Fan Speed

Gestart door Stofke, 30 maart 2003, 11:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Heb hier 8cm 2nd fan, manueel regelbaar maar heb zo'n fan nog nooit aangesloten op mijn mobo. Mijn heatsink fan is dus aangesloten op cpufan1. Nu heb ik nog twee plaatsen over denk ik, nl chasfan1 en pwrfan1. Waar connect ik het best die fan speed en moet ik daarna nog iets speciaal doen in de bios? Mijn mobo is een http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4s533-e/overview.htm
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Allereerst de vraag :"waarom een tweede ventilator"?
Had je stabiliteitsproblemen, die veroorzaakt werden door een hoge temperatuur?
Tis nogal wat, een 2e ventilator van 8cm groot. Hehe, hadden ze geen grotere  ;)

Waar je 'm connect hangt af van twee dingen :
- Waar zit je andere ventilator (beide aan 1 kant heeft niet zoveel zin)
- Waar zit op je mobo een connectiepunt die voldoet aan hetgeen je fan nodig heeft.
 (Dat staat in het boekje van de fan en je mobo)

Voor zover ik weet hoef je in je bios niets te doen, tenzij daarin een vermelding staat voor een tweede fan. Van de eerste fan wordt er vaak de draaisnelheid aangegeven maar van een er door jou zelf bijgezette fan niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

der zit gewoon een fan op mijn cpu, voor de rest nergens geen fan, enkel bij voeding ook natuurlijk.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Maar is die extra fan nodig, Stofke.
Heb je de temperatuur gemeten? Bij een ASUS bord staat er op de bijgeleverde CD een programmaatje wat "PC Probe" heet.
Daarmee kan je zien hoe warm je CPU is en hoe warm het in de kast is. Hoe warm is het?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

ff instaleren en kijken zie
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

cpu en mobo temp beiden aan 30 graden voor de moment, fan draait aan 3180, mijn kast staat wel nog open voor de moment, moet de usb 2.0 nog instaleren.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

bjo

dat is een hele mooie temperatuur stofke tot ongeveer 50 gaat wel als je daar erg boven komt kun je er wel eentje bijplaatsen daaronder is het prima
[move]there is no power like xp power[/move]

Stofke

There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about