Auteur Topic: Backup naar netwerklocatie via Vista backupcentrum werkt niet  (gelezen 5568 keer)

Offline paul76

• Full Member
  • Geslacht: Man
Backup naar netwerklocatie via Vista backupcentrum werkt niet
« Gepost op: 04 oktober 2010, 20:36:26 »
Hoi Han,

Zoals het onderwerp al zegt, wil ik een backup maken naar een netwerklocatie via het Vista backupcentrum. Nader gespecificeerd is de netwerklocatie een (o.a. voor dit doel) aangeschafte NAS (Network Attached Storage). Via de Windows verkenner kan ik zonder problemen bestanden kopiŽren naar de NAS, dus op zich werkt deze.

Wanneer ik in het backupcentrum als bacuplocatie kies voor "netwerklocatie", kan ik wel de locatie kiezen die ik wil. Vervolgens vraagt het systeem om een wachtwoord. Op zich vreemd want in de verkenner hoef ik (voor deze locatie, de public folder) geen wachtwoord in te geven. Wanneer ik het wachtwoord ingeef van een user op de NAS, krijg ik echter de melding "kan geen bestand maken dat al bestaat. Controleer of de netwerklocatie geldig is." Wanneer ik username en wachtwoord leeg laat geeft hij "U dient een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven voor toegang tot de gedeelde netwerkmap". Verder heb ik al geprobeerd als admin of als mijn persoonljike account in te loggen, maar niets werkt.

Daarom hoop ik dat jij ideeŽn hebt! Ligt dit b.v. aan het backupcentrum of aan mijn NAS (of aan mijzelf?).

Grtz,
Paul

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
Re: Backup naar netwerklocatie via Vista backupcentrum werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2010, 21:11:28 »
Ik kan je er geen duidelijk antwoord op geven Paul. Ik heb geen Vista en kan dus ook niet uitproberen waar jij tegenaan loopt.

Lijkt me niet dat het aan je NAS ligt, als je die via de verkenner zonder wachtwoord in te hoeven geven kan benaderen. Als ik het over het algemeen bekijk lijkt het erop alsof het een rechtenkwestie is. Maak eens een snelkoppeling om je backupcentrum te starten en geef bij de eigenschappen van die snelkoppeling eens aan dat het programma als administrator moet starten. Misschien dat het dan wel alle schrijfrechten heeft. Vista zit wel vaker raar te rotzooien met rechten en dit is dan meestal de oplossing.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline paul76

• Full Member
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2010, 22:42:09 »
Hoi Han,

Bedankt voor je tip dat het aan Vista ligt. Dit blijkt inderdaad het geval als ik nogmaals via Google naar het probleem zoek. Het ligt zo te lezen aan het Vista Backup Centre in Vista Home Premium. Zie bijvoorbeeld dit forum. De in dit artikel gegevens oplossingen werken voor mij overigens helaas niet. Voorlopige oplossing is dat ik de backups doe met Norton Save & Restore, die de gewenste locatie wel gewoon begrijpt.

Hier mag een slotje op. Misschien kom ik er nog op terug als ik een andere oplossing vind.

Groete,
Paul

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
« Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2010, 02:41:28 »
Ik weet wel een oplossing........, het eindigt op 'n 7  :shades
Maar even zonder gekheid, ik hoop dat het je lukt om een oplossing te vinden.

Wacht.... nog 1 ding wat je kunt proberen..... niet zo'n puf nu om het topic op dat forum helemaal door te lezen, dus misschien heb je dit al gedaan....
Vista wil standaard alle shares met een wachtwoord beveiligen.
Ga es naar je netwerkcentrum: Klik op het rondje voor "Met wachtwoord beveiligen delen uitschakelen". Is je NAS dan wel toegankelijk voor je backupcentrum?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!