Besturingssystemen > Windows 7

Windows7; reageert niet

(1/4) > >>

john:
Al 3 opeenvolgende dagen loopt Windows 7 vast met de melding reageert niet.
Gebeurde met 2 apps en Mozilla.
Met het notebook valt dan niks meer te beginnen als uitzetten met de aan/uit knop.
Kan er geen verklaring voor vinden wat er aan de hand is ineens.

Han:
Ik denk dat je met abbs op deze pc alle temp-mappen al leeggemaakt hebt. Dan nu even verder trouble shooten.

1. Kijk of de Win7-betrouwbaarheidscontrole een probleem laat zien: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/how-to-use-reliability-monitor
    Je ziet rode kruisjes staan. Klik op zo'n kruisje en je ziet welk probleem er was op een bepaald tijdstip

2. Kom je er zo niet uit, gooi dan je logs leeg en ga dan met je pc werken. Als de error "reageert niet" verschijnt dan kun je na een reboot in je logs
    kijken wat er op dat tijdstip specifieke tijdstip gebeurde.

john:
Ik heb de betrouwbaarheids- en probleem geschiedenis geopend en zie dat er t.e.m. 17/2 jl. geen vuiltje aan de lucht was, score 10.
Dan op 18, 21, 23, 25 feb. en op 5 en 6 mrt. een kritieke gebeurtenis.
Klik ik dan bij een van de hiervoor genoemde data op het rode kruisje staat er dat Windows niet goed is afgesloten.
Daar kan je eigenlijk weinig mee.
Overigens is het al de 3e keer keer dat ik dit antwoord invoert. Bij de 2 vorige pogingen liet Mozilla het afweten (reageert niet).
Ik kwam op internet het prog OTL.exe tegen. Ben jij daar bekend mee. Alleen moet er een script worden ingevoerd om een scan te laten uitvoeren.
Maar misschien heb jij nog een andere oplossing in gedachte.

Han:
Ik zou NOOIT een programma waar ik niet bekend mee ben, een script uit laten voeren op mijn PC.

Heb je stap 2 uit mijn bericht al gedaan?

john:
Was ik ook zeker niet van plan om een scrip te laten uitvoeren.
Wat betreft stap 2. Heb ik gedaan en inmiddels ook weer een "reageert niet" gehad.
Welk logboek moet ik nu raadplegen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie