Mijn nieuwe telefoon (HTC TyTn)

Gestart door supermam, 04 maart 2007, 14:15:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

supermam

Oké, op verzoek van Han, even bijpraten over mijn telefoon. Ik heb 'm nu een maand en ik heb nog lang niet alle mogelijkheden van deze telefoon uit geprobeerd. wat wil je weten Han?
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

supermam

voor de andern die meelezen, ik heb sinds een maand een HTC TyTn. Momenteel ben ik online via deze telefoon
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Ik had dus dit gepost in de herberg:
CiteerEn...en.... Supermam, je hebt nu al een poosje met je HTC TyTn mogen dollen. Bevalt ie? Nadelen?
Ik mag over een paar maanden een andere phone uitzoeken. Bij T-mobile kan ik 'm ook kiezen.
Hij heet daar Vario II. Ik wil er een web-'n walk abbo bij voor onbeperkt internet. Dan is een toetsenbordje wat deze phone heeft wel handig.

* Wat ik me afvraag is hoe internetpagina's eruit zien.
* Internetten via gprs, hoe rap gaat dat..., net zoiets als met het 56k6 modem vroeger?
* Werkt dat toetsenbordje een beetje praktisch?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

ik gebruik phonifier om internet pagina's te bekijken, of dit het juiste tool hiervoor is weet ik niet maar op deze wijze worden de pagina's 'ontdaan' van overbodige ballast.
via GPRS gaat het internetten prima...in ieder geval sneller dan bij een 56k6 modem
het kleine toetsen bordje heeft prettige toetsje en ook het draaiwieltje aan de linkerkant van de telefoon  werkt heel prettig.

ik heb extra een 2GB micro sd kaartje erbij gekocht, hier sla ik nu mijn foto's, filmpjes en muziek op
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Als ik voor deze telefoon ga dan neem ik er een "web 'n walk" abbo bij, extra kb's van plaatjes maken dan niet zoveel uit. Het moet natuurlijk niet vreselijk vertragend gaan werken. Dat kost 10 euro per maand voor onbeperkt gprs gebruik in NL. Tof dat dat wel rap gaat. Ik had echt geen idee. Staat er op de telefoon al een browser geinstalleerd of moet je die aanschaffen? Een virusscanner is ook geen overbodige luxe als je gaat internetten en mailen, toch?

* Welke virusscanner draai jij?
* Het instellen voor internet en mail, is dat goed te doen of ingewikkeld?
* Het schijnt dat je makkelijk kunt switchen van gprs naar bijvoorbeeld wifi (hotspot)
   Is dat echt zo makkelijk? Zou mooi zijn want in Engeland kun je bij Starbucks T-Mobile hotspotten
   en wij hebben een T-Mobile-UK sim-kaartje. Dan kunnen we bij Starbucks onder het genot van een
   bak koffie even naar PCN.
* Hoe zijn de foto's die je ermee maakt. Ik heb uiteraard een goede digitale camera maar toch
   maak je met je phone ook wel eens foto's. De nokia 6230i die ik nu heb maakt overdag redelijke
   foto's maar z'n avondfoto's zijn echt waardeloos.
* Hoe is het geluid. Ik speel nog wel eens een MP3-tje af.
* Speelt ie videofiles af (MPG/avi of zo)


Op nieuwemobiel.nl geven ze aan dat dit in de doos zit zit als je 'm koopt:
- het toestel zelf
- Batterij (1350 mAh)
- Draagtas voor aan de riem
- CD-ROM met Microsoft ActiveSync, Outlook en handleidingen in PDF-formaat
- Nederlandstalige snelstart handleiding
- Nederlandstalige handleiding (uitgebreid)
- USB datakabel (kan ook worden gebruikt om het toestel via de PC op te laden)
- Oplader
- Stereo headset
- Extra stylus

Wat is "extra stylus"?

