Snelheidsverhoging adsl

Gestart door Han, 09 september 2005, 13:57:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bron : www.webwereld.nl

KPN verdubbelt downstream adsl-snelheden - Vrijdag 9 sept 2005, 11:03

KPN gaat de snelheden van alle adsl-pakketten verhogen. In de meeste gevallen gaat het om een verdubbeling van de downstream-snelheid. De upstream-snelheden blijven ongewijzigd. De snelheidsverhoging wordt nog dit jaar doorgevoerd en kost de klant niets extra's.
De snelheidswijzigingen zijn als volgt: (down/up)
- adsl-slim       : van 288/128 naar 375/128.
- Go                : van 800/256 naar 1,5 Mb/256,
- Lite              : van 1,6 Mb/512 naar 3 Mb/512.
- basic-pakket  : van 3,2 Mb/768 naar 6 Mb/768.
- adsl-extra      : van 8 Mb/1 Mb naar 12 Mb/ 1Mb.

De exacte datum van de snelheidsverhoging verschilt per internetaanbieder. Daarnaast waarschuwt KPN dat de snelheden afhankelijk zijn van factoren zoals bijvoorbeeld de afstand tot de wijkcentrale.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Van zo'n verbinding kon je toch vroeger met je 28k modempje alleen maar dromen niet.  :)
Ik vind het prima zolang de prijs hetzelfde blijft, alleen jammer dat het alleen de download betreft.
Ik had graag de upload ook omhoog zien gaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Djeez dat is een supersnel internet helaas idd geen upload verhoging anders had ik toch eens overwogen om het abbo te downgraden naar een lite abbo maar die upload is me te laag.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Snel downen is toch ook wel prettig.
Zie het als een groter taartje voor dezelfde prijs  ;)
Bovendie heeft "lite" (dacht ik) geen vrij dataverkeer.

Even nagekeken......, Lite bij xs4all heeft wel vrij dataverkeer : zie hier (nog huidige snelheid)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Snel downen is idd wel zo prettig maar de downloadsnelheid die we nu hebben vindt ik prima hoeft van mij niet hoger.
En als ik het verschil in het prijskaartje zie dat is bijna €20 ga je er toch over nadenken.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Wat is 20 euro nou in een huishouden. Da's toch een druppel op een gloeiende plaat.
Je hebt wel gemak van een snelle verbinding.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Ik vindt het op dit moment snel genoeg en als ik het optel is het 12x 20 euro dat is 240 euro in het jaar en daar kan ik een hele hoop leuke dingen van doen.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Stoppen met roken levert nog meer op   :fluiten  :ohno

Ze maken die lijnen niet voor niets zo snel. Er komen allemaal nieuwe diensten aan die zo'n verbinding nodig hebben en daar wil ik toch wel graag gebruik van gaan maken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bij xs4all en planet staat de info nu op hun site.

Wat meer info op de site van Tweakers.net.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nog even wachten dus.....
Bron : www.webwereld.nl


KPN knijpt adsl-abonnees met hogere bandbreedte even af - Do 10 nov 2005
KPN is momenteel druk bezig de adsl-modems in zijn centrales te upgraden. Klanten hebben hierdoor al de hogere bandbreedte, maar worden nog afgeknepen.

KPN pakt de adsl-snelheidsverhoging dit keer anders aan dan voorgaande keren. Eerst worden alle centrales opgeschroefd, daarna pas de abonnementen.
In de praktijk betekent dit dat veel adsl-gebruikers volgens hun eigen adsl-modem al wel beschikken over de nieuwe snelheid, maar deze niet kunnen gebruiken. Dit komt omdat KPN ervoor heeft gekozen eerst alle dslam's (de adsl-modems in zijn centrales) op de nieuwe snelheid in te stellen en de adsl-snelheid van de individuele abonnees ongewijzigd te laten.

KPN heeft hiertoe besloten naar aanleiding van onder meer de ervaringen van zijn internetdochters bij vorige snelheidsverhogingen. KPN en andere adsl-leveranciers van adsl via KPN kunnen nu anticiperen op eventuele problemen.

"Dit is een forse snelheidsverhoging", zegt Simon Hania, technisch directeur van Xs4all. "We komen dichterbij de technische grens van het huidige adsl-netwerk. KPN verhoogt nu eerst de bitrate van het dsl-modem in zijn centrales."
Xs4all juicht deze beslissing toe. "Hierdoor kan KPN op voorhand meten wat de snelheid van een klant gaat worden. Wij weten dus straks hoeveel klanten mogelijk teleurgesteld zijn. Dit kon bij eerdere snelheidsverhogingen niet."

"We hebben diverse centrales in Nederland", licht KPN-woordvoerster Maaike Scholten toe. "We zijn gefaseerd bezig die centrales klaar te maken voor de verhoging. We zitten nu midden in dat proces."
"De centrales zelf zijn nagenoeg allemaal opgeschroefd. De achterliggende grote routers volgen hierna. De verhoging wordt vervolgens gefaseerd doorgevoerd. We hebben geen Batman-knop om heel Nederland tegelijk te versnellen."
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Vanmiddag om 17.15u was het zover. Even was de verbinding weg en daarna....  :uno

