Opstart foutmelding

Gestart door eljafoufi, 01 november 2006, 20:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eljafoufi

Hallo allemaal,
Sinds kort zit ik met een enorm vervelend probleem. Het begon toen ik deze middag allerlei virsumeldingen kreeg van Avast. Het programma bleef maar virusmeldingen geven en verwijderen ervan lukte niet. Ik wilde dus mn PC opnieuw opstarten in veilige modus en de volledige procedure volgen om je pc schoon te maken, maar nu komt het probleem, m'n pc wil niet meer opstarten :( Net waar normaal gezien het aanmeldingsscherm komt krijg ik nu een foutmelding die er als volgt uitziet:

winlogon.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x7c913355 verwijst naar geheugen op 0x002e58c4. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beƫindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.


Wanneer ik op OK of annuleren klik start de pc terug opnieuw op en krijg ik dezelfde foutmelding. Ik geraak dus geen stap verder. Ik zit nu op m'n oude laptop die ik normaal niet meer gebruik. Weet iemand misschien hoe je deze fout kunt verhelpen? Alvast bedankt!

Han

Ik weet niet waar de fout ligt bij jou. Kan een corrupte installatie zijn wat waarschijnlijk is na al je virusmeldingen maar kan ook een ram geheugenprobleem zijn.Bij beide krijg je dezelfde foutmelding.
Lees ook zelf even rond op zoekresultaten.

Om uit te sluiten dat het aan je ram ligt zou je je pc kunnen booten met knoppix. Ik las net op tweakers.net dat in knoppix standaard het programma memtest zit om te testen.

Knoppix is ook een linux-distributie die direct werkt vanaf een bootable CD-rom.
Je boot Knoppix dus vanaf CD-Rom of DVD en je installeert niets. Je kan dat doen met elke PC,
mits die maar van een CD kan booten.
Je download Knoppix als een iso-bestand en brand die iso dan met nero een bootable cd.

Let op dat je de engelstalige ISO download. Er zijn meerdere talen (geen NL)

www.knoppix.org / www.knoppix.nl  (De laatse engelstalige versie die uitgekomen is is versie 5.0)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eljafoufi

Mja, ik denk niet dat het aan een corrupte installatie ligt. Ik heb windows xp nu ongeveer twee jaar op mn pc staan en verder geen problemen mee gehad. Behalve mss met spy- en adware, maar dat kon ik dan weer makkelijk verhelpen met anti-spyware progs.

Het probleem waar ik nu mee zit begon nadat ik via een oude email, die ik kreeg bij het inschrijven van een freewebspace host, terug op hun site ging (deze bleek ondertussen niet meer te bestaan), in de plaats daarvan kreeg ik een andere webpagina en voila Avast gaf virusmeldingen, Winpatrol gaf waarschuwingen van veranderingen in het opstartprogramma, Spyguard gaf spyware meldingen enz. Op verwijderen of herstellen klikken had blijkbaar geen effect want de meldingen bleven maar komen. Ik heb toen mn pc opnieuw laten opstarten in veilige modus, met de bedoeling om de procedure te volgen voor het schoonmaken van m'n pc, maar ja de rest weet je al, de pc raakte niet meer opgestart.

Mja, ik laat het voorlopig zo, mocht er geen andere oplossing zijn dan herinstalleer ik windows vanaf de CD-Rom ofzo en test ik mn pc op al die spyware rommel.

Groeten

Han

Het "enorm vervelend probleem" waarover in het eerste bericht gesproken
wordt is kennelijk niet zo belangrijk meer.

Ik sluit het topic af. Heropening kan, middels een PM aan een van de PCN teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!