Partities... Het lukt nie!

Gestart door Emile, 05 augustus 2003, 18:15:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emile

He mensen,

Door omstandigheden heb ik alle 3 de partities van mijn oude configuratie moeten verwijderen.  :-\ Al mijn films en mp3 weg...

Maargoed, je hebt wel weer 60 Gb vrije ruimte. Die ik dus alweer geprobeerd heb op te delen in 3 partities.

  • De base (windows XP)
  • Persoon 1
  • Persoon 2
Ik heb Partitionmagic 8.0 gekocht om dit zaakje voor elkaar te krijgen. Nu open ik geen topic als alles goed was gegaan...

Er zijn dus fouten en wel:

  • Partitionmagic loopt vast bij het starten
  • Bij het resizen en het aanmaken van de partities loopt het zaakje vast.. (Bij een bluaw XP scherm (hetzelfde als je hem weer voor de zoeveelste keer verkeerd hebt afgesloten en 'scandisk' verschijnt)
Iemand een idee of een alternatief voor Partitionmagic, want ik begin er behoorlijk van te balen.

Han

Voor zover ik weet kan Partition Magic 8.0 harddisks aan tot 80 Gb, dus dat moet in orde zijn. Heb je jou versie van PMagic al eens op een andere computer gebruikt? Ging dat wel goed?

Jou probleem heb ik al eens eerder gezien bij computers met een masterboot-virus en bij computers met een harddisk met beschadigde clusters.

Toen zo opgelost :
* Harddisk scannen op virussen (online scanner...housecall of zo?)
* XP installeren op de 60Gb volledige schijf en met XP een volledige schijfcontrole
   uitvoeren die de eventuele beschadigde clusters markeert.
* Daarna partities aanmaken met Partition magic 8.0

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emile

Thanx Han.. Ik had geen virussen op de computer staan, dus heb ik geprobeerd de schijfcontrole te vinden. Tijdens de zoektocht ben ik bij Computer management gekomen. Als je dan Disk management aanklikt, kun je ook een beetje stoeien met je partities.

Dus zo is het gelukt... Hartsikke bedankt in ieder geval!

Han

Toppie Emile. Weer een probleempje de wereld uit  :)

Ik zet um op OK  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!