Internet problemen door Windows updates

Gestart door Format Arie, 10 mei 2007, 12:53:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoe weet je nu welke windows updat je wel of niet moet binnenhalen??
Ik ging er vanuit dat automatisch updates binnenhalen goed was voor de veiligheid van je computer. Als ik handmatig moet kiezen zegt de inhoud van die updates me toch weinig, dus dan maar automatisch.
Echter, vanmorgen de volgende updates binnen gehaald (voor de zekerheid opgeschreven):
-beveiligingsupdate voor Int. Explorer 7 (KB931768) en
-Update for CAPICOM (KB931906)
Nadat de computer opgestart was deed dus internet (bijna) niks meer.
Alles wat ik opende via internet explorer,incl. alle favorieten,  opende hij dus niet. Overal gaf hij aan de pagina niet te kunnen openen. Dacht eerst aan problemen met modem provider, dus daar de stekker voor 10 minuten uitgetrokken, en daarna weer opnieuw opgestart, met zelfde resultaat. (Gekke was dat ik wel een mail van outlook express naar hotmail kon sturen)Op de pagina die zei dat hij de pagina niet kon openen stond mogelijkheid om de internetverbinding te testen. Die gaf aan dat de verbinding in orde was. Via systeemherstel kreeg ik niets veranderd. Die gaf maar aan dat er niets was veranderd. Gelukkig had ik gisteren rond de middag net een Ghost image gemaakt, en werkte daarna wel weer alles als vanouds.
Om zekerheid te hebben of de problemen echt afkomstig waren van de windowsupdates, deze nogmaals geinstalleerd. En ja hoor, weer hetzelfde probleem. Handig zo'n Ghost backup, maar mijn vraag blijft toch, hoe weet ik nu welke windows updates nu wel te downloaden of niet??

Josette

Hoi Arie,

heel raar is dat ik heb er helemaal géén problemen mee gehad,
zelfs niet op het oudje.

Ik laat ze altijd zo binnenkomen, en klik dan pas op ja installeren,
weet ook niet wat alles betekent.  :-[
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik weet ook niet wat alles betekent. Ik installeer doorgaans wel alle essentiele updates.
De overige updates doe ik soms wel soms niet. Soms lees ik ook eerst eens rond wat dat voor update is. (wat is CAPICOM)
Het komt voor dat updates fouten bevatten die later pas aan het licht komen. Ik installeer updates dus tegenwoordig meestal niet dezelfde dag dat ze aangeboden worden maar 1 of 2 dagen later. Dat het gele schildje dan steeds in de systray staat dat deert me niet.

Die capicom update die bij jou zoveel problemen gaf ging bij mij probleemloos. Ik heb wel altijd een ghostimage achter de hand. Van de week ook nodig gehad na een driverupdate die mis ging.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Nieuwe drivers installeer ik al jaren niet meer zo maar. Zolang de zaak goed werkt heb ik geen nieuwe drivers nodig.
Groetjes van Bugs

Helen

Ging hier ook niet geheel vlekkenloos gisteren op mijn pc, ik dacht even, dat de boel helemaal vastliep, maar na opnieuw opstarten was alles oké. Ik haal altijd alleen de essentiële updates binnen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Lijkt dan toch dat de updates van gisteren niet helemaal lekker in elkaar zaten.
Gelukkig zijn we er allemaal zonder narigheid doorheen gekomen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik heb vanavond de updates nog eens binnengehaald, maar nu een voor 1. En, raar maar waar, het probleem blijkt bij mij niet aan de CAPICOM update te liggen, maar die van de internet explorer.

Han

Die KB931768 update is een IE7 update.
Had je eerder ook alle updates voor IE7 opgehaald?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Kan ik niet zien bij software, maar neem aan van wel, want staat op automatisch.

Han

Ik laat alleen een melding geven als er updates klaarstaan. De rest hou ik in eigen hand.
Dan kan je ook bepalen wat er wel en niet gedaan wordt. Zo krijg ik steevast updates voor MS Outlook omdat ik het Office pakket heb draaien. MS Outlook heb ik niet geinstalleerd dus waarom zou ik dan de updates downloaden en installeren, nietwaar.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik laat ze ook alleen automatisch downloaden. Voor installeren moet ik toestemming geven. Maar hij doet het weer. dan maar niet die update.

Han

Er was toch een probleempje met de updates van afgelopen dinsdag. Onze PC's hebben er gelukkig geen last van.
Jouw PC misschien wel. Lees het even, Arie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!