Auteur Topic: Windows update  (gelezen 4820 keer)

Offline john

• Super Member
Windows update
« Gepost op: 10 juli 2013, 08:33:59 »
Ik plaats het in Windows Vista maar had ook bij WIN7 enz. gekund. Regelmatig biedt Windows update(s) aan met uiteraard de bedoeling die te downloaden en te installeren. Ik heb mijn instellingen voor updates niet op automatisch staan want wil toch nog een klein beetje "eigen baas" zijn over de laptop of wat dan ook.
Bij de aangeboden updates wordt een onderscheid gemaakt tussen belangrijk en optioneel; lijkt me duidelijk.
Ook dat je op een Vista laptop geen updates krijgt aangeboden voor WIN7 of omgekeerd.
Maar wat ik nog steeds niet helemaal begrijp zijn sommige beveiliging updates en dan met name die met de omschrijving:

Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 2.0 SP2 op Windows Vista SP2 en Windows Server 2008 x86 (KB2833947)

Downloadgrootte: 6,2 MB

U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.

Type update: belangrijk

Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt ge´nstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

Meer informatie:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=296798

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com

of

KB2833941: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 1.1 SP1 op Windows XP, Windows Vista en Windows Server 2008 x86

Downloadgrootte: 15,3 MB

U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.

Type update: belangrijk

Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt ge´nstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

Meer informatie:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=296794

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com

Wat me op het verkeerde been zet, is het woord server in de omschrijving. Mijn gedachte, deze update(s) enkel te downloaden en installeren op een configuratie die als server wordt gebruikt maar b.v. niet, zoals in mijn situatie, op een stand alone laptop.
Zie ik dat juist of zit ik er nu helemaal naast. In het laatste geval wat heeft de toevoeging van het woord server eigenlijk voor zin. Bij andere beveiligings update(s) wordt dat niet gebruikt.
Ik heb nu zo'n 8 stuks van die updates waarin het woord server staat in de wacht gezet en ga ermee aan de slag indien mocht blijken dat die ook van toepassing zijn op losse laptops enz.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
Re: Windows update
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2013, 20:17:06 »
Geen idee John. Windows update geeft updates weer die voor jouw besturingssysteem bedoeld zijn.
Je kunt zelf beslissen of je ze installeert of niet. Hoewel.....

Ik heb hier de setting staan op dat ik gewaarschuwd wil worden als er updates zijn. Dan kon ik zelf beslissen wanneer en of er gedownload of ge´nstalleerd ging worden. Het lijkt erop of in Windows 7 toch belangrijke updates zomaar ge´nstalleerd worden, zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Dat zie ik dan bij het uitzetten van het systeem. Dan staat er dan ik de PC niet uit mag schakelen omdat hij updates aan het doen is. De eerste paar keren dacht ik dat mijn setting verkeerd stond maar dat is niet zo. Win7 gaat kennelijk anders om met die instellingen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline john

• Super Member
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2013, 05:54:09 »
Mijn instelling voor Windows update is hetzelfde zoals jij die hebt. Ik zal die updates dan maar downloaden onder het motto; baadt het niet, dan schaadt het niet.
WIN7 en de melding krijgen dat ie bezig is met updates als je hem wilt uitzetten. Nou daar weet ik inmiddels alles van (ander topic). Maar na alle misŔre en ellende heb ik niet meer ervaren wat jij onlangs weer constateerde.
De boel dan maar weer afsluiten bij deze en bedankt zoals altijd.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2013, 10:28:29 »
Okido. Gaat ie.....

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!