Zwarte icoontjes ik heb Windows XP prof.

Gestart door Jolanda, 04 januari 2006, 20:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolanda

oke Han daar ga ik ook nog ff goed lezen, wat ik nog wel vergeten was te vertellen was dat trend micro niet is gelukt.

Han

Je hebt kennelijk het topic niet gevonden want je topictitel klopte niet en er
stonden ook livelinks in je log. Dat is beide opgelost.
Het gerelateerde log is inmiddels opgeruimd

Scannen met housecal lukt je niet, okee dat kan maar met de andere scanners dan?
* Symantec : virusscan en security check
* Online virusscan van bitdefender


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

Ik heb de symantec laten scannen en geen problemen gevonden en de bitdefinder is niet gebeurd.
Moet ik die ook nog laten lopen dan

Han

Doe dat nog maar even. Twee scanners vinden meer dan een.

Welke virusscanner heb je op je PC geinstalleerd staan? Update je die regelmatig?

Kingpin gaat je hijack-this log beoordelen  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

Oké Han dat ga ik dan ook nog even doen.
en ik heb een AVG virusscanner die iedere dag weer zijn updates binnen haalt, ik zie hem ook altijd bezig als ik mijn mails binnen haal

Han

Kingpin heeft je log beoordeeld. Ik kopieer haar bevindingen even naar dit topic, dan houden we het lekker bij elkaar.
Goed nieuws is dat er geen spyware op je PC lijkt te staan.

Hieronder het bericht van Kingpin in antwoord op je Hijack-This log :

Hallo jolanda :)

In je logje is er niets kwaadaardigs te zien, geen actieve virussen, spyware of andere malware, dat is dus al heel goed ! :)
Alleen ben je daar nog niet veel mee vooruit ivm je problemen..
Ik zie verder ook geen extreem veel-geheugenvretende programma's in je logje staan die mss te zwaar zouden zijn voor je pc ofzo .

Doe je regelmatig schijfopruiming en schijfdefragmentatie ? Heb je nog veel plaats over op je harde schijf ? Doe onderstaande stappen eens, het gaat om algemene 'schoonmaak'stappen die aangeraden worden om regelmatig eens te doen om de werking van je pc zo goed mogelijk te houden. Misschien helpt het toch een beetje bij je probleem (heb anders helaas ook geen idee wat het kan zijn  :( , aan je logje te zien lijkt malware wschl uitgesloten)
ps: op deze pagina kan je de stappen ook zien, met plaatjes erbij ed: (stappen 1-3) maar foutcontrole staat er niet echt zo volledig in
http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/startsomething/speed.mspx


eens een schijfopruiming doorvoeren
Schijfopruiming is een tooltje van Windows zelf waar je allerlei tijdelijke bestanden die zich opstapelen op de pc, veilig kan opschonen
(Check eerst je prullenmand nog of er niets instaat dat je toch nog behouden wilt)
Start --> Alle Programma's (--> bureau-accessoires) --> Systeemwerkset --> Schijfopruiming
Vink alles aan waar bestanden in gevonden worden en klik 'OK'

en een schijfdefragmentatie
Zodra er wat van die onnodige bestanden opgeschoond zijn, kan je een schijfdefragmentatie laten uitvoeren:
Start --> Alle programma's (--> Bureau-accessoires) --> Systeemwerkset --> Schijfdefragmentatie --> Defragmenteren.
Dit verwijdert niets ofzo, maar zet de gefedragmenteerde bestanden weer netjes bij elkaar, wat de snelheid en prestaties van de PC ten goede komt

Stel daarna een foutencontrole in
Nog steeds met een zo leeg mogelijke taakbalk
* Ga naar Start > Deze computer
* Rechtermuisklik op je harde schijf (c:\) > klik "eigenschappen"
* neem in het venstertje dat opent, tabbladje "Extra"
* Klik op knopje "Nu controleren"
* Vink beide hokjes aan en klik "starten"
Voor een volledige controle zal je je pc moeten heropstarten,  klik yes en herstart de pc,
de verdere schijfcontrole gaat dan plaatsvinden voor je windows opstart, kan wel even duren afhankelijk van hoe lang het al geleden is. daarna start windows verder op

ps: als er ergens iets onduidelijk is of je graag ergens meer uitleg bij hebt, aarzel niet het te laten weten