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Na een hoop gezeur of ons oude modem (een speedtouch USB) de nieuwe snelheid zou ondersteunen of niet waren we het zat. We hebben vanmiddag een multiPC Speedtouch ST546 gekocht.
Wat een prachtig ding. Onze internetsnelheid is bijna verdubbeld met dit nieuwe apparaat :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Dat geeft de doorslag, als dat inderdaad zo scheelt met de snelheid... we liepen al te dubben,wij gaan er ook eentje kopen. Hiervan kregen we een aanbieding.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Da's dezelfde die wij nu hebben. Ik ben er erg tevreden over. Ik moet alleen nog uitvidden of VOIP ermee kan.
Dat is het enige wat ik nog niet aan de praat heb. De installatie info is summier maar het installeren lukt prima. Eigenlijk hoef je alleen de netwerkkaart waar ie in eerste instantie aangehangen wordt een ip 10..0.0.1 en subnet 255.0.0.0 te geven. Daarna kan je via je browser met http://10.0.0.138 de interface van je modem bereiken. Ik heb daar de interne firewall uitgezet omdat we allebei een firewall op onze PC hebben. Configuratie van de andere PC's is simpel. Zet verkrijgen van IP/subnet op automatisch en vroooooooom, ze zijn ook online.  :)

Wij hadden een Speedtouch USB-modem. Dat ding stond hier al jaren te snorren. Volgens het datasheet bij thomson kan ie een downloadsnelheid aan van maximaal 8 Mb. Volgens XS4ALL/KPN is de maximale downloadsnelheid 350Kb.sec. Daar zit nogal een verschil tussen. Aangezien je niet de Thomson software installeert maar de software van XS4ALL/KPN ben je de pineut. Hij ging dus te langzaam voor het abbo wat we hadden. Dat gaf hier de doorslag voor een nieuw abonnement.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Als ik hem bestel, moet ik minstens 2 tot 3 weken wachten, ik kan morgen ook even langs de Primafoon gaan, dan hebben we hem meteen. Hier staat ook nog zo'n antiek model van Speedtouch, een ethernetmodem. Ik heb 2 jaar geleden wel een nieuwe (kosteloos) gehad van KPN, na dat gedonder van 5 weken niet online te kunnen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Het VOIP-probleem met dit nieuwe modem is opgelost, Remedy.
Stond gewoon bij xs4all op de site en heb ik over het hoofd gezien.



Als u een speedtouch 510, 546, 570 of 580 in bezit heeft dan is de kans heel groot dat uw VoIP software niet werkt voordat u een instelling in het modem heeft aangepast.

Dit kan via een modemscript, (alleen xs4all softphone en voor Windows) of u kunt dit als volgt doen:

Windows:
type cmd en klik dan op ok.
(Bij Windows 95 en 98 typt u in plaats van "cmd" "command")

Mac OS X:
Ga naar het programma Terminal (deze kunt u vinden in de map hulpprogramma's die weer in de map programma's staat)
In beide gevallen krijgt u een scherm waar u het volgende invult (na iedere regel moet u op de enter toets drukken):

telnet 10.0.0.138
Username: uw gebruikersnaam van het modem
Password: uw wachtwoord van het modem
nat
unbind
application = SIP
port = 5060
end_port = 5060
saveall
system reboot
- Het modem zal hierna herstarten en u kunt uw VoIP software gebruiken.

Voor andere poorten hetzelfde script gebruiken maar dan handmatig doen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

En KPN maar zeggen, dat het niet kan! Hebben ze me nog een verkeerd modem verkocht. Ik vraag nog uitdrukkelijk of het géén ISDN-modem is. Nee hoor, mevrouw, deze moet u hebben. Maandag kan ik weer terug. :boos

Dus voor wie ook zo'n modem gaat aanschaffen bij Primafoon: Laat alles uitpakken, zodat je kunt zien of je de juiste hebt. Alles zit namelijk in een witte verpakking, pas als je thuis gaat uitpakken, zie je het.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Hans

Heb ik al die oude meuk weggehaald, kabels doorgeknipt enzo.. IS HET GRETVRDRIE HET VERKEERDE MODEM!! :boos kon ik alles weer aansluiten.
Tot overmaat van ramp was Remedy's verbindgsinstellingen op raadselachtige manier uit haar computer verwijderd.

Maar alles is toch nog goed gekomen.
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

Han

Wat een dropl*l daar in die winkel zeg!! Vast een zaterdaghulpje.....
Oh BlackIce wat balen.....al die kabels geknipt. Daar is vast wel wat bij gevloekt    :hamer

Tja VOIP werkt dus idd gewoon met dit modem. Voor xs4all-voip-smartphone is er een automatisch script. Dubbelklikken erop en het script wordt uitgevoerd. Je modem herstart vanzelf en voila...voip werkt weer. Voor andere voip-diensten die met hetzelfde protocol werken hoef ik alleen even handmatig het script uit te voeren met ander poortnummer.
Balen is dat toch hé dat je er tegenwoordig niet meer van informatie op aan kunt, die je in de winkels krijgt. Ze werken allemaal op provisiebasis en willen je troep verkopen die zij kwijt moeten. Liefst troep waar zij zoveel mogelijk provisie op krijgen. Voor een KPN winkel vind ik dit een zeer kwalijke zaak. Eigenlijk zou je naar RADAR moeten hiermee zodat er landelijk eens over gepraat wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans

Fijn dat je hoofdpijn weer weg is Han.
Maar inderdaad, ik ben het volledig met je eens dat dit soort zaken eens aan het licht komen!
Het lijkt er verdorie wel op dat het winkelpersoneel geen opleiding krijgt en dus geen verstand van zaken hebben. :pissig
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza