msn messenger probleempje

Gestart door Format Arie, 30 januari 2005, 22:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik zit met een "Probleem". Ik heb wat dagen geleden servicepack 2 geinstalleerd. Meteen na deze installatie doet zich iets raars voor.
Als ik msn messenger open via het opstartvenster, krijg ik onderaan klein vierkant vensterje met de melding "U bent afgemeld bij .Netservice, omdat u al ergens anders bent aangemeld"
Daarna gaat dat venstertje meteen weg, en opent msn messenger gewoon.
Rare is daarnaast, dat ik paar keer heb gezien dat ik onder in beeld melding krijg van dat een kontaktpersoon zich heeft aangemeld, terwijl ik niet aangemeld ben bij msn messenger, maar alleen het opstartvenster op bureaublad heb staan.
Dit alles dus, meteen na de installatie van windows servicepack 2.
Ik dacht slim te zijn (niet dus) en heb msn verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt dus niet. Weet iemand wat er aan de hand is en/of raad???
_________________

Han

Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat je een .net passport nodig hebt om op MSN in te kunnen loggen.

Heb je misschien 2x een passport aangemaakt? dat XP er een heeft en je MSN een andere.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Tuurlijk. Heb ook altijd een net.paspoort gehad als ik msn installeerde. Ook nooit problemen mee gehad. Maar nu krijg je iedere keer die melding van .NetPassport er over, die ik anders nooit had.
En raar natuurlijk, dat terwijl ik me nog niet via het opstartvenster van messenger me aangemeld heb, ik wel telkens onderaan meldingen krijg als iemand zich aanmeld van mijn chat kennissen.

Han

Kijk eens via "configuratiescherm - software - windows onderdelen" of je misschien niet ook "MSN Explorer" geinstalleerd hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Heb hem zeker niet geinstalleerd, of hij moet in servicepack 2 zitten. Zal straks als ik thuis ben eens kijken. Overigens, stond toch eerst in goede topic? msn messenger is toch email program?

Bugs

MSN is een instant-messenger programma, Arie. E-mail houden we liever gereserveerd voor programma's als Outlook (Express) en dergelijke. Er zit toch een subtiel verschil in beide toepassingen. ;) 
Groetjes van Bugs

Josette

Arie,

heb je bij de instellingen van je MSN Messenger venster, bij extra- opties- tabblad algemeen,
bij aanmelden: alleen een vinkje bij het bovenste anders
krijg je dat inderdaad bij de andere opties, volgens mij.
Hij staat dan al aan en jij klikt hem nog eens aan via start.

Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Heb inmiddels ook zoiets dergelijks gehoord. Omdat het na de install van servicepack kwam, is me verteld, dat het zou kunnen dat messenger daarmee (op de achtergrond) is ingeschakeld, en als ik hem dan nog een keer zelf inschakel, .....dat is dan 2.
Kan dat automatisch opstarten natuurlijk ook uitschakelen via uitvoeren - msconfig.
Probeer het straks allemaal  bij thuiskomst.

Josette

 :goed Als je hem zo insteld hoef je nergens meer aan te komen.  ;)
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Probleem is opgelost. Bij uitvoeren- msconfig stond messenger er twee keer op. Na 1 weggevinkt te hebben, was het probleem verdwenen. Topic kan dus dicht.

Bugs

Fijn dat het opgelost is. Josette is een vrouw met vele kwaliteiten, dat zie je maar weer.
Ik verklaar de zaak voor gesloten.
Groetjes van Bugs