sorteren in word en excel / DVD Profiler

Gestart door Robbie 1955, 21 januari 2014, 13:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbie 1955

Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij met het volgende probleem kan helpen,

Ik hou al een tijdje een lijst van films/series bij in een excel bestand, maar loop tegen het volgende probleem op.
bij het sorteren op alfabet gaat alles prima, maar zodra ik er een aantal nummer van 1-10 gebeurd het volgende,

   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 1         
1079   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 10         
827   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 2         USA
828   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 3         USA
829   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 4         USA
830   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 5         USA
831   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 6         USA
832   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 7         USA
833   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 8         USA
834   GREY'S ANATOMY SEIZOEN 9         USA

De nummer 10 van de lijst wordt  namelijkop de 2e positie gezet.
Hoe kan ik dit verhelpen, waarschijnlijk zit er iets in de instelling niet goed of zo??

Alvast dank,
Groetjes,
Rob

Han

Datzelfde had ik ook met het taggen van muzieknummers die omgezet is naar MP3. Ik heb de nummer 1 nu 001 genoemd. Voorbij de 10 wordt het dan 011 etc. Dan gaat het wel goed met het taggen. Ik weet niet of je dat in excel ook zo kunt doen. Ik weet niet hoeveel series/seizoenen en films je hebt. Maar zit dat over de duizend dan zal je nog hoger moeten gaan beginnen. Bijvoorbeeld met 0001 of nog hoger.


Tip hiervoor, wat verder niet met je vraag te maken heeft:
Heb je heel veel films en series denk dan eens aan een programma als DVD profiler. Daarmee kun je heel fijn overzichten maken. Da's makkelijker dan werken met excel/word. Voorbeeldje van onze collectie, die ik hoognodig weer eens bij moet gaan werken met de dvd's waarvan ik de barcode nog moet scannen met mijn iPad. 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Robbie 1955

Hartelijk dan voor je antwoord Han,
Die dvd profiler die je hebt gestuurd ziet er prachtig uit zeg,
helaas heb ik er nog geen tijd aan kunnen besteden maar ga dat zeker doen.
Kan je dit prgr. ook offline gebruiken??

Rob

Han

Ja. Ik heb DVD profiler (het programma) staan op mijn PC. Daar voer ik de gegevens in. Sinds kort heb ik ook de mobile versie op mijn ipad aangeschaft. Nu gaat het invoeren veel makkelijker want met mijn iPad kan ik met de back-camera de barcodes van de dvd boxen scannen waarna 95% van de in te voeren dvd's in 1x scannen ingevoerd is in het programma. De link die jij bekeken hebt is de online backup van het programma die bij invelos staat. Je kunt uiteraard ook een backup lokaal bewaren.
Je kunt vanuit het programma op de PC m.b.v. rapporten ook uitdraaien op papier maken van je dvd verzameling. Het is echt een mooi programma.

Ik heb de link naar onze online backup weer verwijderd en veranderd in een afbeelding waar mijn persoonlijke data niet meer zichtbaar op is.
Je hebt inmiddels gezien hoe het eruit zag.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Robbie 1955

Hoi Han,
Ik heb het nu ook op mijn pc staan en ga er hopelijk snel mee aan de slag, het wordt wel een karwei maar dan heb je ook wat he.

Nogmaals bedankt en succes met het forum dat een prima hulp is :goed :goed
Groetjes,

Rob

Han

Graag gedaan hoor Rob. Veel succes met het invoeren van de data. Het is inderdaad een behoorlijke klus maar het is wel gaaf om overzicht te hebben.
Ook als je een DVD uitleent kun je dat erin aangeven.

Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!