Het heeft niet meteen met videokaart(problemen) te maken, maar zulke algemene opschoonstappen lossen toch vaak heel wat "rare" problemen op, duimen maar, succes ! :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

Hoi han,

Ik heb inmiddels daar al een stukje van gelezen, en geloof me ik ben onderhand hardstikke gaar hier haha
maar ik ehb zoals gezegd nog even de bitfinder laten lopen en ik heb dus zoals ik het lezen kan wel een virus in mijn pc.
Hij geeft aan dat mijn pc is Still infected.
En wel bij een backupzip in favorieten dat hij geinfecteerd is met Trojan.
Nu zegt het mij niet veel maar zoals ik het kan zien heb ik dus wel degelijk een virus in mijn pc zitten
Van één van de madammekes van het designforum moest ik vragen waar deze scan vandaan kwam, ik denk om zo te kunnen achterhalen hoe we dit virus zouden kunnen verwijderen.
Pfffff ik ben wel blij dat ik van alle kanten zo goed geholpen wordt met mijn probleem.
Dit is echt helemaal toppie hoor, ik kan het niet vaak genoeg zeggen :goed

Han

CiteerVan één van de madammekes van het designforum moest ik vragen waar deze scan vandaan kwam, ik denk om zo te kunnen achterhalen hoe we dit virus zouden kunnen verwijderen.
Tja het is de online virusscan van bitdefender.

* waar komt die backupzip vandaan (PSP forum?)
* Hoe heet die trojan precies die erin zit. - Als we dat weten kunnen we misschien een oplossing zoeken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hoi Han,

volgens mij niet, dat geven wij niet! ;)
Alleen zips met materialen, filters enz.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Jolanda

Goede middag Han,

Ja waar komt dat vandaan, ik weet dat dus echt niet en van het design Forum geloof ik ook niet omdat inderdaad daar alles via een zip naar ons toe komt.
Ik heb wel hier gister wergens mee gescant en ik weet echt niet meer bij welke maar daar werd gevraagd om evt. een backup te maken zodat later evt, een fout weer hersteld zou kunnen worden, nu zeg ik niet dat het daarvandaan komt maar dat schiet mij zo te binnen.
Er stond in het lijstje het volgende !!!Backup\!!!Backup zip=>!!!Backup/Favorieten?search the we...infected with Trojan

Nu zegt mij dat verder niet veel alleen dat hij dan geinfecteerd is met dat virus, ook vind ik het zelf raar omdat er favorieten bij staat en ik geen backup in favorieten heb staan, of er moet een website daar staan die geinfecteerd is met dat virus.
En op je vraag hoe dat Virus precies heet weet ik dus niet omdat hij alleen datgene aangaf wat ik hiervoor vermeld heb.
Ik hoop maar dat mijn problemen hiermee te maken heeft en dat dit dan ook opgelost kan worden.
Pf net bij die laatste scan liet hij het dus zien van dat Virus, ik ben blij dat je mij hebt geadviseerd om toch nog even daar ook mee te scannen

Han

Als bitdefender uitgedraaid is dan kan je aan het eind kiezen om een rapport te laten maken.
In dat html-bestand wat dan gemaakt wordt, staat dan precies welk virus er gevonden wordt, waardat in zit en waar het betreffende bestand staat. Met alleen "trojan" kunnen we niets. Trojan is een verzamelnaam voor een enorme berg virussen.

Net als bijvoorbeeld "Appel" een verzamelnaam is voor alle appels. Je hebt appels die goud renet heten, junagold etc.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

Oh ja en om op het logje terug te komen hebben wij pas nog de pc gedefragmeteerd, ik geloof voor een kleine 2 weken terug nog.
De rest hebben wij nog niet gedaan gehad, eigenlijk hebben wij deze pc nog maar pas een maand of 4 en hebben hem tweedehands gekocht gehad waarna hij totaal opnieuw geinstalleerd is voor ons.
Oke Han dank je wel voor je vlugge reactie, ik zal dan die bifender nog een keer laten lopen en kijken of ik dat rapport gemaakt kan krijgen zodat we dan iets meer weten.
Ik laat weer van mij horen

Han

Doe de rest ook even. Schijfopruiming is iets wat ik bijvoorbeeld elke dag doe, voordat ie uitgaat !!

