XP SP2 trager bij opstarten en afsluiten

Gestart door Gert, 09 oktober 2004, 18:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Direkt na de installatie van SP2 had ik toch de indruk dat vooral het opstarten iets sneller ging. De laatste tijd gaat die snelheid stukje bij beetje achteruit, nu ook al bij het afsluiten.
Nu kan ik toch wel van mezelf zeggen dat ik meer dan normaal aan onderhoud en preventie doe om dit te voorkomen.
De msconfig is alleen gevuld met het hoogstnoodzakelijke om windows aan de praat te krijgen en toch loopt het niet zoals eerder.
Zal het dan aan junkfiles of loggen liggen die een voor en nabehandelingen nodig hebben?
De programma's die opstarten en in de tray staan zijn : Zonealarm pro/NAV2004 pro/styleXP
Locatie: +21.3 NAP

Han

Het trage afsluiten heeft te maken met de in SP2 ingebouwde updateroutine.
SP2 gaat standaard bij het afsluiten van je computer na of er nog nieuwe updates zijn.
Ook als die er niet zijn wordt dat gechecked.

Direct na installatie van SP2 heb je de keuze gehad om de beveiliging door Windows uit te laten voeren of om de beveiliging zelf te doen. Heb je de eerste optie gekozen dan zit daar dus ook dat stukje "checken op updates bij afsluiten van de PC" bij.
Als je dat automatisch downloaden en updaten veranderd in alleen downloaden als ik dat wil dan sluit je PC eerder af.
Evengoed duurt het dan nog langer dan toen SP1 er alleen nog maar opstond.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Dus ik heb het niet alleen Han  ::). Update staan op melden en veiligheid in eigenbeheer
Locatie: +21.3 NAP

Han

Het staat bij mij zo ingesteld : dat het iets trager gaat neem ik op de koop toe.
Zoveel scheelt het trouwens hier niet.

 

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!