Internet Explorer 7 loopt telkens vast onder Vista

Gestart door paul76, 24 april 2009, 17:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paul76

Hoi!

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Misschien had ik door mijn nieuwe laptop minder problemen. Maar nu is het dan toch zover  :(. Zoals de kop al zegt, loopt mijn IE7 telkens vast onder Vista Home Premium. Het gebeurt vaak tijdens het laden van sites waar filmpjes zijn ge-embed (maar volgens mij niet altijd). Bijvoorbeeld youtube en hyves.

Nu ben ik al met het probleem bezig geweest. Ik heb er eens op gegoogled en kwam er toen achter dat waarschijnlijk één van de invoegtoepassingen van IE7 de boosdoener is. Dus ik heb alle invoegtoepassingen uitgezet en één voor één weer aangezet. Het lijkt erop dat ActiveX toepassing Shockwave Flash Object van Adobe de boosdoener is. Want als ik alle toepassingen uitzet behalve SFO van Adobe loopt hij nog steeds vast. En als ik alle toepassingen aanzet behalve SFO van Adobde lijkt het allemaal goed te gaan.

Vervolgens heb ik Adobe Flash Player van mijn computer verwijderd via Controlepanel - Programma's. Om vervolgens naar een site te surfen die hem nodig had en hem opnieuw te installeren. Helaas liep daarna IE7 nog steeds vast.

Hebben jullie nog ideeën wat ik kan doen om toch weer filmpjes te kunnen kijken zonder vastlopers?

Alvast bedankt!

NB. Net nog even verder gekeken op dit forum: Of moet ik maar gelijk IE8 installeren om te zien of het dan wel goed gaat? IE8 is nog niet met de Updates meegekomen klopt dat?

Han

Ik had precies hetzelfde toen ik nog IE7 draaide. Steeds vastlopers waardoor ik om de haverklap een venstertje kreeg dat IE 7 afgesloten moest worden. Toen IE8 uitkwam heb ik meteen een verse Ghost-image gemaakt en heb ik de nieuwe browser geinstalleerd. Weg waren m'n problemen. Okee af en toe nog wel eens een crash van IE8 maar niet meer tig keer per dag zoals ik in IE7 had maar nog maar 1 a 2x per week. Dat lijkt me een normale frequentie.
Als IE8 crashed gaat ie daar overigens ook beter mee om. Na het venstertje dan IE8 wegens een probleem afgeslote4n moet worden sluit de browser af. Als je die opnieuw start dan krijg je midde4ls een ja/nee vensterttje de mogelijkheid om je sessie te herstellen waardoor je gewoon verder kunt gaan waar je mee bezig was.

IE 8 moet over ruim een weekje automatisch meekomen met de updates maar je kunt 'm natuurlijk ook alvast zelf downloaden en installeren.
De NL versie van IE8 is inmiddels te downloaden via: http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/worldwide-sites.aspx
Kies daar taal en besturingssysteem om de juiste versie binnen te slepen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Aan één kant wel vreemd als het aan IE7 ligt want dat heeft heel lang prima gedraaid.

Maar ik ga het proberen, even een image maken en dan IE8 erop. Moet even kijken of ik er dit weekend aan toe kom maar ik laat nog weten of het heeft geholpen!

Han

De installatie waar ik het op had is van februari 2007. Had ook een poos goed gedraaid maar ineens was het mis.
Misschien door een windows update gebeurd of zo? IE zit nogal verweven in windows.

Succes!  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Ik heb aan het begin van de avond IE8 geïnstalleerd, natuurlijk na het maken van een image. Een hele tijd had ik geen vastlopers meer maar zojuist liep hij toch weer een keer vast. Dat na een paar uur werken. Kortom, het werkt nu wel weer veel beter dan met IE7 maar lijkt ook zeker niet vlekkeloos. Ik zal er gewoon mee doorwerken en nog een keer laten weten hoe het bevalt.

Dat je nu na een vastloper bij het herstarten de vorige sessie kunt laten herstellen is wel erg prettig!  ;D

Han

Nog even opruimen en defragmenteren wil ook nog wel eens helpen maar fijn dat het al wat verbeterd is.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Bedankt voor de tip Han! Er kon maar liefst 5 GB aan bestanden worden opgeruimd (veel tijdelijks en internetgerelateerd). Het defragmenteren daarna duurde wel even . . . Maar sindsdien geen vastlopers meer gehad. Hoewel ik er nog niet heel veel achter heb gezeten ziet het er dus goed uit!

Topic kan wat mij betreft dicht!

Han

Hartstikke goed Paul.
Van al die bestanden in cache gaat IE inderdaad stuiteren  ;)

Ik sluit het topic hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!