Geef ook eens wat meer specificaties van je PC. Dat zou op de bon moeten staan die je bij de PC gekregen hebt.
Anders navragen bij degene van wie je 'm kocht of zelf kijken met bijvoorbeeld het programma "everest"
Het zou kunnen dat ie XP nét trekt en bij belasting krijg je dan al snel dit probleem.

- welke processor
- hoeveel RAM
- hoe groot is je harddisk en wat is de nu vrije ruimte
- Heeft hij ooit goed gewerkt?
- Heb je nog garantie? (tweedehands via een winkel?)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

Sorry Han voor de late reactie nu, ik was bijna klaar met je bericht te sturen en mijn scan was ook zowat klaar en wat denk je mijn pc liep totaal vast en moest ik opnieuw opstarten.
Dus ik kan zo weer opnieuw beginne met die scan te laten lopen.
Maar nu dan eerst maar weer de antwoorden op je vragen.

Ik heb de PC niet in een winkel maar particulier gekocht, er zit alleen garantie op de Harde scijf en ik had nog een paar maanden garantie op mijn beeldscherm.
De pc heeft daar altijd gedraaid onder XP en is altijd up to Date geweest.
Nadat wij ehm gekocht hadden hebben wij hem totaal opnieuw geinstalleerd en wilde hem onder verschillende accounts laten draaien vanwege de kinderen dat ze niet perongelijk bepaalde belangrijke dingen konden wissen.
Nu dat installeren was dus al meteen een probleem omdat hij voor zover ik weet steeds op een bepaald punt stopte met de installatie ervan.
Na een poos bezig geweest te zijn is het uiteindelijk gelukt maar waren er nog steeds problemen dat de pc niet altijd wilde opstarten.
na Een poos hebben wij hem weer opnieuw geinstalleerd en de acounts achterwege gelaten en werken we allemaal onder hetzelfde acount.
De problemen leken daarna opgelost te zijn, wel hebben wij toen het vermoede gehad dat de harde schijf mischien niet goed was en hebben dat ook meteen aan de verkoper van de pc gemeld.
Ook loopt af en toe mijn pc vast zodat ik weer opnieuw moet opstarten zoals nu dus ook het geval was
Tot nu toe hebben wij verder geen problemen meer gehad alleen vinden wij het raar dat hij spellen niet wil installeren en ook int. spelletjes geven hier problemen wat een rollend beeld ten gevolgen heefd, dus die worden hier niet meer gespeeld vanwege die problemen.

Mijn processor is een AMD Athlon(tm) XP 1500+ Kloksnelheid: 1,33 GHz 512 MB
Mijn Harddisk is onderverdeeld in 6 partities en wel de C, D, E, F, G, H schijf
C Gebruikt 9,02 GB
   Beschikbaar 30,00GB
D gebruikt 219 MB
   Beschikbaar 14,4 GB
E gebruikt 113 MB
   Beschikbaar 14,5 GB
F gebruikt 352 MB
   Beschikbaar 14,3 GB
G gebruikt 65,7 MB
   Beschikbaar 14,5 GB
H gebruikt 3,47 Gb
   Beschikbaar 10,6 Gb

Ik hoop dat jij zo hebt wat jij wilde weten, dan ga ik nu maar weer die scan laten lopen.

