PC erg traag met afsluiten WIN XP Pro en foutmelding Firefox bij opstarten

Gestart door john, 23 november 2006, 09:46:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

* start > uitvoeren > type in: Secpol.msc
* klik "Local Policies" >  "Security Options"
* in het rechterpaneel, zet "Shutdown: Clear virtual memory pagefile" op "uitgeschakeld/disabled"
* toepassen/ok

Standaard is dit uitgeschakeld, maar mss werd het ingeschakeld omdat dat in "clean" tips wel eens aangeraden wordt.

Stond op mijn pc als ingeschakeld en dus nu alsnog uitgeschakeld. Ga nu de pc afsluiten en zie of dit tot verbetering leidt.

john

Het afsluiten geklokt en 5 sec. tijdwinst geboekt zodat het nu nog 50 i.p.v. 55 sec. duurt. Nog steeds niet zo snel als in het verleden, maar kan er mee leven.
De vraag van lange afsluittijd stelde ik mede omdat ik dacht dat het verband hield met de foutmelding in FireFox.
Kijk de komende dagen even aan of er geen rare dingen gebeuren en zo nee kan wat mij betreft het topic worden gesloten.

john

Als ik via <start>, <uitvoeren> de regel <regedit> invoer en na op OK te hebben geklikt in het register kom, kan ik de volgende sleutel niet vinden:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ShutdownHKEY.

Is dat mogelijk of kijk ik niet goed.

Wilde de waarde hiervan eventueel wijzigen van 1 in 0.

john

Sinds mijn laatste bericht de pc al een aantal keren afgesloten en opgestart.
De afsluittijd is inmiddels gereduceerd tot 7 sec.; gevoelsmatig zeg ik dat dit de tijd was die ik voorheen ook ervaarde.
Mozilla geeft nog steeds geen foutmelding en werkt verders zoals je dat van een browser mag verwachten.
Heb nog een vraag op ander gebied, maar daarvoor open ik binnenkort wel een nieuw topic.
Wat mij betreft kan deze topic worden afgesloten.
Rest me niets anders dan iedereen, die heeft bijgedragen bij het oplossen van het probleem d.m.v. aanbevelingen en instructies, te bedanken voor alle adviezen.

Bugs

Fijn dat je tevreden bent én dat de pc weer snel afsluit.
Ik sluit dit onderwerp af en zien je andere bericht/probleem wel weer verschijnen.  :slotje
Groetjes van Bugs