Windows Live Toolbar

Gestart door john, 06 februari 2007, 09:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Toen ik vanochtend mijn hotmail opende om te kijken of er nieuwe berichten waren, stond in Messenger nieuws een regel waarop je kon klikken voor een nog veiliger pc. Wie wilt dat nu niet. De beveiliging richt zich met name tegen pishing en virussen en kan via een download worden opgehaald om zich te instaleren in IE v.a. v. 6.
Nu gebruik ik zelden of nooit IE, mijn browsers zijn of Mozilla dan wel Opera.
Omdat ik uncle Bill Gates niet altijd vertrouwt, zit ik me af te vragen of het zich loont deze tool te downloaden zonder dat ik allerlei ongewenste spiedende ogen binnenhaalt die mijn surfgedrag of wat dan volgen t.b.v. Microsoft. Het feit dat ik IE weer als browser in gebruik zal moeten nemen even terzijde. Iemand bekend met deze tool en de hamvraag wel/niet doen?

Han

Ik ben in zoverre bekend met een phishing filter als dat er één standaard in IE7 zit.
Bugs vond dat het filter het surfen wat vertraagd maar ik merk daar niets van.
Dat is kennelijk een gevoelsmatige kwestie die ieder anders ervaart.

Dat jou tooltje voor IE6 en hoger is, da's op zich raar. Voor IE6 kan ik het me nog voorstellen maar voor IE7?
Daar zit er al een in. Is dat tooltje echt van Microsoft?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

http://toolbar.live.com/?mkt=nl-nl

Hierboven heb ik de link gekopieerd waarmee je het tooltje kunt downloaden.

Wellicht kan je aan de hand hiervan nog wat toelichten.

Han

Tja, ik kan er weinig van bakken. Ik ben zowieso geen fan van toolbars dus dat weegt mee in mijn beslissing hierover.
"Bescherm jezelf beter tegen phishing en virussen"....... en dat moet persé met die toolbar?

Ik kan nergens zien of het echt een microsoft site is maar mijn IE7 Phishing filter "slaat niet aan".
Ik zou dit zelf niet installeren totdat ik zeker zou weten wat het doet en van wie het komt.
Wil je een werkend phishing filter, update dan gewoon naar IE7 dan ben je er ook, maar dan zonder toolbar.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Jouw advies het niet te doen, is voor mij meer van doorslag gevende betekenis dan het risico een "paard van troje" binnen te halen. Topic maar afsluiten en tool bar dus snel vergeten.

Han

Okee, maar mocht je er nog iets over willen zeggen stuur me dan even een berichtje, dan gooi ik het topic weer open voor je.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!