Jolanda

BitDefender Online Scanner  : 
Scan report generated at Fri, Jan 06, 2006 - 15:38:31

Scan path: A:\;C:\;D:\;E:\;F:\;G:\;H:\;I:\;M:\;

Statistics :
- Time :  00:35:38
- Files : 181263
- Folders : 3755
- Boot Sectors :  7
- Archives : 12572
- Packed Files : 7182

Results :
- Identified Viruses - 2
- Infected Files - 4
- Suspect Files - 0
- Warnings -  0
- Disinfected -  0
- Deleted Files - 4

Engines Info :
- Virus Definitions  250620
- Engine build  AVCORE v1.0 (build 2292) (i386) (Mar 3 2005 11:57:29)
- Scan plugins - 3
- Archive plugins - 39
- Unpack plugins - 4
- E-mail plugins - 6
- System plugins - 1


Scan Settings :
- First Action - Disinfect
- Second Action -  Delete
- Heuristics - Yes
- Enable Warnings - Yes
- Scanned Extensions *;
- Exclude Extensions
- Scan Emails -  Yes
- Scan Archives - Yes
- Scan  - Yes
- Scan Files - Yes
- Scan Boot - Yes

Scanned File Status :
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016511.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0001
Detected with: Application.Adware.NewDotNet.Dropper
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016511.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0001
Deleted
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016511.exe=>(NSIS o)
Update failed

C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016511.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0002
Detected with: Application.Adware.180solutions.B
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016511.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0002
Disinfection failed
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016511.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0002
Deleted
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016511.exe=>(NSIS o)
Update failed

C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016512.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0001
Detected with: Application.Adware.NewDotNet.Dropper
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016512.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0001
Deleted
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016512.exe=>(NSIS o)
Update failed

C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016512.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0002
Detected with: Application.Adware.180solutions.B
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016512.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0002
Disinfection failed
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016512.exe=>(NSIS o)=>lzma_nsis0002
Deleted
C:\System Volume Information\_restore{A6D4F4BA-DA19-42E9-951F-FE6FBE10EE90}\RP67\A0016512.exe=>(NSIS o)
Update failed

Jolanda

inmiddels heb ik de andere stappen ook gedaan, en wel de schijfopruiming, defragmentatie en de foutencontrole.


Han

Het probleem wat bitdefender vindt speelt alleen nog in je systeemherstelpunten en dit is dus niet de oorzaak van je huidige probleem. Die kan je dus niet meer gebruiken anders komt het virus weer vrij. Gooi je systeemherstelpunten dus weg!!

Alle systeemherstelpunten weggooien doe je zo :
--> Klik op Start
--> Klik op instellingen
--> Open het Configuratiescherm
--> dubbelklik op het icoontje Systeem
--> ga naar tabblad systeemherstel
--> zet een vinkje voor "systeemherstel op alle stations uitschakelen"
--> klik op OK

Zet daarna systeemherstel weer aan : Je pc maakt dan automatisch een nieuw herstelpunt aan zonder virus erin.
--> Klik op Start
--> Klik op instellingen
--> Open het Configuratiescherm
--> dubbelklik op het icoontje Systeem
--> ga naar tabblad systeemherstel
--> haal het vinkje weg bij een vinkje bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"
--> klik op OK

Als je daarna nog een keer scant dan zou je PC virusvrij moeten zijn.



Spyware en virussen zijn dus niet de oorzaak van je probleem, want die zijn niet aanwezig op je systeem. Tja als ik het zo lees is de PC of niet goed geinstalleerd of je hebt een kat in de zak gekocht, wat betreft de videokaart.

Qua specificaties zou ie XP aan moeten kunnen maar als ik het eerste bericht van je lees heeft de videokaart het nooit goed gedaan en heb je steeds al videokaart-problemen :
- pc loopt vast zodat je weer opnieuw moet opstarten.
- hij wil spellen niet wil installeren en ook int. spelletjes geven hier problemen wat een rollend beeld ten gevolgen heeft


Hij zou die spellen moeten kunnen spelen als hij correct geinstalleerd is en er zijn geen hardwareproblemen
Dit moet er aan software geinstalleerd zijn :
- de juiste driver voor je videokaart
- de shockwave plugin voor shockwave componenten in spellen
- de flash plugin voor flash componenten in spellen
- java voor de java componenten in spellen
- directX 9.0c

Wat zegt de verkoper ervan dat die machine al die grafische problemen heeft. Die zwarte vlekken zijn niet het eerste grafische probleem.
Heb je al eens een andere grafische kaart in dit systeem gehad om te kijken of dan de problemen over zijn?




