Software temperatuur meting

Gestart door Gert, 06 juli 2002, 14:26:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Is er software ( freeware) die je temperatuur van de pcu in beeld brengt. Bijvoorbeeld in de tray? Het gaat hierom een celeron processor met een koeler erop. Deze heeft een aantal jaren gedraaid en heeft daardoor speling op de lagerbus. Door de onstabiliteit die hierdoor ontstaat heeft het volgens mij de neiging om af en toe stil te blijven staan waardoor de temperatuur oploopt tot de critische waarde en dan de pc uitschakeld.
Locatie: +21.3 NAP

Zandman

Gert dat kan met een programma zoals sisoft sandra helaas is dat geen freeware
deze download van hot cpu is volgens mij wel freeware of shareware
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Gert

Ik hen hier sandra op de plank liggen maar kan geen meting vinden, maar kan er overheen kijken het zijn 60 progjes
Locatie: +21.3 NAP

Han

Ikheb het programma ook nog liggen Gert.
Zal het strakkies ff installeren en dan kijk ik wel even voor je waar je wezen moet  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

We hebben het toch over dit programma?

Locatie: +21.3 NAP

Han

Yep. Ben nu weer thuis. Daarstraks zat ik achter Mangeltje d'r compie.
Ik zal 'm ff installeren. Ben zo weer terug.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Constant monitoren kan niet met met dit programma, voor zover ik gezien heb.
Je kan wel de temperatuur van dat moment opvragen bij het icoontje "CPU en BIOS Information". Eigenlijk is dat meer dan genoeg toch? Proggies die meedraaien "vreten" ook weer resources op, wat zonde is. Af en toe ff kijken kan ook.
 


Wow, wat zit mijn Speedy mooi met zijn temperatuur van 21 graden !!
Hij staat toch al de hele dag aan. "Mij isse errug tevreden hiermee  :) "

Bij het icoontje "Mainboard information" staat de temperatuur van de CPU, maar ook van je moederbord.

Als je een Intel hebt laat het dan even weten. Ik kreeg hier bij mijn Mobo een programmaatje waarmee je wel constant kunt monitoren als je dat wilt. Via download.com zijn er ook wel freeware programmaatjes te vinden die dit kunnen.  
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Krijg hier geen informatie over, zal wel geen sensor hebben en dan wordt het natte vingerwerk.
Mag ik je danken voor de hulp  8).
Zal voor alle zekerheid een nieuw koelertje halen want net deze maat heb ik weer niet.

Locatie: +21.3 NAP

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!