INFO + Ervaringen met : WinXP SP2

Gestart door Han, 10 mei 2004, 14:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Ik ga 'm nu ook installeren op de PC die ons netwerk met het internet verbind.  
Maar......, uit voorzorg eerst een verse ghost-image  :yessss
Ik merkte net dat er voor NAV2004 programma-updates zijn die er gisteren nog niet waren. Dat moet haast wel iets met SP2 te maken hebben  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

dank je wel voor de tip, ff kijken naar nav
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Gert

De zaakjes ook net geinstalleert en geen problemen, alleen net als bij Han nav 2002. Zone alarm pro geeft ook geen problemen net als nero 5.5.
Alleen zag ik net bij configuratiescherm/windowsfirewall/uitzonderingen enkele vinkjes staan  :uhhh. Kunnen we daar eens naar kijken?
Locatie: +21.3 NAP

Han

De update naar SP2 op de centrale PC is ook achter de rug. Alles lijkt okee  :)
NAV2004 en de laatste versie van ZAP worden keurig herkend door het beveiligingscenter.
De standaard Windows firewall staart hier dus uit want ZAP regelt dat. Het duurde eventjes voordat de computer van Bugs weer via het netwerk het internet op kon, maar ook internet delen gaat nu weer als vanouds.

Ik heb de firewall van windows dus uitstaan maar op het blad met uitzonderingen die Gert noemt staat "hulp op afstand" en "Bestands en printerdeling" standaard aangevinkt. De rest staat uit. Dat was gister ook zo op m'n andere PC die de SP2 update heeft gekregen. Ik heb "Hulp op afstand" toch uitgezet want die optie gebruik ik zowieso niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Ik had dus ook wat moeite om sonja's pc weer op het internet te krijgen, alles stond zoals het hoorde, pas na een aantal keer met de "nat gateway (?)" geklooid te hebben ging het in eens goed, lijkt me dus eerder een ZA fout dan SP2
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Josette

Hieperdepiep, nergens last van gehad. 8) 8)

Hulp op afstand heb ik ook uitgedaan. ;)

Firewall staat aan, en nu moet ik die wel niet meer uitzetten om naar de andere te kunnen gaan, goed hé.

Josette  :-[
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Martijn

Mooi dat alles goed is gegaan Josette  :)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Citaat van: Josette op 08 september 2004, 16:47:24
Firewall staat aan, en nu moet ik die wel niet meer uitzetten om naar de andere te kunnen gaan, goed hé.

Dat komt doordat je dat vinkje in de firewall bij "bestands en printerdeling" aan hebt staan.
Makkelijk hé  :)


Citaat van: Martijn op 08 september 2004, 16:41:28
Ik had dus ook wat moeite om sonja's pc weer op het internet te krijgen, alles stond zoals het hoorde, pas na een aantal keer met de "nat gateway (?)" geklooid te hebben ging het in eens goed, lijkt me dus eerder een ZA fout dan SP2
Ik heb binnen ZAP 1x uitgezet en daarna meteen weer aangezet dat dit een PC is die een ICS gateway is en daarna was het in orde.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ojeeeeeeee, zo simpel, als je het weet.
Bedankt.

Josette  8)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

Ben ook al mijn hotfix( kb huppelepup) in het softwaremenu kwijt en tijdends de boot is de kleur van de voortgangbalk blauw geworden ( Home versie)
Locatie: +21.3 NAP

Martijn

helemaal boven aan de software lijst staat een vakje met daarvoor de tekst Updates weergeven, maar als je daar een vinkje zet worden ze alsnog niet weergegeven (niet dat ik ze mis, maar dat terzijde)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Josette

ik heb dat vinkje daar gezet, en dan krijg ik wel mijn Office update's te zien.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

Heb nu toch nog iets gevonden, mijn live update van Norton 2002 werkt niet meer, ben er nog niet zeker van of het aan sp2 ligt want de supportpage van symantec ligt er hier uit.
Ben opzoek naar het lusetup-lt.exe bestand.

Locatie: +21.3 NAP

Han

Lifeupdate op de hoofd PC van NAV2004 (NL) werkt gewoon.

Op de PentiumIII staat hier ook NAV2002 (NL)  .
Ik kan daar gewoon updaten. Het probleem wat jij ervaart lijkt me dus niet iets van NAV2002.
Hoe kan ik zien welke versie van lifeupdate ik daar draai?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Nog even een tip : Defragmenteer even na de installatie  de harde schijf is een behoorlijke gatenkaas geworden  ;)
Locatie: +21.3 NAP

Gert

Citaat van: Han op 08 september 2004, 19:19:03Lifeupdate op de hoofd PC van NAV2004 (NL) werkt gewoon.

Op de PentiumIII staat hier ook NAV2002 (NL)  .
Ik kan daar gewoon updaten. Het probleem wat jij ervaart lijkt me dus niet iets van NAV2002.
Hoe kan ik zien welke versie van lifeupdate ik daar draai?

ZAP programmcontrol

Locatie: +21.3 NAP

Han

Er staat op die PC geen ZAP, Gert. Dus kan ik daar de versie van liveupdate ook niet vinden.
Heb je lusetup-lt.exe inmiddels al gevonden? Zo ja, lost dat het probleem bij jou op?

Defragmentatie valt heel erg mee hier. Die is maar 2%. Ik zal vannacht Diskkeeper toch even laten draaien voor de defrag.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hoi,

mijn Norton op de dekstop is er ook een van 2002 wel ieder jaar aangepast, geen probleem.  ;)

Defragmentatie had ik ook gedaan op de laptop, was inderdaad niet veel. ;)

Maar opgeruimd staat netjes.

Nu de andere nog degrafmenteren.

Josette  ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Net even aan aanvaring gehad met de bank. >:(
Maar is weer oké. :-[
Die stomme bank geeft altijd een popup venstertje, en toen dat niet kwam kon ik ook niet verder.

Maar ik ben er geraakt.

Josette  ::)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette