Music van Samsung in de auto afspelen

Gestart door Ad, 01 december 2020, 17:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ad

Een tijd geleden dat ik hier was, maar eigenlijk wil dat ook meteen zeggen dat ik al die tijd weinig of geen problemen heb gehad die ik niet zelf kon oplossen. Maar nu heb ik toch een probleem, oh ja? ja!
Mijn telefoon kon tot een paar weken geleden mijn eigen muziek afspelen via Bleutooth naar de radio, na een update van Samsung ben ik waarschijnlijk iets te fanatiek aan het opruimen geweest Inmiddels heb ik het meeste op mijn telefoon wel weer hersteld maar de muziek nog steeds niet, het staat er wel op maar om de een of andere reden vindt de autoradio niet de goede map. Mijn adresboek en alle telefoon nummers pakt ie wel goed en ik kan ook(handsfree) bellen. Mijn telefoon is een Samsung Galaxy A8. de auto is een Kia Venga 

Bugs

Fijn je weer te zien hier! Je vraag is voor ons lastig te beantwoorden, Ad. We kennen de telefoon én de auto niet. Heb je de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Eerst een backup maken voor je dat doet natuurlijk.
Wij gebruiken zelf de telefoon niet voor muziek, we hebben een usb stick in de auto.
Omdat je adresboek en telefoon wel werken denken we aan een instelling op de telefoon.
Ik denk dat je het beste je vraag kunt stellen op het forum van Samsung.

Daar hebben ze mij ook een keer goed geholpen met mijn telefoon.
Groetjes van Bugs

Ad

Ik ben ook blij dat het forum nog steeds bestaat en andere goed helpt met diverse probleempjes, en dit geval misschien ook weer met mijn probleem. Wat ik met de usb stick doe is eigenlijk hetzelfde alleen staat daar de muziek op die mijn vrouw mooi vind, mijn vrouw en ik hebben een beetje andere smaak dat is de reden waarom ik met mijn telefoon lekker erop kan zetten wat ik mooi vind. Ik rijd maar af en toe in die auto, ik rijd zelf in een Opel Vivaro van 2005 en die heeft helaas niet die mogelijkheid van een usb of  bluetooth, alleen een cd.
Hm fabrieksinstellingen zou best wel eens kunnen werken ja, maar wel een beetje een risico hè. Ik zal me dan eerst maar eens verdiepen in een goede backup maken.

Han

Je zou ook kunnen overwegen om voor een paar euro een kleine tweede usb stick te kopen. Dan kun je je telefoon laten voor wat ie is. Stop zo'n klein usb stickje met je eigen muziek in je portemonnee en je hebt je eigen muziek altijd bij je.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ja dat had ik inmiddels ook al gedaan, ik kan het alleen niet hebben dat ik er niet in slaag om te herstellen wat die telefoon eerst gewoon goed deed. Ik heb een beetje het idee dat muziek een standaard mapje heeft bij Samsung en dat de fout daar ergens zit.

Han

Dat weten ze alleen op het Samsung forum. Misschien weten ze daar ook een workaround.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hoi Ad,

heb je dit al eens gedaan?

Het leegmaken van de cache
en gedwongen stoppen van Bluetooth.

Of
https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/
En kijken of die het dan wel doet.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

Leegmaken van de cache heb ik vorige week al gedaan denk ik toen ik de fabrieksinstellingen terug heb gezet.
Een keer opstarten in veilige modus is waarschijnlijk de laatste optie dus dat ga ik ook nog proberen.

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

Wat in mijn bereik ligt heb ik geprobeerd dus ik laat het zo maar voorlopig, misschien als de auto voor zijn APK naar de garage moet dat er daar iemand is die iets kan ontdekken.
Bedankt voor jullie hulp.

Han

Okido, dan sluit ik je topic hiermee af.

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!