adsl (hoe splitter aansluiten)

Gestart door ovee, 18 mei 2003, 01:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ovee

Ik wil binnenkort adsl aanleggen.
Nu wil ik graag weten waar ik de splitter monteer. Bij de computer of op de plek waar de telefoonlijn binnenkomt.

Groetjes Onne

bjo

hoi onne welkom op het forum
helaas voor jou heb ik geen adsl maar de anderen wel en die kunnen je vraag wel beantwoorden dat zullen ze morgen vroeg wel doen denk ik
[move]there is no power like xp power[/move]

Gert

Deze splitter sluit u aan op de telefoonkabel, welke uw woning binnenkomt. De splitter splitst het binnenkomende signaal in een signaal voor de telefoontoestellen en in een signaal voor het ADSL-modem. Zowel telefoon als modem hebben een aparte aansluiting op de splitter (zie afbeelding).



Locatie: +21.3 NAP

quantum


Gert is  van jou ok is SERIE  aansluiting,

 maar ik vertrek van binnenkomen telefoon (verdeeldoos) en daar vertrekt 3 aparte aansluitingen uiteraard 3nodig

Misschien erbij zeggen Gert, als ze dat van plan zijn en zelf doen ze een UTP kabel gebruiken van verdeeldoos tot pc
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Hi Onne, welkom op PCN  :)

Zoals het staat op het plaatje van Gert, zo wordt adsl in NL aangesloten. Bij adsl via KPN gaat er een telefoondraadje van hoofd-telefoonaansluiting naar de splitter en geen UTP-kabel.
Ik heb een telefoondraad van zo'n 8 meter lang aangesloten op de hoofd-telefoonaansluiting. Die gaat hier door 'n muur heen naar een andere kamer waar mijn computer staat. De splitter ligt daar onder mijn bureau. Vanuit de splitter gaat er 'n telefoondraad naar m'n modem en 'n telefoondraad naar m'n telefoon. De lokatie van de splitter hangt dus af van waar je je telefoon hebt staan. Voor de splitter mag namelijk geen telefoon aangesloten worden!

Je krijgt bij het doe het zelf-pakket een hele duidelijke handleiding. Die handleiding kan je ook al downloaden bij KPN. Dan kan je vast even bekijken hoe het gaat.

Op m'n startpagina, sectie adsl en internet delen staan een heleboel linkjes die w.s. interessant voor je zijn om te lezen.
Lees vooral ook even rond op het nederlandstalige forum ADSL-online. Daar staat heel veel info. Voor allerlei probleempjes die je tegen kan komen met ADSL staat er daar al een oplossing.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

Raar, hier bij ons UTP te gebruiken(standaard) indien je het niet doet geen garantie stabiel lijn
 
Weet ook wel woon je maar 1km van de centrale , maakt dan niet veel uit
Maar we komen van 750000 bits naar 1120000 en nu 3360000bits(Belgie)
meer dan 30% heeft nu toch een UTP moeten nemen daar de lijn onstabiel wordt
je kan  dan kiezen UTP  proberen of op van 3mega terug naar 1mega bits

Straks misschien op elektriciteitsnet adsl de planne gaan alvast door
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Ik denk dat het adsl-netwerk in België en Nederland anders van opbouw is. Jullie halen ook veel hogere snelheden dan wij hier in NL.

Internet via het electriciteitsnet is hier in nederland nu totaal van de baan.
Dat gaf teveel storingen op andere apparatuur. (Meer info)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

info heb ik gelezen , kan ik begrijpen er veel storing zijn op elektriciteitsnet , ook zendamateur harry kent er wel iets van

idd Han ; bij ons waarschijnlijk  adsl opbouw anders , is zeker niet de bedoeling Uw uitleg in twijfel te  doen trekken , zeg zo als het hier is en of moet ;)

U weet  dat mijn afstand  ver is en toch een zeer stabiel adsl voor 39€/maand surfte vroeger aan 70-100 €/maand met analoog en dan isdn
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Zo vat ik het ook helemaal niet op hoor Quantum.  ;)

Ik wilde met mijn bericht alleen even duidelijk maken dat het in Nederland vanuit het hoofd-telefoonaansluiting dus geen UTP kabel is, die gebruikt wordt maar een gewoon telefoonsnoertje. Anders raakt de topicstarter (die uit NL komt) misschien in de war.

Het doe het zelf-pakket wat we hier krijgen bevat alle benodigde snoertjes. In het pakket zit ook een krimptang voor het eraanzetten van telefoonstekkertjes als je het snoertje wilt verkorten en (ik dacht) 4 reservestekkertjes daarvoor. Wil je je splitter ergens anders neerleggen en heb je langere kabels bij nodig, dan zal je die zelf moeten kopen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!