Andere browser instaleren

Gestart door Mala, 21 januari 2006, 15:39:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mala

Hallo,

Ik hoop dat dit onderwerp bij de juiste categorie staat. :-\
Op m'n pc staat internet explorer 6.0 en Han schreef dat er mogelijk een bug of iets van die aard in zou kunnen zitten.
Hij stelde voor om een andere browser te instaleren.
Han bedoel je dat ik er internet explorer 6.0 overheen moet gooien of moet ik iets anders doen?
Wacht eerst wel op je antwoord, voordat ik helemaal iets verkeerds doe en geen internet meer heb.

Groetjes,   Mala

Han

Andere PCN-leden begrijpen denk ik niet wat je bedoelt, dus zal ik een en ander even toelichten.
Mala heeft last van het probleem dat een gif-plaatje in IE6 alleen opgeslagen kan worden als een bitmap.

De oplossing voor dat probleem staat al op PCN : Veranderen extensies (IE slaat afbeeldingen op als BMP).
Als die tip uit dat topic voor "gif-files-opslaan" niet werkt dan houd het wat dat betreft op. Het is geen spywareprobleem of virusprobleem en geen fout in windows zelf maar een bug in Internet Exploper versie 6.  Ik heb Mala aangeraden een andere browser te installeren om het probleem met de gifplaatjes op te lossen. Dus niet zoals zij schrijft "internet explorer 6.0 eroverheen gooien;)

Er zijn erg veel browsers. De een zweert bij de ene browser de ander bij de andere.
Op http://browsers.startkabel.nl/ kun je veel links vinden met informatie over alle browsers die er zijn.
Lees daar rustig rond en kies een browser die bij jou past. Wij kunnen dit niet voor je bepalen.

PS) Ik ben overigens geen "hij"  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Hoi Han,

Ik heb gekeken op die pagina en heb Crazy Browser geinstaleerd, na de instalatie kon ik de linken niet meer aan die bij Favorieten staan.
Heb toen Crazy Browser eraf gegooid en wilde toen Internet Explorer 6.0 pack 1 erop zetten, maar dit weigerde hij, gaf aan dat er een nieuwere versie opstaat, dus mijn probleem is er nog steeds.

Ik wacht wel tot Frank heeft gekeken naar het logje dat ik heb gestuurd en kijk dan wel verder.

Bedankt voor het meedenken.
Groetjes,    Mala

Han

Crazy browser zal dit probleem niet oplossen want dat is geen echte nieuwe browser.
Die legt alleen een soort schilletje over je bestaande internet explorer heen. Zit er een fout in IE dan zit die dus ook in crazy browser ;)

Beter is een keuze als firefox of zo. Dan pas installeer je een nieuwe browser die niets met IE6 te maken heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Hoi Han,

Ik heb Firefox geinstalleerd en toen natuurlijk meteen gekeken of ik gif-plaatjes kon opslaan.
Het werkt :D :D, ik ben ontzettend blij, hardstikke bedankt voor je vele geduld en raad, je bent een topper :goed.

Nog 1 vraagje, ik heb er nog internet explorer 6.0 opzitten, mag ik die eraf gooien?
Zo ja, hoe doe ik dat?

Groetjes van een hele blije pc-kluns :),    Mala

Han

Bedankt voor het compliment  :blozen

Internet Explorer kun en mag je niet verwijderen. Die zit volledig geintegreerd in Windows.
Voor de weergave van windows worden zelfs onderdelen van Internet Explorer gebruikt.
Outlook Express voor je mail is ook onderdeel van de internet Explorer. Die wil je vast niet kwijt  ;)

Als je firefox start dan krijg je een venstertje waarin staat dat het niet je standaard browser is en of je 'm wil instellen als je standaard browser. Klik daar op ja, en alle internetlinkjes waar je vanaf dan op klikt openen in firefox. Wil je dat weer ongedaan maken dan hoef je alleen maar internet explorer te openen. dan krijg je daar ook weer dezelfde vraag.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mala

Bedankt Han, heb precies gedaan zoals jij hebt beschreven, het is effe wennen deze nieuwe browser, maar hij werkt perfect.

Groetjes,   Mala

Ps : je kan deze topic sluiten hoor.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!