Win XP installatie probleem

Gestart door john, 11 september 2005, 16:25:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Heb nog een aanvullende vraag. Omdat jij al eerder aangaf uiterst voorzichtig om te springen met je geheugenbankjes - er zit zelfs een sticker op dat de garantie vervalt als ze worden verwijderd - kan het zijn dat een geheugenbankje naar de filistijnen kan worden geholpen tijdens het schoonmaken van de binnenkant van je pc kast doordat b.v. onvoorzichtig met een stofzuigermondje of blaasstukje hoge drukslang te werk is gegaan al dan niet per ongeluk c.q. bij het verplaatsen van hardware van het ene slot naar het andere slot op je moederbord. Ik vraag dit omdat ik mijn pc onlangs voor deze werkzaamheden naar een pc winkel heb gebracht en nadat ik hem weer ophaalde met al die foutmeldingen ben geconfronteerd waar vroeger alleen sprake was van vastlopen.

Han

De winkel kán net als jij door onzorgvuldige omgang een dimm beschadigen.
* Hoe wil je bewijzen dat dit probleem sinds die laatste reparatie zo is.
* Waarom ben je toen niet meteen terug gegaan met de hele machine. Je hebt dan garantie?

In het boekje van je PC kun je nakijken in welke volgorde de geheugen-modules geplaatst kunnen worden. Vroeger was dit vaak in paren maar tegenwoordig is dat zeldzaam. Als je al met één geheugen-module bank0 getest hebt terwijl bank1 leeg was dan lijkt het me dat je de tweede verdachte geheugen-module ook alleen in bank0 kunt testen. Geeft ie daar ook LRand fouten dan zou hij defect kunnen zijn. Helemaal zeker weet je het dan nog niet omdat dit soort testen zoals eerder gezegd niet waterdicht zijn.

Beter is dan beide modules eruit halen. De LRAND-error geheugen-module voor jezelf markeren en dan laten testen bij MyCom. Als zij dezelfde geheugen-module voor defect aangeven dan weet je dat je 'm moet vervangen. Zeggen zij dat beide okee zijn dan heb je w.s. een defecte geheugenbank1 op je moederbord.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Zal het goede geheugenbankje op het andere Bank_slot plaatsen en de test nogmaals draaien.
Weet niet of MyCom een goed idee is, zoals in een eerder bericht gemeld, kennen ze de test in het geheel niet, dus dan wordt het zoiets als met je fiets naar de groenteboer gaan (beetje overdreven, maar toch).

Han

Ze kennen die test misschien niet maar ze hebben wel de hardware om je geheugen-modules te testen.
Je vergelijking gaat hier dus wat mank. Met alleen dat testprogramma kom je er niet uit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Brakke geheukenbankje verwijderd en goed exemplaar op dat Bank_slot teruggezet en daarna de test 2x laten draaien. Het resultaat was in beide gevallen geen fouten. Wat ik ga doen, is mijn backup bijwerken en opnieuw formatteren en WIN XP installeren met dat ene geheugenbankje. Uiteindelijk had de pc deze configuratie toen ik hem kocht. Als dan de installatie zonder een enkele foutmelding verloopt en ik ook alle overige programma's zonder foutmelding kan installeren, ben ik voor mezelf overtuigd dat het probleem opgelost is en zal ik daarna nog 2 nieuwe geheugenbankjes bijplaatsen (was toch al van plan mijn geheugen uit te breiden zodat Studio Pinnacle wat soepeler gaat draaien). Laat je vanzelfsprekend het verdere ver/af/loop weten.

john

Nog een aanvullende opmerking. Wat ik nu zo vreemd vind, is het volgende. Op het moederbord van mijn pc zitten 3 Bank_slots voor geheugenbankjes. In Bank_slot 0 zat het goede bankje, in Bank_slot 1 het brakke bankje en Bank_slot 2 was vrij. Gisteravond heeft de pc heel de avond in verbinding gestaan met internet waarbij alleen in Bank_slot O een goed geheugen zat.Waar de afgelopen dagen de ene foutmelding na de andere op mijn scherm verscheen, gebeurde dat dus helemaal niet. Op zich al een indicatie dat de boel goed draait, dunkt me. Vanochtend heb ik daarom, bij wijze van proef, het brakke geheugen in Bank_slot 2 geplaatst en het goede geheugen in Bank_slot 1 daar dus waar het andere geheugenbankje een foutmelding geeft en Bank_slot 0 dus leeg. WMD opnieuw laten draaien en geen fouten.

Han

Laat dat geheugen nou testen. Eerder heb je geen zekerheid.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Heb toch de zekerheid gekregen op mijn eigen pc want in de loop van de dag kwamen de foutmeldingen weer (hetgeen WMD in test bevestigde) en dus nu definitief dat brakke geheugenbankje verwijdert om te vervangen. Overigens toen ik vanmiddag opnieuw naar MyCom telefoneerde met een vraag over de testbank, kreeg ik als antwoord dat ze hiervoor MemTest onder DOS gebruiken die, zo werd er gelijk bij gezegd, ik net zo goed op mijn eigen pc kan laten draaien. Alvorens dit topic te sluiten, zet ik morgen 1 of 2 geheugenbankjes erbij. Als alles dan goed blijft draaien, laat ik je dat weten voor de definitieve afsluiting.

john

Vanochtend 2 nieuwe geheugenbankjes van elk 256Mb erbij geplaats zodat ik totaal op 3 x 256 zit. M.u.v. Studio 8 Pinnacle, draait alles goed zo te zien en hoop het Studio probleem via het via Video forum te kunnen oplossen. Wat mij betreft sluiten deze topic en mijn dank voor alle nuttige hints en tips.

Bugs

Fijn dat het is opgelost.
Zoals verzocht sluiten we dit af.
Groetjes van Bugs