(telefonische) Colporteurs - www.infofilter.nl

Gestart door Bugs, 10 juni 2005, 17:22:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Citaat van: Bugs op 11 juni 2005, 22:53:41
Tijd om ons nummer ook uit het boek te halen. Dat werkte toen ik nog alleen was ook. :)
Ik sta al 10 jaar niet in het boek (check maar), maar dat helpt niet. Denk dat je dus echt een geheim nummer moet hebben.

marloes

zelfs mobiele nummers kunnen ze vinden en weet niet hoe
sta niet in boek en heb prey paid
zo lang bewegen nog kan dan doen

Bugs

Als je nummer wordt meegezonden zien ze dat. Ik heb dat uit staan. Als ik iemand bel zien ze mijn nummer dus niet. Iedereen die mij mag bellen heeft mijn nummer. Verder vind ik het niet nodig dat ik word gebeld door onbekenden. Daarom scherm ik allles af.
Geheim nummer helpt inderdaad. Vroeger werd ik ook altijd gebeld door colporteurs, nadat het nummer geheim was geworden werd dat steeds minder, tot het nihil was.
Het geven van mijn gsm nummer als contact aan bedrijven (op het internet) doe ik nu ook niet meer.
Groetjes van Bugs

Han

Citaat van: Bugs op 12 juni 2005, 17:38:20
Geheim nummer helpt inderdaad.
Mangeltje had een geheim nummer en die werd evengoed lastiggevallen via de telefoon.
Wij kinderen en wat overige familie waren de enigen die haar nummer hadden.
Zo'n nummer hoeft maar één keer in verkeerde handen te komen en hij verspreid zich, als was het een olievlek.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dido

Ik heb ook een geheim nummer en tot mijn verbazing word ik niet lastig gevallen.

Soms vult men een formulier in voor een abonnement en dan blijkt er in hele kleine lettertjes ergens te staan dat je nummer ook door andere organisaties kan worden gebruikt. 1x ingevuld en het is bingo.
Sommige bedrijven zijn zo "netjes" om je een keuze te laten maken.

Ook blijkt dat sommige mensen de nummerherkenning van hun mobiel wel hebben uitgezet maar als men een sms verstuurt verschijnt het nummer wel bij de ontvanger (o.a. bij hi abonnementen).

Bugs

Dat is bij T-Mobile ook. Maar ik stuur alléén sms-jes naar vrienden, niet naar bedrijven. En doe ook niet mee met die irritante prijsvragen.
Groetjes van Bugs

Bugs

We hebben nu toch maar een nee-nee sticker op de brievenbus geplakt. En ons opgegeven bij Infofilter.
Het lijkt te helpen, bijna geen troep meer in de brievenbus, (op een vlugschrift van een enkele waarzegger na) en slechts 2 telefoontjes gehad in twee maanden van de telefoonterroristenbrigade.
En natuurlijk niemand meer aan de deur om ons te bekeren of een weergaloos voordeeltarief voor de telefoon of energie aan te bieden, dit dankzij ons anti-colporteurbordje. :)
Groetjes van Bugs

Bugs

Sinds we zijn verhuisd hebben we ondanks het anti-colporteursbordje meer last van hinderlijke, opdringerige figuren aan de deur.

Vorige week twee dames die mij iets wilden aansmeren. Ik heb ze gevraagd of ze niet konden lezen, wees ze op het bordje, en sloeg de deur íets harder dicht dan eigenlijk de bedoeling was.
Nóuuuu! klonk het verontwaardigd. Achteraf vond ik dat de deur toch met de juiste snelheid in het slot viel.  :uhmm

Vanmiddag weer twee dames. Die hadden iets moois om met mij te delen. Ik heb gezegd dat ze alleen welkom waren als ze een koffer geld bij zich hadden.

Jammer dat een beetje stroom op de deurbelknop niet mag in Nederland. Normale mensen bellen namelijk beneden aan, dus die filter je er dan toch uit.
Groetjes van Bugs

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Sinds juni 2007 kun je bij www.infofilter.nl met je account een filter aanmaken voor het weren van geadresseerde reclame en telefoon colportage.
Ik las net op het log van Helen dat zo'n inschrijving verloopt na 3 jaar. Dat wist ik niet. Ik heb de boel in ieder geval zelf geupdate want dat het helpt dat is een ding wat zeker is.
Misschien ben ik dan nu ook weer van die vervelende loterijen af die maar blijven sturen  :knuppel
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

En die gratis LCD-tv's willen we ook niet!  :D
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Nee, die mogen ze houden. Half Nederland krijgt er al eentje  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Wettelijke Bel-me-niet register

Vanaf 1 oktober 2009 wordt www.bel-me-niet.nl de website van het wettelijke Bel-me-niet register. Met behulp van het Bel-me-niet register kunt u bepalen of u als consument open staat voor telemarketingactiviteiten. Wilt u niet meer benaderd worden voor aanbiedingen, dan kunt u uw telefoonnummer blokkeren voor een aantal sectoren of voor alle sectoren.

Organisaties die u willen benaderen met commerciële (of charitatieve en ideële) aanbiedingen per telefoon moeten vanaf 1 oktober 2009 dit register raadplegen en uw registratie respecteren.
Het Bel-me-niet register wordt beheerd door de Stichting Infofilter.

Vanaf 1 oktober 2009 blijft uw blokkade onbeperkt in het register staan. U hoeft dan niet meer na 3 jaar uw blokkade te verlengen. U moet wel wijzigingen doorgeven, zoals adreswijziging bij verhuizing of een wijziging van uw telefoonnummer.

Nu registreren
Tot 1 oktober 2009 kunt u zich nog registreren bij Infofilter voor een blokkade. Deze blokkade geldt voor 3 jaar. Na drie jaar moet u zich opnieuw laten blokkeren. Deze blokkades gaan vanaf 1 oktober 2009 over naar het Bel-me-niet register (tot 3 jaar).

Met behulp van het register van Infofilter kunt u zelf bepalen of u als consument open staat voor telemarketingactiviteiten. In het algemeen zullen organisaties die u benaderen met commerciële (of charitatieve en ideële) aanbiedingen per telefoon u niet meer benaderen in 4-6 weken (verwerkingsperiode) na uw registratie bij Infofilter. Mocht u daarna toch worden benaderd, dan kunt u een klacht indienen via de website van Infofilter.
Uw registratie voor de blokkade van uw vaste nummer thuis of uw mobiele nummer is kosteloos.

Klik hier om u nu aan te melden
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!