dokumenten en mappen beveiligen

Gestart door Rita, 10 februari 2003, 02:42:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rita

Ik weet niet of ik in het juiste forum zit.
Ik wil dokumenten en/of mappen beveiligen met een wachtwoord zonder gebruik te maken van identities.
Dus pc is door iedereen te gebruiken maar bepaalde mappen en/of dokumenten worden beveiligd met een wachtwoord zodat niet iedereen ze kan openen.
Is dit mogelijk in win xp of win 2000 ?
Office dokumenten kan ik zo beveiligen, maar er is dan wel een probleemke. Als je het dokument wil openen vraagt het wachtwoord, wil je iets veranderen aan het dokument vraagt het wachtwoord, maar .... als je het dokument naar de prullenbak sleept vraagt het niks en gaat gewoon de prullenbak in.  :(
Of bestaat er soms een programmake waar dat mee mogelijk is .
 :hellup

bjo

in windows xp kun je voor iemand een account aan maken die kunnen dan alleen daar werken en jij als beheerder hebt dan ook je eigen ruimte waar de anderen niet kunnen komen dus ook niet bij je gegevens en alleen de beheerder kan instellingen veranderen
[move]there is no power like xp power[/move]

Rita

Ik stel de vraag eigenlijk niet voor mezelf, ikzelf werk met xp home, maar degene waar ik het voor vraag werkt met win 2000.
Het probleem is dat de pc er altijd aanstaat en bv ik kom daar, zet me aan pc en begin iets te zoeken ........, zo doen wel meer personen dat.
Met accounts zit je met af en aanmelden en dat is geen oplossing.
De wachtwoordbeveiliging zoals voor de officedokumenten zou oké zijn als je ze niet zomaar naar de prullenbak kan brengen. Maar dan ook voor andere dokumenten.
Ik ben al op zoek gegaan naar een programmake, maar niks gevonden.
Het is nochthans vrij simpel, dacht ik.
 :uhhh

Han

Je kunt alleen bestanden afdoende beveiligen tegen weggooien (door rechten toekennen) via accounts in WinXP of Win2000 als het besturingssysteem op NTFS geinstalleerd is. Is het onder FAT32 geinstalleerd dan lukt dat niet zodanig, dat ze er toch niet bijkunnen.

De "documents en settings map" is een beetje aparte map in Win200 en WinXP. Elk aangemaakt account krijgt een eigen mapje in "documents en settings" waarin de instellingen (Mail favorieten mijn documenten etc) van die gebruiker staan. Het ligt dus aan het account waarmee je inlogt welke map in ":documents en settings" de actieve map is

Als je bovenstaande niet kan volgen, dan moet je het even zeggen hoor Rita.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Rita

ja Han, ik kan volgen, en ik weet het ook, maar dat is niet wat ik wil, want dan zou ik nu bv moeten zeggen, wacht ff, eerst af en aanmelden onder andere account voor jij op pc kan, en dat is niet te doen.
Ik heb al begrepen dat het niet mogelijk is wat ik wil en zo'n programmake heb ik ook nog niet gevonden.  :-\

Han

Ik kwam dit tegen Rita, is dat niet wat je zoekt?
www.invisicom.com , het programma Stealthdisk.
Het kost $39,95 voor de pro versie en $29,95 voor de standaard versie.

Info van hun site:

What is StealthDisk?
StealthDisk is a revolutionary patent pending security system enabling you to completely hide any kind of data on your computer. Any type of files, folders, including complete applications may be hidden. Invoke StealthDisk with a secret user selectable Hot-Key combination and password and anything you have pre-defined as secret simply vanishes! Any type of file search or software audit will not be able to reveal the existence of data hidden with StealthDisk. Data is completely hidden in all computer operational modes, including 'Safe Mode', MS-DOS® and boot from floppy drive. Accessing your hidden files requires a simple Hot-Key combination and your password. Please visit our screenshot page to see how it looks.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Rita

wauw !
aan de uitleg te lezen is het inderdaad dat wat ik zoek.
Ik zal morgen, allé straks,  eens gaan piepen.
1000 x dank !
 8)

Rita

voilà het staat er op
het verbergt wel alles
dus hetgeen ik wil beveiligen is nu volledig verborgen
enne het rare is dat het programma zelf ook volledig verborgen is
er is helemaal niks van terug te vinden op m'n hd's
raar hé
ook dokumenten en/of mappen die je in het programma zet worden volledig verborgen, precies of alles wordt ervan gewist.
raar
 :uhhh

Han

Wat ik ervan begreep, is dat je een soort manage-console hebt waarmee je het instellen van zichtbaarheid en onzichtbaarheid voor bestanden, mappen en zelfs hele programma's kunt regelen.

Fijn dat het werkt Rita.  :)
Kan dit topic op okee?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Rita

Ja hoor, het is oké
wel ff wennen dat je er helemaal niks van ziet
en ook nergens terugvind
maar het doet het prima
hartelijk bedankt Han
 8)