Van (oude) laptop naar cd...

Gestart door opelfreak, 10 januari 2005, 10:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

opelfreak

Hoi iedereen. Ik ben dj in wording en heb een vraag. Heb een setje opgenomen op men zus haar Compaq Armada 4220T laptop, een heel oude dus met Pentium MMX processor en maar 48RAM en wil dit nu op cd branden. Hij heeft geen USB poort, alleen maar een COM en printerpoort. Zou ik hier toch een externe schrijver op kunnen aansluiten? Bestaan daar USB-verloopjes voor? Of kan ik misschien op een eenvoudige manier de laptop op onze pc aansluiten? Deze heeft wel een schrijver. Direkt opnemen op de pc ging niet want onze pc staat onder in de woonkamer en muziekinstallatie op men slaapkamer.
Alvast bedankt
Grtz

Han

Een cd-writer werkt niet op printerpoorten of com poorten omdat dat te traag gaat.
Er zijn vertder nog een paar mogelijkheden :

Netwerkje maken tussen beide computers.

Je zet er niet bij hoe groot het bestand is dat overgezet moet worden. Is het rond de 10 Mb dan inpakken met WinZip en verdelen over meerdere diskettes en weer uitpakken op de andere PC.

Je kunt data van de laptop overzetten met een 0-modem kabel (via printerpoorten) van de laptop naar de gewone PC met 'n programma zoals bijvoorbeeld "Laplink".

Misschien kan je een zip-drive van iemand lenen. Die sluit je ook aan op de printerpoort. Je hebt zip-drive's voor disks van disk's van 100Mb, 250Mb en 750Mb.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

opelfreak

Het is een WAV-file van 778Mb. Maar ben zojuist naar de pc-winkel geweest en heb me een netwerkkaart + kabel aangeschaft, was 29€. Nu kan ik het gewoon transferen van laptop naar pc.
Bedankt voor de reactie

Zandman

Dat is ook een manier om bestanden naar de laptop te krijgen
Ik zet dit topic opslot
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.