Micro SD kaart wordt niet herkend.

Gestart door Format Arie, 14 januari 2014, 11:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik heb mijn micro SD kaart (32Gb) via SD kaart Adapter in laptop gestopt, maar deze wordt niet herkend. Zie hem bij verkenner niet bij andere schijven staan.
Ook niet als ik hem in andere laptop duw. Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen? Ik zie hem overigens wel staan onder apparaat beheer als Multiple Card Reader USB Device, en bij eigenschappen staat dat ie correct werkt.

Han

Zie je hem wel bij schijfbeheer als je hem aangesloten hebt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nee, dat bedoel ik met niet herkennen. Wel C: en dergelijke, maar niet de SD kaart.

Han

Je schrijft dat bij eigenschappen staat dat ie correct werkt maar is dat niet de cardreader die correct werkt en niet de sdkaart?
Veeg met een zachte doek de contactjes van de SDkaart eens voorzichtig schoon en probeer het dan nog eens.

Wordt de SDKaart wel gelezen door het apparaat waar ie in zat?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Als ik de micro sd cart uit mijn laptop haal, verdwijnt onder hardware de vermelding "Multiple Card Reader USB Device" Dan kan ik dus ook niet bij eigenschappen komen, dus oke,  zal het de reader zelf zijn.

apparaat waar ie in zit is een wekker met camera met bewegingsdetector, die ik bij de achterdeur als beveiligingscamera gebruik. Die leest hem niet zelf, maar via usb, en dat doet hij dus ook niet.

hij is schoongemaakt met hetzelfde resultaat.

Format Arie

Bedacht net dat ik ook micro sd kaartje in mijn samsung note 10.1 had zitten. Die in mijn laptop geduwd en die wordt wel herkend. en de niet werkende, wordt niet in de samsung note herkend. Dus klaarblijkelijk is het probleem hiermee duidelijk, een kapotte sd kaart(?)

Bugs

Lijkt mij ook. Op sommige kaartjes zit levenslange garantie. Wat voor merk is dat defecte kaartje?
Groetjes van Bugs

Han

Als het een Kingston kaartje is kun je zo (met bon) een andere krijgen. Op andere merken zit (met bon) maar 2 jaar garantie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Helaas, geen bon meer. Inmiddels een nieuwe gekocht.
Kan wel slotje op lijkt me.  :goed

Han

Okido, gaat ie.... :slotje


Pssssssst, bewaar nu wel de bon. Die dingen gaan soms best stuk  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!