Google Chrome

Gestart door Han, 18 september 2012, 13:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik heb vanwege dit probleem met IE "Google Chrome" geïnstalleerd.
Firefox had ik al maar bevalt me niet echt. Chrome wilde ik toch al eens uitgebreider bekijken en tot nu toe bevalt het wel. Chrome is stukken sneller dan IE en Firefox.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Citaat van: Format Arie op 18 september 2012, 13:15:56
Is ie ook gebruiksvriendelijk Han, of heeeel erg wennen? Want zit het ook al sinds gisteren te overwegen.

Ik moest heel even zoeken waar de onderdelen zaten maar het is allemaal echt heel makkelijk te vinden. Een menubalk zoals IE heeft is er niet maar aan de rechterkant staat een plaatje van een baco en als je daarop klikt dan zie je de instellingen. Daar is ook een optie "bladwijzer". Hoppa zo mijn IE favo's overgezet. Ik kan er nu al alles mee wat ik in IE ook had. Echt heel erg wennen vond ik het niet. Ik heb de bladwijzerbalk weer geactiveerd. Die heet in IE de favorietenbalk. Daarop sleep je heel makkelijk de sites waar je vaak komt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Oh dit is vet. Ik heb Chrome dus op mijn desktop staan en heb de browser ook op mijn laptop geinstalleerd.
Daar ook ingelogd op m'n gmail en staan daar meteen m'n bladwijzers ook goed. Verander ik wat aan de bladwijzers op mijn desktop dan veranderd dat ook op de laptop. Top!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

heb er vannacht op het werk mee zitten klooien, en minstens 10 keer lopen vloeken (om het netjes te houden ;))
ik weet het nog niet. :uhhh

Nacht 2: wat minder gevloekt, en ben stuk verder gekomen

Han

LOL  ;D

Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend. Bugs gebruikt Chrome nu ook.
Toen we van Xs4all naar UPC overgegaan waren hadden we ineens een probleem met het laden van de blauwe menubalk bovenin.
Voordat die geladen was konden we niks op PCN. Dat kwam door de manier waarop IE met java omgaat, is mij verteld.
In Firefox en Chrome heb je dat probleem niet. Daar zijn we nu dus ook vanaf.

Meteen de nieuwe links in chrome op de laptop en iPad is ook wel lekker.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

begint hier inmiddels ook te wennen. :goed

Han

Mijn Google Chrome begon ineens erg traag sites te openen maar het legen van de browsercache hielp daartegen  :goed

Browsercache legen in google chrome:
* Klik helemaal rechsbovenin op de knop "Google chrome aanpassen en beheren"
* Klik dan op "Geschiedenis en een nieuw tabblad opent zich met geschiedenisgegevens.
* Klik bovenin op de knop "alle browsegegevens wissen" en er opent een klein venstertje.
* Vink daarin aan wat je wissen wilt en klik op de knop "Browsegegevens wissen".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!