IE 10

Gestart door john, 21 april 2013, 12:35:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Is hier nog geen topic over geopend? Met de zoekfunctie niks kunnen vinden.  Als je IE 10 download, overschrijft ie dan IE 9? Is het zo wie zo de moeite waard om van IE 9 over te stappen naar IE 10! Zo maar wat vragen. Hoor het graag van degene die reeds IE 10 gebruiken.

Han

Yep de installatie van IE10 is een upgrade. Hij overschrijft je oude IE9. Veel onderdelen van IE worden standaard in Windows gebruikt voor de gebruikers interface

Vanwege de constante grote security problemen met IE en het feit dat Microsoft ondanks protesten er een eigen webstandaard op aan blijft houden, ben ik overgestapt van IE naar Chrome. Chrome update zéér regelmatig. Veel websitebouwers hebben inmiddels lak aan IE en bouwen hun site wel volgens de geldende webstandaard waardoor sites er in IE soms niet goed uitzien of soms niet eens willen laden. Voor een paar dingetjes die in chrome minder handig gaan gebruik ik IE nog maar verder heeft IE hier afgedaan.

Ik heb werkelijk geen idee wat er verbeterd is in IE10. Ik heb even gegoogled erop en ik vond dit:Internet Explorer 10 - Wikipedia en deze info.
IE10 heeft een verbeterde ondersteuning voor CSS 3 en HTML5. Verder heeft Internet Explorer 10 een spellingscontrole en autocorrectie ingebouwd. Er is ook een aparte Modern UI-versie van IE10 voor Windows 8. Ook heeft IE10 ondersteuning voor automatische updates, zoals reeds het geval is bij Mozilla Firefox en Google Chrome. Dit betreft niet enkel IE10, ook IE6 tot IE9 zullen bijgewerkt worden naar de laatste versie die beschikbaar is voor het besturingssysteem waarop IE draait. Verder zou het versturen van de Do Not Track-header standaard aangezet worden, en wordt het SmartScreen-filter om tegen onveilige websites en downloads te helpen beschermen geïntegreerd met Windows zelf.

IE10 is met name ontwikkeld voor gebruik in Win8. De nieuwe browser kan beter omgaan met touchbediening dan IE9 dat kon.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Dank voor de uitleg en aanvullende toelichting. Mijn vraag kwam mede doordat in Windows update IE10 voor WIN7 64bit beschikbaar is. Maar zo lezend, houd ik het maar bij mijn huidige default browser Mozilla aangevuld met Google Chrome en Opera ingeval dat...

Han

Ik heb de update wel draaien want ondanks dat je IE niet gebruikt, gebruikt windows de bestanden van IE wel voor de interface. Daarmee voorkom je zoveel mogelijk beveiligingslekken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!