Verborgen mappen

Gestart door john, 04 februari 2007, 10:17:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Op mijn pc zitten 2 harde schijven. De ene z.g. C:schijf waarop o.a. WIN XP staat en alle andere progs en een D:schijf die ik gebruik als back-up opslag voor video en foto bestanden. In de D:schijf staan een aantal mappen die als verborgen zijn gemarkeerd. Zojuist wilde ik 2 van die verborgen mappen via verkenner met de muis naar een andere lokatie op de D:schijf slepen. Maar ik zie deze 2 mappen nu nergens meer. Een zoek opdracht uitgevoerd, maar dat gaf geen resultaat. Ra, ra, ra, waar zijn deze mappen nu gebleven?!

Han

Ga in je verkenner-menubalk naar "Extra" en dan naar "Mapopties" en klik dan op het tabblad "Weergave"

Zorg dat het zo ingesteld staat bij mapopties, weergave :
- Vinkje weg bij : beveiligde besturingssysteembestanden verbergen
- Vinkje aanzetten bij : Inhoud van systeemmappen weergeven
- Keuzerondje aan bij : Verborgen bestanden en mappen weergeven

Je kunt dan in ieder geval verder zoeken omdat de verborgen mappen en bestanden weergegeven worden. Als er buiten jou nog anderen op deze PC werken dan doe je er goed aan om alle systeembestanden naderhand weer verborgen te zetten. Je kunt ze namelijk niet alleen zien, maar ook verwijderen, met alle gevolgen vandien........

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Je raadgevingen opgevolgd en met de zoekfunctie, incl. zoeken in verborgen mappen, de 2 mappen weten te lokaliseren.
Hartelijk dank voor de heldere uitleg. Topic mag wat mij betreft worden afgesloten.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!