Windows 8.1; KB3000850 optionele update (723,9 Mb)

Gestart door john, 02 december 2014, 11:22:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Goedemorgen,

de deze heeft hij vanmorgen gedaan!
KB3000850: Update voor Windows 8.1 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎5/‎03/‎2015 18:08
Installatiestatus: Geslaagd
Type update: belangrijk

KB3013769: Update voor Windows 8.1 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎5/‎03/‎2015 17:26
Installatiestatus: mislukt
Foutdetails: Code 80240054
Type update: optioneel
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik heb net de laptop opgestart. Ga nu nog een keer kijken of die KB3000850 bij mij ook wil lukken. Het downloaden ervan duurt lang (ruim 700mb van trage MS server). Het is inderdaad een samenvoegsel van updates. Waarschijnlijk wil ie daarom niet installeren omdat er daarna alweer nieuwe updates zijn geweest. Dit is de laatste keer dat ik het probeer. Bij Bugs op de laptop is KB300850 al in november 2014 geïnstalleerd, zonder enig probleem.




Update weer mislukt maar ik kreeg nu error 80070002 erbij. Error80070002-error kun je troubleshooten door:
- Uitzetten Windows Update Service
- Legen van twee update mappen: \Windows\SoftwareDistribution\DataStore\* en \Windows\SoftwareDistribution\Download\*
- Restarten van de Windows Update service

Die stappen heb ik gevolgd en daarna mijn laptop opnieuw opgestart. Na eindeloos scannen voor nieuwe updates vind ie weer KB3000850 die nu wéér aan het downloaden is.
Ik zag weer dat ie heel lang op 4% leekt te blijven hangen maar dan (las ik op diverse sites) schijnt ie op de achtergrond een en ander te checken. Daarna gaat werd de update geïnstalleerd en zag ik de installatiebalk vlot tot ongeveer de helft oplopen. Daar bleef ie een hele poos op steken en toen........., weer mislukt.   ::)

Onder de mislukte update stond nu:
Code 80070002: Er is een probleem met Windows Update en een link naar "productondersteuning voor deze fout"

Ik heb op de link geklikt en kwam terecht in "Windows Help en ondersteuning". Onder het kopje "Een probleemoplosser uitvoeren heb ik geklikt op de link "Probleemoplosser voor Windows Update". Die download een installatiebestandje van 295kb dat "WindowsUpdateDiagnostics.diagcap" heet. Dat progje heb ik laten installeren en heb die laten draaien. Het gaf aan dat er 2 problemen met Windows Update zijn opgelost.
Ik ga nu nogmaals Windows Update draaien.




....en weer mislukt. Ik ben d'r klaar mee.  :knuppel
Er staat bij dat het een optionele update is. Ik zet hem op "update verbergen". Dan doet ie hem ook niet meer steeds opnieuw bij toekomstige updates.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Bij mij is deze update uit de lijst verdwenen. Om het goed te maken heeft Microsoft daarom maar gemeend er goed aan te doen tig nieuwe updates aan de lijst toe te voegen tot 1,8Gb, waarbij inbegrepen MSO 2013; dat wel.

Josette

Hier vandaag 33 updates nu
staan ze er allemaal in gelukt!  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

In Win7 zijn de updates net klaar. Wat er stond is allemaal gelukt.
Voor Win8.1 waren er 39 updates (waaronder 8 voor office). Die zijn ook allemaal geslaagd.
Hier dus ook geen problemen dus deze maand. Fijn :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ik begrijp uit je vorige bericht dat je alle updates voor MSO ook hebt gedaan.
Ik gebruik MSO 2013 en heb updates zodanig ingesteld dat ik bepaal wat er wordt gedownload en geïnstalleerd.
Die laatste update voor MSO bevat o.a. Access, 2x One Note, 2x Outlook en Microsoft Project.
Dat gebruik ik geen van allen. Als bij een volgende update ronde dit soort updates er weer bijstaan, heeft het dan eigenlijk wel zin die op te halen, gelet op het vorenstaande.
Overigens zie ik dat KB 3000850 weer terug is in mijn lijst maar nu aangemerkt als belangrijk.

Han

Ik zie die 850 niet meer. Installeren lukt niet dus ik heb 'm uitgezet. Het is een samenraapsel van updates van tijden terug.
Die updates hebben inmiddels alweer andere updates gehad. Ik vind het wel best zo.

Ik draai hier ook MSO2013 en op de laptop MSO2007. Ik draai alle updates die er zijn om beveilingingslekken zoveel mogelijk te voorkomen.
Waarom zou je ze niet installeren als ze er zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Helemaal met je eens Han. Alle updates die beveiligingslekken dichten enz. neem ik ook altijd mee.
Ik vroeg het nu voor deze 5 updates omdat hier geen sprake is van een beveiligingslek maar louter en alleen een verbetering van prestatie en stabiliteit. Dat is altijd meegenomen natuurlijk maar gebruik je het niet zal het niet downloaden en installeren ervan niet tot afbreuk of verbetering leiden van b.v. Excel, Powerpoint of Word om 3 apps binnen MSO te noemen die ik wel regelmatig gebruik.
Ik ga die 850 nu ook maar verbergen, ben ik daar tenminste van af.

Han

Veel MSoffice applicaties maken gebruik van gedeelde *.dll bestanden. Ik ga ervan uit dat bij updates van een applicatie ook het benodigde dll bestand mee geupdate wordt. Dat houdt automatisch in dat bij het niet draaien van alle beschikbare updates bepaalde componenten in die applicaties niet vernieuwd worden. Microsoft gaat er bij nieuwe updates vanuit dat je alle updates geïnstalleerd hebt. Hun uitgangssituatie wordt dan anders dan dat het bij jou op de PC het geval is. Dat werkt fouten in de hand. Daarom installeer ik alle updates.

Het is jammer dat je bij MSO2013 tijdens installatie niet meer kunt kiezen voor het niet installeren van applicaties die je niet gebruikt. Dat kon vroeger wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Met je aanvullende info ga ik mijn standpunt herzien. Als dus het niet verwerken van alle beschikbare updates er toe kan leiden dat het uiteindelijk allerlei mogelijke fouten kan veroorzaken, zit ik al helemaal niet op te wachten.
Ga dus de 5 eerder genegeerde updates alsnog verwerken.
Han, jij weer bedankt voor de heldere uitleg.

Han

Citaat van: john op 13 maart 2015, 11:10:20
Ik ga die 850 nu ook maar verbergen, ben ik daar tenminste van af.

Ik ga dit topic sluiten. Misschien dat er ooit nog eens een oplossing komt maar vooralsnog hebben we de KB3000850
allebei verborgen zodat ie geen tijdens het doen van andere updates geen probleem meer vormt.

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Microsoft lijkt tegenwoordig niet te snappen dat verborgen gezette updates NIET meer geïnstalleerd dienen te worden.
KB3000850 stond vanmorgen gewoon weer in mijn list van te downloaden updates en uiteraard mislukte hij.
Ik heb hem maar wéér verborgen gezet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!