Setpoint wil niet installeren

Gestart door Knakkie, 28 december 2018, 19:37:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knakkie

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, zodra ik Setpoint wil installeren dan start hij wel op,
maar vliegt ook zo weer weg, en installeert uiteindelijk helemaal niks.

Nu las ik op dit forum:

Oplossing: Even 1 bestand hernoemen en dan opnieuw de software installeren. (Bron: DSLReports forum)
- Ga naar de map "C:\WINDOWS\System32\drivers\".
- Zoek het bestand wdf01000.sys
- Hernoem dat bestand naar wdf01000.bak
- Installeer dan de Setpoint software nogmaals. Opnieuw opstarten is niet nodig
- Dit is ook de oplossing voor het missende Keyboard or Muis Tabblad in Setpoint als die niet weergegeven wordt terwijl muis/keyboard wel goed werken.

Tja ik ga dus op zoek, ik wil hem hernoemen, en ik krijg deze melding :



Als ik kijk met rechtermuisknop, en kijk naar de rechten, die kan ik ook niet veranderen, dat mag ik niet.

Is er nog hoop voor mij ?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties,
Groeten Knakkie.


Han

Hoi Knakkie,
Welkom op het forum.

Probeer dit eens:
Zet je virusscanner eens tijdelijk uit en kijk dan eens of de installatie wel doorloopt. Zet ook andere beveiligingssoftwere even uit. Na installatie niet vergeten weer aan te zetten.

Oh.... nog een vraagje: Ben je als je ingelogd bent de administrator van deze PC?

--------------------------
Nog een idee is de malware verwijder procedure te doorlopen. De trustedinstaller is normaal de Windows Module Installer service die het mogelijk maakt dat je iets kunt installeren.. maar er is malware "out there" die trustedinstaller heet die dit soort gedrag kan veroorzaken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Knakkie

Hallo Han,

Dank je wel, ja ik was op zoek naar een oplossing, en vond deze site met erg veel info.
Mooie site, en goed onderverdeelt.

Ik gebruik momenteel even Windows Defender, die ook uitzetten ?

Van die Malware ga ik even doorspelen, bedankt.

Ik heb daarnet even hulp gehad van iemand die er een beetje meer vanaf weet als ik.
Nu bleek dat ik idd niet de juiste rechten had, dat is opgelost, en file is hernoemd.

Echter dit gaf nog geen enkel resultaat, als ik de setpoint dubbelklik of als admin uitvoer dan kapt hij na een seconde al af, hebben de file weer hernoemd, daar zit het hem niet in.
Klein beetje om "gek" van te worden, mijn kennis zou nog even op zoek gaan wat het probleem dan zou kunnen zijn.
Maar dat wordt morgen weer, ik laat het nog even weten of hij een oplossing vind.

Ik wens je nog een fijne avond,
Groeten Knakkie.

Han

Tnx voor je compliment t.a.v. het forum.  :goed

Nu eerst tijd nemen voor een malware check.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Knakkie

Goedemorgen Han,

Sorry het heeft even geduurd voor ik weer antwoord, maar ja al die dagen feesten  :uno

Ok in de tussentijd heb ik wel het volgende gedaan, omdat ik meerdere programma's had die niet wilde installeren.
Ik heb een andere versie Windows 7 op een stick gezet, en die maar eens geïnstalleerd.
( Dit omdat ik het zo verschrikkelijk zat was met verschillende problemen )
En als eerste Setpoint maar eens geïnstalleerd, wat gelijk zonder problemen ging.
Ook de overige programma's installeren was geen probleem meer.

Dus mijn probleem met installeren is niet meer aan de orde.
Ik wil je wel even bedanken voor de hulp.

Nu nog even kijken of ik mijn probleempje met de mail kan oplossen, dan ben ik klaar.
Maar ik denk dat dat weer in een andere topic moet, als ik er niet uitkom.

Met vriendelijke groet
Knakkie

Han

Tnx voor het terugmelden.
Top dat alles weer werkt. Mail vragen inderdaad in een ander forumonderdeel.


Ik sluit deze vraag af. We sluiten hier afgehandelde topics af om te voorkomen dat een spammer het hele forum vol kan plempen in nog open staande topics. Dat is in het verleden hier gebeurd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!