Interessant linkje.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

een stlylus is een schrijfpennetje
als virusscanner heb ik sophos
instellen van mail is eenvoudig. er staat gewoon windows op
wisselen van wifi naar gprs gaat met een simp tikje op het scherm
ik kijk vodcast en luister podcast
filmpjes kijk ik nu in mp4
dit hele bericht doe ik met mij tytn
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Wat een sjieke naam zeg voor dat pennetje  :)

Ik vind het een erg mooi ding. Zit nog steeds te twijfelen tussen die van jou en de Sony Ericson K800i.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb T-mobile Vario II vanmiddag in Rotterdam even in m'n handen gehad. Wat issie mooi!!  :verliefd3
Blijkt op het T-mobile abbo dat je per maand ook nog 'n uur gratis mag internetten, waar dan ook in europa.
Da's mooi, want web 'n walk is alleen voor Nederland

Nog drie vraagjes:
1) Ik zie op het toetsenbordje geen ctrl-toetsje zitten. Kan je wel in een word-documentje op je gemakkie een stukje schrijven en dat naderhand bijvoorbeeld hier in een berichtje plakken? (Is kopieren en plakken van tekst mogelijk)

2) Zit er op jouw HTC TyTn een engelse versie van Windows Mobile 5.0? Op de VarioII van T-Mobile zit de NL versie en ik las dat die minder mogelijkheden heeft.

3) Kun je ook via gprs internetten als je je bevind in een snelbewegend voertuig. Trein, auto, bus.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

klopt zit geen ctrl toets op. met de stylus even op het scherm drukken en er verschijnt een menuutje. (alles seleteren , lettertype . knippen/plakken opmaak etc)
ja dus, knippen plakken is mogelijk

ik heb de nederlandse versie; ik hbe geen idee wat ik mis...tot nu toe nog niets  :)

internetten in trein gaat goed, auto en bus wat minder, maar dat ligt meer aan de bewegingen van het voertuig  :-\.
overigens zijn niet alle internet sites goed te lezen op een 'mobile' scherm opmaak etc. maakt manouvreren op zo'n site wat lastig.

soms is het scherm moeilijk leesbaar merk ik, dat komt door de lichtinval, ik moet nog uitzoeken hoe ik hier mee om moet gaan


Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Tnx voor alle info. Ik ga me beraden.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Zoals ik in de herberg al schreef ga ik over 11 dagen de T-mobile Vario II aanschaffen.

Nog één vraagje erover. Zit er op dit apparaat ook een toetsenbord blokkering?
Het lijkt me niet handig als dat niet zo is omdat er een touchscreen op zit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

ja er zit er zit een scherm blokkering op.
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Mooi  :goed

In Rotterdam kun je een soort plasticje kopen wat je scherm beschermt tegen krasjes.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs

Han

Ik heb 'm meteen maar besteld   :goed

De Hercules WiFi USB Transmitter is ook een leuk ding zeg.  :)
Ik wist niet dat zoiets bestond. Wij hebben geen draadloosnetwerk hier dus het is wel een leuke gadget.

Gaat internetten op PCN nou beter met de andere url die ik je gaf?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

het gaat inderdaad beter. ik mis wel bv de info wanneer er een bericht geplaatst is. maar het laden van de schermen gaat nu wel snel.
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

De ontwikkelaars van onze forumsoftware zijn er volop mee bezig, dus het zal langzaamaan beter gaan worden. Meer en meer mensen zullen mobiel gaan internetten dus ze moeten wel  ;)

Er zijn nu twee url's waarmee je mobiel PCN-en kunt met een PDA: (imode-url had je al)
* Imode : http://www.pcnavigator.nl/forum//index.php?imode
* WAP2 : http://www.pcnavigator.nl/forum//index.php?wap2

Misschien is die voor wap2 beter?

Ben er net wel achter gekomen dat je via die url's niet kunt moderaten. Da's minder....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

Citaat van: Bugs op 22 maart 2007, 21:32:40
Dit is die screenprotector.

Ik gebruik de oude plastic velletjes die we nog hadden liggen van de hp, ik knip ze wel op maat. wel even opletten dat de ze niet te strak langs de rand zitten. anders reageert het aanraak scherm niet zo goed. ook regelmatig even controleren of er geen kleine rommeltjes tussen het randje van het scherm zijn gekomen, voorzichtig met een tandenstoker even uitvegen.
:)
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Tnx voor de tip  :goed


Kijk nou...., dat valt me net op.......,da's grappig :)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Dat icoontje zie je als je een bericht plaatst via die Imode link. Maakt niet uit of je dat via je PDA doet of via de PC.

Heb ook ontdekt dat je kunt zien of er nieuwe topics zijn als je via die link werkt, ze hebben dan een rood vierkantje. En er staat nieuw achter de onderwerptitel.
Groetjes van Bugs