dvd speelt niet af op windows mediaplayer.

Gestart door habasoft, 30 mei 2007, 01:33:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Goede morgen Familie
ik heb een dvd recorder van LG gekocht, maar de dvd die ik daarop brand, kan ik wel met power dvd afspelen, maar niet met windows media speler. Daar geeft hij de foutcode:"<Kan deze dvd niet afspelen omdat het niet mogelijk is om analoge kopieerbeveiliging voor het uitvoerscherm in te schakelen. Probeer een bijgewerkt stuurprogramma voor uw videokaart te installeren>". Als ik op het net zoekt, hoort daar de code : C00D1167 bij. Daar kom je uit op opdate, en doe ik dat dan!! dan moet ik administrator zijn, maar hoe  ik daar in/bij kom is mij een raadsel.  Ligt de fout in de dvd recorder van LG of mis ik toch iets met in wmp.
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Draai je nog XP of draai je Vista?

Voor XP:
Ga naar het configuratie scherm en dubbelklik op "gebruikersaccounts".
Staat er achter jouw naam "Beheerder van deze computer", dan ben jij administrator met alle rechten om installaties en veranderingen uit te voeren.

Voor Vista:
Ga naar het configuratie scherm en dubbelklik op "gebruikersaccounts".
Als er bij jouw naam Administrator staat dan heb je alle rechten voor installatie. Je moet wel steeds toestemming geven tussendoor. Ik klik in het begin van de installatie met m'n rechtermuisknop op het te installeren bestand en uit het uitklapmenu kies ik "Als Administrator uitvoeren". Dat scheelt je een aantal keer toerstemming geven.

Welke versie van Windows Mediaplayer draai je?

Ik ken deze foutmelding wel vanuit Vista. Oplossing is eerst een programmaatje starten wat AnyDVD heet en dan pas je dvd starten in WMP.
hier vind je info erover.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han
Ik draai nog Windows XP. Ik ben beheerder van mijn computer, maar het installeren van de update geeft deze de melding dat ik administrator moet zijn. Wat ik gebruik is Windows mediaplayer 11, dus daar mag het mijn inziens niet aan liggen. Kan ik ook nog andere programma's proberen, want je zei dat je anydvd gebruikt, maar of is dit alleen voor Vista?
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

zal ik vanmiddag even proberen.
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Okee, succes!!

Mooi proggie trouwens hoor, dat AnyDVD. Als je "een backup" van een dvd wilt maken en hij is beveiligd dan even anydvd aan en je kunt 'm zo kopieren. DVD's van een andere regio kun je ook probleemloos afspelen.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Any dvd er op gezet, maarrrrr, er staat zoveel informatie op, kunt u mij zeggen wat ik moet aanvinken, om toch deze dvd op mijn computer in wmp af te spelen. Bij het inleggen van de dvd+R geeft deze wel aan dat deze schijf door anydvd gescant word, maar wil nog niet op wmp afspelen. deze geeft weer aan < Kan deze dvd niet afspelen omdat het niet mogelijk is om analoge kopieerbeveiliging voor het uitvoerscherm in te schakelen. Probeer een bijgewerkt stuurprogramma voor uw videokaart te installeren.> zoals in de beginvraag.
Nu heb ik (gewoon niet eerder uitgeprobeerd) wel beeld en geluid met Power DVD.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Tja als het wel werkt in PowerDVD dan zou ik me er niet te druk meer over maken als ik jou was.
Waarschijnlijk een setting in WMP11 die dwars ligt of misschien een ontbrekende codec. WMP geeft dan wel meer warrige foutmeldingen.

Normaal hoef je in AnyDVD eigenlijk niets te veranderen na installatie. Ik zet 'm eigenlijk altijd alleen op regio 2 en ik laat 'm niet automatisch updaten omdat ik geen resources wil verspillen aan programma's die telkens kijken of er een update is. Dat kijk ik af en toe zelf wel na.
Welke versie van AnyDVD heb je geinstalleerd? De laatste versie (versie 6160) kun je downloaden en vrij evalueren voor 21 dagen. Daarna moet je het programma kopen maar dan weet je inmiddels wel of het je probleem oplost. Download hier: http://www.slysoft.com/en/download.html

Blijft raar dat je als beheerder van de PC omvoldoende rechten hebt om een videokaart-driver te installeren.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Ja de laatste zin blijft ook voor mij nog een raadsel. Ik heb de probeerversie, maar ik denk dat ik deze niet meer nodig heb. Ik hou het gewoon weer op powerDVD
Anydvd had ik wel op regio 2 gezet, maar verder abracadabra.
Han Bedankt voor je tips  :goed
vrolijke groet Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Heb je verder geen administrator foutmeldingen als je drivers of programma's installeert?
Kan natuurlijk een toevallige samenloop van omstandigheden zijn. Ik bedoel dat er een fout zit in die driverupdate van je videokaart.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Voor zover ik kan herinneren heb ik nog nooit eerder een foutmelding hierover gehad. Ik zal proberen van de video kaart eventueel de driverupdate te installeren
vrolijke groet Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Okee, succes!


Edit Bugs: Het is inmiddels 18 juli 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!