Defragmenteren blijft hangen bij 3%

Gestart door john, 03 september 2013, 06:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Dat is natuurlijk een nog veel betere oplossing om de oude C:schijf in de juiste case te stoppen en dan alles overzetten. Neem aan dat als de ene oude schijf (C) in zo'n case past dit dan ook moet kunnen met de andere oude schijf (D). Al met al wordt het dan een stuk eenvoudiger en ga ik op grond van deze info adviseren om die oude laptop te laten voor wat ie is en er nog geen 5 seconden over nadenken nog geld enz. aan te gaan besteden. De DVD brander die erin zit, kan natuurlijk ook verwijderd worden. Is daar ook een case voor zodat ie kan worden aangesloten op een netbook (waar standaard geen DVD schrijf station in zit). Of deze vraag hier verwijderen, wordt off topic. Heb ook nog wat andere vragen die zo wie zo off topic zijn. Han past anders deze posting aan tot waar het nog ontopic is. Kom ik in een andere rubriek wel met mijn overige vragen op de proppen.

Han

CiteerOP de desktop is Windows XP het besturingsprogramma.
Het ging hier toch om een desktop met XP en niet om een laptop?

Er bestaan Cases voor een dvd brander en er zijn ook kant en klare portable branders. HDD-cases heb je in 2,5 inch (laptop HDD) en 3,5 inch (Desktop HDD). Je hebt ze als docking station waar je een HDD zo in kunt schuiven maar ook als echte behuizing waar je je HDD in moet klikken/schroeven. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

Op NTFS harddisken moet je wel de leesrechten goed zetten voordat je iets kunt lezen/kopieren. De administrator die ALLE rechten heeft op de PC waar de case op aangesloten wordt moet de rechten overnemen. Zie hier: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=48393
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Citaat van: john op 09 september 2013, 13:13:47
Of deze vraag hier verwijderen, wordt off topic. Heb ook nog wat andere vragen die zo wie zo off topic zijn. Han past anders deze posting aan tot waar het nog ontopic is. Kom ik in een andere rubriek wel met mijn overige vragen op de proppen.

Je vragen hebben nogal de neiging om uiteindelijk off topic te raken. ;)
Begint met klein zijdelijks vraagje in je topic maar dan al rap weer een zijdelings vraagje over het antwoord daarop etc. ect.
Oplossing daarvoor is bij een nieuwe vraag die offtopic is t.o.v. de vraag waarvoor het topic geopend is, altijd even een nieuw topic openen.
Het is geen doen om het naderhand uit te gaan zitten splitsen. De voortgang van het topic is dan weg en het topic gaat dan door het missen van reacties van de hak op de tak, snap je?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ik treek onmiddellijk het boetekleed aan. Doe het echt niet met opzet, maar onwillekeurig stink ik er zelf af en toe weer in. Denk dat het probleem defragmenteren meer dan voldoende is uitgekauwd. Ik ga de off topic vragen in een nieuw te openen of daarvoor reeds bestaand topic plaatsen. Nogmaals dank ik je weer voor alles.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nabericht van John via PM:

Citaat van: john op 23 september 2013, 10:56:28
"Hoor je niks bij het aanzetten dan kan dat de voeding zijn maar ook oververhitting. Een PC die te warm wordt gaat ook rare kuren vertonen en schakelt zichzelf uit."

Bovenstaande tekst heb ik gekopieerd uit jouw antwoord op 7 sept. jl.

De persoon in kwestie heeft de echtgenoot van een van haar collega's bereid gevonden de pc bij haar thuis op te halen om na te kijken. Wat bleek, de ventilator was gammel en deed het niet meer. Dus je zat er niet ver naast of beter gezegd een schot in de roos van je.

Inmiddels doet de desktop het dus weer maar gezien de leeftijd zal spoedige vervanging niet lang worden uitgesteld.
Het geluk dat ie het weer doet kan worden benut door op een externe schijf alle bestanden enz. over te zetten om later dan weer naar de nieuwe pc te verplaatsen.

Weer een probleem opgelost, John. Tnx voor het nabericht :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!