LCD tv met dvb-c tuner

Gestart door Gert, 12 juli 2009, 20:23:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Iemand ervaring met dit type tv toestel.
Ik heb nu een gratis samsung decoder van ziggo ( 155 kanalen), hier is moeilijk teletekst op te krijgen. Tevens zit ik met 2 afstandbedieningen te klooien.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Dit is alles wat ik ervan weet. We hebben pas een nieuwe Sony Bravia TV en hebben in deze TV ook zo'n dvb-c-tuner. Ik ben erover aan het lezen om meer duidelijkheid te krijgen. Wij gebruiken op het moment ook nog onze losse Samsung decoder. Ik wil eerst 100% zeker weten dat ik niet voor niks geld uitgeef aan een module waar ik achteraf niks mee opschiet.

1) Er moet een soort kaarthouder ingestoken worden waar je dan je card van je provider in kunt stoppen.
Zo'n ding heet een "Alphacrypt CAM". Heb je die erin zitten dan kan het de LCD-TV zelf TV-zenders en Teletekst ontvangen. Niet elk type insteekmodule ondersteunt elke provider, dus goed rondlezen welke je voor ziggo moet hebben. Misschien iets terug te vinden of te vragen op het forum van Ziggo?
Forum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

2) Als je zo'n card module gebruikt schijn je beter beeld te hebben dan wanneer je een losse decoder gebruikt. Dat komt omdat het signaal digitaal ontvangen wordt en digitaal blijft.

3) Ook al heb je het juiste type en merk insteekmodule dan nog kan firmware versie die het ding heeft bepalend zijn voor het al dan niet werken. Dat luistert allemaal heel nauw.

Linkjes voor nog wat info:
- Ziggo + Apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface slot
- Alphacrypt Classic
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Maar de tv zelf voldoet aan je verwachtingen Han? Wat is je beeldschermgrootte en hoever zit je ervanaf. Ik denk dat ik wel even een ziggodealer in de buurt opzoek ( geen mediamarkt) die personeel met kennis van zaken heeft. De Crt gaat binnenkort eindellijk naar de logeerkamer en krijgt een plekje naast de oude win 98 bak.
Locatie: +21.3 NAP

Bugs

Onze beeldschermgrootte is 42" ofwel 102 centimeter, Gert.
We zitten er ongeveer 3 meter vanaf. Wij hebben trouwens geen Ziggo, maar Digitenne. Ziggo heb je hier niet.
De tv zelf voldoet helemaal aan onze verwachtingen. We hebben 'm nu een maand. We hebben wel gelijk een home cinemaset gekocht ter verbetering van het geluid.
Groetjes van Bugs

Han

Met DVD hebben we prachtig beeld. TV-beeld is wat minder maar dat wisten we van tevoren al. Digitenne is héél erg gecomprimeerd. Ze zijn bij digitenne bezig met een andere standaard waarbij de bandbreedte voor de zenders verdubbeld wordt waardoor er dus minder gecomprimeerd hoeft te worden. Dat moet een aanzienlijke verbetering in beeldkwaliteit gaan leveren. Alternatief voor digitenne is hier in de wijk alleen UPC maar met dat bedrijf hebben we zoveel narigheid gehad dat we daar liever niet mee in zee gaan. Dan maar iets slechter beeld en afwachten wat digitenne in de nabije toekomst gaat doen.
Dat was voor ons geen reden om te wachten met de aanschaf van de TV. We kijken hier namelijk zelden TV. Even het nieuws en af en toe wat zappen. De TV wordt hier voornamelijk gebruikt om DVD te kijken en dan zit je met een 42" scherm en een homecinemaset wel luxe  :)

De TV en homecinemaset die we hier hebben zijn allebei van Sony. De TV is voorzien van "Bravia-Sync", waardoor ie naadloos met andere sony apparatuur die bravia sync ondersteunt samen kan werken. Met de afstandsbediening van de homecinemaset kunnen we dus ook de TV bedienen. Nu nog wel een losse afstandsbediening voor het zappen voor TV via de losse tv decoder van digitenne. Met zo'n "Alphacrypt CAM" in de TV zou die extra afstandsbediening niet meer nodig zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Bedankt voor de info Han, 102 cm is volgens mij iets te groot voor deze woonkamer. Maar ik wil iedergeval van die zwarte balken boven en onder in het beeld af. Die certificatie van ziggo is nog in ontwikkeling. Heb ook ergens gelezen dat ze nog aan het testen zijn. Het kan dus alle kanten op.
Er worden nu een enkele tv,s voorgedragen die aan de standaard van ziggo voldoen.(JVC LT32DC9) Het lijkt me dat ze hier niet al te moeilijk over moeten doen want anders gaat het ze veel klanten kosten.

Digitenne is hier ook te krijgen. Heb er behoorlijk last van gehad doordat de 40 KW zender hier in de buurt staat. Zat toen met oude antennekabels en had last van interefentie. Momenteel heb ik alles van Ziggo kabel
internet: down 20 Mbit/s  up 3 Mbit/s. Begin volgend jaar 50Mbit/s
telefoon: onbeperkt gratis vaste aansluitingen bellen (NL)
Digitale tv: 60 kanalen ( na proefperiode)
Locatie: +21.3 NAP

Han

Het lijkt makkelijker dan om alles bij ziggo te houden maar:
Misschien toch waard om digitenne eens uit te proberen. Ik weet niet of je 't al eens geprobeerd hebt, maar je mag digitenne kosteloos uitproberen voor ik dacht een maand. Bevalt het niet dan breng je de hele zooi terug en "no harm done". Dan kun je in ieder geval kijken of het wat is. Voor de kosten hoef je het niet te laten. We betalen nog geen 8 euro per maand en de kosten van de 1e decoder krijg krijg je terug.


....lol...., nee ik heb geen aandelen digitenne....., echt niet ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik las net onderstaande info op www.tweakers.net, Gert. Ik weet niet wat je plannen zijn maar hou er rekening mee.

Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's
vrijdag 4 december 2009 16:53

Ziggo maakt het vanaf 2 februari 2010 onmogelijk om met een Alphacrypt cam-module in een CI+-toestel naar digitale televisie te kijken. De kabelaanbieder zegt tot de stap over te gaan op aandringen van diverse contentproviders.

De Alphacrypt-module zou volgens Ziggo onvoldoende beveiliging bieden om 'illegaal gebruik' van videocontent op het digitale televisieplatform van de kabelaar tegen te gaan. Het kabelbedrijf stelt dat het met de deadline van 2 februari aan bezitters van de CAM-module en een CI+-televisie voldoende gelegenheid geeft om over te stappen naar een CI+-compatibele module. Apparaten die geen CI+ ondersteunen en de Alphacrypt-module gebruiken, zullen overigens niet worden geblokkeerd.

Ziggo noemt onder andere de bedrijven RTL, SBS, Disney en Sony als partijen die op de blokkering van de Alphacrypt cam-modules op CI+-televisies hebben aangedrongen. Bovendien stelt Ziggo dat het de Alphacrypt-module nooit officieel heeft ondersteund. Desondanks is de module bij kabelkijkers populair, omdat deze in htpc's geplaatst kan worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Bedankt voor de info Han, ben al een beetje van het concept afgestapt.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Okee, dat wist ik niet vandaar m'n mailtje erover.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!