Lettertype

Gestart door Stofke, 20 november 2002, 13:15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Hoe komt dat het letterype waar de beheerders staan bijna niet leesbaar is, heb dit soms bij andere sites ook, niet veel maar soms.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Doy

Weet niet wat je bedoelt met "waar beheerders staan", maar als je een scrollmuis (met wieltje) hebt, Ctrl-toets indrukken en met wieltje draaien kan helpen.

Han

We gebruiken hier op PCN de lettertypes : Verdana, arial, helvetica en serif. Dat zijn lettertypes die standaard op elke windows-computer aanwezig zijn.

Clip er eens een plaatje van, van wat jij ziet. Dan kan ik even zien wat je bedoelt. Als posten op PCN niet lukt, mag je dat plaatje ook even mailen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Hier is een plaatje van wat Stofke te zien krijgt op zijn PC :

Edit Han : verkeerde plaatje verwijderd. Het goede plaatje staat even lager in dit topic


Het lijkt erop alsof je een standaard lettertype mist en dat je windows een niet zo erg geschikte vervanger kiest.
Heb je al gedaan wat Doy eerder in dit topic voorgestelde : ctrl ingedrukt houden en dan even scrollen met het wieltje van de muis. Daarmee zet je de letter groter of kleiner.

Via de IE menubalk kan je de grootte van de letters ook regelen via menuoptie "Beeld" en dan "tekengrootte".

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

Zo te zien, wordt alles vertikaal in elkaar gedrukt.
De diamantjes zijn normaal vierkant (op z'n kant)
Dus toch maar even met het muiswieltje spelen

Han

Da's mijn schuld dat ie wat in elkaar gedrukt is.   :blozen
Stofke heeft het plaatje in een word documentje gestuurd. Als je 'm daaruit knipt dan vervormt ie nog wat meer.
Hieronder een plaatje (printscreen) van het word document. Zo is ie ff beter   :)



Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

LOL  ;D Dat veranderd de zaak aanmerkelijk.
Dan toch waarschijnlijk een lettertype verhaal.

Han

Ben ff in de code van het forum "gedoken".
Kan niet exact terugvinden wat het lettertype is van dat regeltje, maar kan wel zeggen welke lettertypes er op het hele forum gebruikt worden :
- Courier New
- Helvetica
- Times New Roman
- Serif
- Arial
- Verdana

Dat zijn allemaal lettertypes die standaard aanwezig zijn op elke windows-PC. Kijk eens of je die allemaal nog hebt, Stofke.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

mijn tekengrootte staat altijd op normaal en dan kan ik dat lettertype niet lezen, heb da nu eens op groter gezet en inderdaad, nu kan ik dat wel lezen maar de rest staat nu zo groot hé  ::)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Heb je onderstaande lettertypes nog?
- Courier New
- Helvetica
- Times New Roman
- Serif
- Arial
- Verdana
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

waar kan ik die juist overal controleren; algemeen - letterypes ?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Via configuratiescherm - lettertypen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Het lettertype Helvetica staat niet in de lijst  :-\
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Nou ja zeg. Ik kijk hier net in WinXP-pro en heb die letter ook niet meer. Ik zie de frontpage van PCN wel goed, dus da's het ook niet.

Weird  ::)  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Blijf eventjes "hangen". Ik start nu even m'n Win98(SE) machine op.
Ben nu toch wel reuze benieuwd of Helvetica daar wel bijstaat  ::)

Nee dus, ook niet.
Ik ga het ff op het Yabb-forum vragen voor je. Misschien weten ze daar een oplossing?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Hé Han , dit is eigenaardig, heb juist die nieuwe patch voor IE geinstalleerd, reboot en nu is het in orde ?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Doy

Ook Win98SE... ook geen Helvetica ::)

Doy


Stofke

There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about