rood lampje cd speler

Gestart door zonder naam, 08 oktober 2005, 11:04:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zonder naam

Bij mij cd-rom speler brand een rood lapje en als ik er een cd/dvd instop doet ie het niet(hij gaat niet meer open)
Op de menubalk staat er een rood rondje met een streep er door heen
Weet iemand waar het aan ligt?

Deze vraag is gesteld door Storem. Zijn dubbelaccount "zonder naam" is verwijderd.




Bugs

Plaatjes van Imageshack en andere uploadsites mogen hier niet worden geplaatst, lees even onze afspraken hierover.

Wil je die plaatjes even uploaden naar je eigen homepage?

De plaatjes die er staan zijn van  erg slechte kwaliteit, maar wat ik van kán zien is dat je Adaptec direct cd op je pc hebt.
Dat programma werkt alleen als je een cd brander hebt. Anders krijg je zo'n verbodstekentje wat je nu hebt.
Groetjes van Bugs

zonder naam

ik heb  Adaptec van mijn pc verwijdert maar het rode lampje op mijn cd rom speler brand nog steeds en gaat niet open
de bovenste gaat wel open.    De bovenste is een dvd rom en de onderste een cd writter plus van hp

Han

Je hebt het nu over een DVD-rom en een CD writer. Op welke brand nu dat lampje constant?
Het apparaat waar dat lampje rood op blijft branden is defect of niet goed aangesloten.
Zit de cd er nog in. Prik dan even voorin in het kleine gaatje met een paperclip om 't laatje te openen.



Haal de kabel eens los en sluit 'm nog eens goed aan. Als dat niet helpt is het einde verhaal.
Gelukkig zijn dvd-spelers en CD-writers tegenwoordig niet duur meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

zonder naam

de cd writter gaat niet meer open en er zit geen cd in , De dvd rom gaat nog wel open.
Hoeveel kost eigelijk zo'n cd writter? De computer is van 2001
Maar als ik een cd rom in de dvd rom doe dan start het ook niet gelijk op.
En ook als ik de computer aan zet duurt het heel lang voordat het is opgestart het blijft een tijdje staan op zo blauw scherm met een hp logo bij het opstarten

Han

Als er hardwarematig iets stuk is dan duurt het booten veel langer. Hij staat zolang op het HP-bootscreen omdat hij die defecte brander probeert te detecteren, wat uiteindelijk na een paar pogingen niet goed lukt. Dan start ie alsnog op. Trek de IDE kabel en stroomkabel van die defecte drive maar los dan zal je zien dat het booten sneller verloopt.

Het klopt dat het even duurt voordat een DVD geladen is. De PC moet immmers zo'n 4gb inlezen.

Wat een CD-writer vandaag de dag kost kan je zo nakijken op de sites van de diverse computerwinkels.
Rond de 25 a 30 euro heb je al een nieuwe.

www.mycom.nl
www.computer-land.nl
etc etc
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

zonder naam

Oke dank je ,denk je dat de CD-writer kapot is en waar licht het aan dat zo cd writter stuk gaat (verkeerde cd 's)?

Han

Een cd-writer bevat een laser. Die laser heeft maar een x-aantal branduren.
Het zit er dus dik in dat de laser op is. Dat is het duurste onderdeel van het apparaat dus vervangen heeft geen zin.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

zonder naam

Oke erg bedankt ik zal de cd-writer laten vervangen.Maar je hebt het over branduren ik heb nog nooit een cd gebrand met me cd writer.

Han

Je hebt de laser wel gebruikt bij het lezen van cd's.
Als je de brander nooit gebruikt dan ben je bij het vervangen nog goedkoper uit. Koop dan een gewone cd-speler.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

zonder naam

sluit dit topic maar hij doet het weer

Han

W.s de laatste stuiptrekkingen, maar okee topic closed.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!