Voeding/nieuw systeem bouwen

Gestart door martin1807, 11 oktober 2011, 22:21:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martin1807

Ik denk erover na om een nieuwe pc te bouwen

alleen ben ik nu aangekomen betreft de voeding
welke voeding is meest geschikt voor een AMD phenom x4 of x6 versie en ik koop dan de MSI 870A-G54 moederbord

ik twijfel nog of ik gewoon paar onderdelen moet upgraden of een complete nieuwe systeem te bouwen
wat is jullie mening hierover?

mijn systeem op dit moment :

Moederbord K9A2- CF van msi
processor : AMD 6000+ 3ghz
Geheugen: 4GB DDR2
videokaart: Geforce 240 GT !GB
voeding: weet niet precies maar tussen de 350 en 400 Watt
DVD brander
WAt wil ik met een pc?

ik download veel en speel veel spellen ook zware spellen en online
films /blue ray kijken


Han

Je springt een beetje van de hak op de tak en opent nu weer een nieuw topic over eigelijk hetzelfde onderwerp.
Heb je hier al iets mee gedaan?

Citaat van: Han op 11 oktober 2011, 15:16:01
Om een keuze te bepalen ben je van veel meer afhankelijk dan wat je hier opgeeft. Als je het videokaart topic op tweakers.net doorleest dan lees je hoeveel meer erbij komt kijken.

Er zijn meer mensen die lag ervaren in Fifa 12. Spit dit topic op het fifa forum eens door en vraag eens naar ervaringen van andere spelers met bepaalde soorten videokaarten.

hardwarekeuze is niet te doen als je een high-end pc wil (bluray spelen en zware games) en er is geen budget. Misschien even doorsparen en intussen jezelf blijven orienteren.
Opo die link van tweakers staat heel duidelijk hoie je tot een keuze voor een videokaart kunt komen. Op dat forum eenzelfde topic over voedingen en andere hardware.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

martin1807

ik heb het idd gelezen en komt op neer dat er een aantal dingen zijn waar je over na moet denken betreft een videokaart..
o.a  welke resolutie je speelt wat voor spellen..type voeding maar blijk ook dat je proccesor ook meespeelt over de kwalieit van het spelen van spellen
ik bots nog tegen dat ik 2dingen kan doen....de voeding en videokaart vervangen(ik weet al welke videokaart de radeon 6870 1gb) of dat eigenlijk mijn hele systeem wel aan vervanging toe is en ik een nieuwe moet bouwen.

maar ik snap je wel is idd wel onnodig omdat deze topic erg lijkt op die andere...sorry

Han

Trekt je voeding die videokaart?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

martin1807

volgens diegen die me die aanraad zou ik  de xfx pro 450w of cx 430 watt moeten kopen  dan kan die dat wel aan alleen hoop ik dat die voeding wel kan icm mijn moederbord

Han

Op deze pagina zie je wat er in-box zit
http://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/xfx-pro-series-450w-and-550w-power-supply-review/2/

Ik hou zelf meer van een modulaire voeding. Daar sluit je alleen de kabels aan die je nodig hebt en de rest laat je in de doos zitten.
Een minder uitgebreide draadboom in de pc zorgt ervoor dat de airflow beter is.

Neem als je twijfelt het boekje van je moederbord mee naar de winkel als je de voeding kopen gaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen reactie meer van de topicstarter. Dit vraagt om een slotje.  :locked
Groetjes van Bugs