Auteur Topic: laptop zwart scherm na instaleren servicepack1  (gelezen 5278 keer)

Offline teig

• Doorstarter
  • **
laptop zwart scherm na instaleren servicepack1
« Gepost op: 18 oktober 2010, 18:41:38 »
Nadat het eindelijk gelukt was om serivepack1 te instaleren zag ik bij aankomst bij mijn laptop eenzwart scherm met 1 regel zoiets van:  !!. . . .regitry.....

Ik kan niks meer
Opnieuw opgestart en ook via f8 geeft geen hij kick en blijft het scherm zwart, nu zonder die ene regel..
Inmiddels accu los gehad en naar veilige modes, alleen naar laatst goede huppeldepup werkt en die optie kies ik en hij gaat regeltjes in een zwart scherm laden ofzo, en welja!: Hij blijft weer steken met die ene regel:

!! 0xc01a001d !! 37000/87668 (\Registry\Machine\COMPONENTS\DerivedData...)

Is dit bekend en weet iemand wat ik nog kan proberen, uit het raam gooien kan altijd nog :D

Groetjes Teig

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
Re: laptop zwart scherm na instaleren servicepack1
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2010, 20:32:35 »
Je bent niet de enige die dit probleem ervaart, kijk maar eens hier.

Toch even een vraagje. je schrijft dat het ëindelijk"gelukt is op SP 1 te installeren.
SP1 is al een héle tijd uit. Wat lukte er niet? Kreeg je vooraf al foutmeldingen of zo?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline teig

• Doorstarter
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2010, 08:54:46 »
De laadtbalk van de update bleef telkens op 99% hangen...

Ik heb over het sp1 probleem indd inmiddels meer over gelezen op google
Ik ben al niet zo weg van Vista, en dacht ik gooi er wel XP overheen, maar dan zegt ie vrij snel dat hij de hardeschijf niet kan vinden.. Daar lees ik op google over dat dat mert drivers te maken zou hebben...

Ik zal eens kijken of ik een vista cd kan lenen ergens, dan maar repair of opnieuw instaleren..
Het is wel bizar, vind ik...

Groetjes Teig

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2010, 12:12:10 »
Mijn Sony Vaio laptop ging na de installatie van SP1 ook helemaal "over de kop". Hij is zelfs opgestuurd geweest naar Sony en die zeiden doodleuk dat ik dan SP1 maar niet moest installeren en daar kon ik het mee doen. Uiteindelijk heb ik er een grotere harddisk ingezet en daar Win7 opgezet. Nu werkt bijna alles weer naar behoren. Er is voor deze laptop alleen geen Win7-driver voor het bluetooth gebeuren maar dat gebruiken we toch niet. Ik heb nu wel weer een werkende laptop die sneller is dan ie onder vista ooit was.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline teig

• Doorstarter
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2010, 09:13:31 »
Van Sony zou je toch meer verwachten...
Ik heb inmiddels iemand op weten te trommelen die hem even voor mij komt herinstaleren, met legitieme Vista waar al sp1 bij inzit.. Kost me 25-
De laptop was een gift van een kameraad, dus ik mag niet klagen al zeg ik het zelf, al zou het niet gebeurd mogen zijn...

Wat mij betreft kan dit topic beéindigt worden.

Dankje wel