees ik.
bij software en bij programmas komt geen flash voor om te verwijderen.
Meen dat ik ergens gelezen had dat die onderdeel uitmaakte van internet explorer, kan dat?

Han

Nee, dat is wel zo in Google Chrome.

In IE wordt ie gewoon geinstalleerd zodat je hem terug zou moeten zien in Configuratiescherm/software.

Zie hieronder:
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Nadat ik eerder een vraag op het forum stelde nog even de laatste berichten gelezen en kwam ik uit op dit topic. Nog een vraag, de print screen van het getoonde configuratiescherm, is dat van jouw laptop Han? Waarom vraag ik je het, uit nieuwsgierigheid, valt me op dat de 132 geïnstalleerde programma's bij elkaar slechts 6,04 Gb zijn. Ik heb even op mijn configuratiescherm gekeken en zag dat de 131 geïnstalleerde programma's bij elkaar 28,9 Gb zijn. Heb ik dan onwijs grote programma's of heb jij allemaal mini progjes. Ik weet is misschien appels met peren vergelijken, maar het verschil is dermate groot dat ik toch benieuwd ben.

Format Arie

Nou Han, bij mij staat bij software, van adobe alleen de reader.
Heeft het misschien toch te maken met dat ik windows 8 en IE 10 heb?

Han

Geen idee Arie. Ik draai hier onder win7 ook IE10.

Ik gebruik IE alleen verder niet. Ik gebruik Google chrome.
Die synct mijn favorieten over al mijn apparaten. Wel zo makkelijk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

@john: Het screenshot is idd van mijn laptop maar toen ik keek op mijn gewone PC zag ik staan:
Totale grootte 4.74gb 136 programma's geinstalleerd.

Wat daar staat aan grootte klopt totaal niet. Alleen mijn World of Warcraft installatie is al 24,7 gb

Maar goed....., on topic maar weer  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Haha, ik ben klaar met dit topic.  ;)

Han

Okido, dan gaat d'r een :slotje op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!