In het openingsbericht schrijf je dat je een grafische kaart test het gedaan. Ik zou graag willen dat je er nog eentje doet.
Deze test kijkt of direct-X goed geinstalleerd is op je PC.

--> Klik op Start
--> Ga naar "uitvoeren"
--> tik in dxdiag
--> Klik op OK
--> Het openen kan even duren.

Helemaal onderin bij de systeemeisen op het tabblad "systeem" zie je de DirectX versie.....welke is dat bij jou?

--> Klik op het tabblad "DirectX bestanden". Wat staat bij jou er onderin in het vakje bij "opmerkingen"?

--> Klik op het tabblad "Beeldscherm"
     * staan alledrie de items ingeschakeld?
     * klik achtereenvolgens op de knoppen "Directdraw testen" en "Direct 3D testen"
     Wat staat bij jou er onderin in het vakje bij "opmerkingen"?

Daarna kun je DXDiag afsluiten.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jolanda

Hoi Han bedankt voor je reactie, ik zal straks proberen om die punten af te werken.
Als eerste zal ik eerst maar werk gaan maken van die systeemherstelpunten zodat het virus niet vrij kan komen.
Ja als eerste toen wij de pc net hadden en wij de verkoper op de hoogte hebben gebracht van de problemen vertelde hij dat hij het wel zou horen als het inderdaad aan de grafische kaart zou liggen dan zou hij voor een nieuwe zorgen.
Nu had ik hem ook op de hoogte gebracht over die zwarte icoontjes in beeld en wat er gebeurde met mijn pc, hij adviseerde ons om spyware en virusscanners te laten lopen om te kijken of die het probleem hier zou verooraken en anders de pc opnieuw te installeren mocht dat het probleem niet verhelpen dan zou ik de pc naar hem mogen doen zodat hij zou kijken of hij het probleem zou kunnen achterhalen, eigenlijk had hij er weinig tijd voor maar wilde het dan wel voor ons proberen op te sporen.

Ja en die andere kennis van ons die onze pc eigenlijk altijd weer nakijkt als er problemen zijn hier heeft dus die grafische testen uitgevoerd en mij verteld dat dat niet de oorzaak zou zijn en er geen fouten op te zien waren en het dus gewoon niet weet wat het probleem zou zijn hier, die stuurde ons dus door naar de verkoper.
Vandaar dat ik naar dit forum gegaan ben om te kijken of jullie het probleem wel konden vinden.

Overigens heb ik niet een andere grafische kaart in dit systeem gehad, alles wat er nu inzit zat er al in met de verkoop van de pc

Nu ik moet nu eerst nog boodschappen doen en nog mijn kerstboom afbreken dus het zal wel even duren voor ik nu weer reageren kan.
Ik ga proberen om alle punten weer af te werken en zal jullie zo vlug mogelijk weer op de hoogte brengen.

Bedankt Han ik geloof echt dat het samen met jullie wel opgelost zal worden :goed

Jolanda

Ik heb alles nu gedaan.
Ik heb als eerste mijn systeemherstel gedaan zoals hierboven door jullie beschreven staat en daarna weer even die scan laten lopen, er zijn nu geen virussen ontdekt.

Daarna heb ik zoals gevraagd de grafische test uitgevoerd

Mijn DirectX versie is DirectX 9.0c(4.09.0000.0904)

Bij het Tabblad DirectX bestanden staat bij opmerkingen geen problemen gevonden

Bij tabblad Beeldscherm staan alle 3 de items ingeschakeld.

Direct Draw testen: staat bij opmerkingen geen problemen gevonden
Direct Draw testen: alle testen zijn gelukt
Direct 3d testen: geen problemen gevonden
Direct Draw testresultaten: alle test zijn gelukt
Direct 3d 7 Alle tests zijn gelukt
Direct 3d 8 Alle tests zijn gelukt
Direct 3d 9 Alle tests zijn gelukt

Han

Het DirectX deel van je videokaart lijkt dus in orde.

- Heb je al eens een andere grafische kaart in dit systeem gehad om te kijken of dan de problemen over zijn?
- Heb je de driver al eens opnieuw geinstalleerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!