MSWord probleem

Gestart door marloes, 29 december 2004, 13:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marloes

hoi
Het probleem wat er speeld is als ik word open en aantal zinnen typ dan krijg ik ineens een scherm voor me met er is een fout opgetreden en "word" word afgelosten. ik kan dan kiezen om de fout te laten opsturen of niet. Ik weet wel dat ze heeft zitten rommelen om update te doen naar office 2003 en dat er 1 en ander is blijven zitten op de pc weet niet of het daar aan ligt.
ik ben bij kennis bezig al aantal weken om word 2000 van office 2000 weer werkend te krijgen maar het lukt niet. Er word windows xp gebruikt
ik heb al paar keer via herstellen geprobeerd om probleem op te lossen maar dat lukt niet
heeft iemand een idee hoe ik word weer goed werkent krijg

groetjes marloes
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Tja je zegt zelf al dat er gerommeld is met een update die niet helemaal goed is gegaan. Dan heb je daar waarschijnlijk ook meteen de oorzaak van je probleem.

Office is een prachtige suite, zolang het werkt maar als er wat fout is dan ben je de pineut omdat alle programma's als het ware "in elkaar haken" en omdat Office zich zo'n beetje in je systeem vreet. Een simpele uninstall bestaat er niet voor office. Na uninstall via configuratiescherm-software blijven er tig register instellingen en tig bestanden achter op de harde schijf.
Er zijn offclean.exe-programmaatjes van Microsoft beschikbaar om die restanten te verwijderen van 'n office installatie. Pas na het draaien van zo'n clean programma kun je weer een schone installatie doen.

In Office97 stond offclean97.exe op de Office cd in de map Valupack\Offclean. Het programma om alle restanden van Office2000 te verwijderen heet Eraser2k.exe. Op deze site staat info erover en kun je het downloaden.
Voor Office 2003 heb je vast ook weer zo'n verwijder-utility. Ik kan 'm zo snel niet vinden maar als je zelf ook even zoekt in Technet (Technische database van Microsoft) dan moet dat terug te vinden zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

dank
hier kan ik wat mee
ga het even noteren allemaal en dan even doorzenden naar me kennis en daarvanuit proberen.
ik zal dat voor office 2003 wel even zoeken bij wat je hebt opgegeven.
als gelukt is zal ik het wel even melden

groetjes marloes
zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

hoi

ik heb het gelezen maar zo ver ik het begrijp kan ik dit niet doen omdat het niet toepasbaar is op windows xp staat er vermeld net boven het downloaden
ik had het wel gedownload maar dan zegt hij dat heel xp eraf moet dus deze optie kan ik niet gebruiken

is er ergens nog een andere mogelijkheid om het probleem op te lossen
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Hmm vaag. Ik heb het verwijderprogramma voor Win2000 laatst nog in XP gebruikt en dat ging primas.
Office 2003 is ontworpen voor gebruik in WinXP dus zal het verwijderprogramma daar ook op moeten kunnen werken.
Ik heb die van office2003 zelf nooit gebruikt.

Hebben we het nu over hetverwijderen van Office 2000 of 2003. Ik raak een beetje in de war
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

het gaat om het verwijderen van office 2000.

ik heb dat bestandje netjes gedownload wat je me gegeven had. Maar dan vraagt hij als ik dat wil uitvoeren of ik heel xp wil verwijderen.
ik kan het bestandje ook verder niet openen om te kijken of dat exe bestand er in zit en om het dan te installeren
er word gelijk gevraagt bij openen om xp helemaal te verwijderen

ik weet niet precies wat die kennis van me allemaal heeft uitgevoerd op die pc
het is een pc leek en er word vanalles wat ze tegen komt gedownload en gedaan
ik heb gezegt dat dat niet moet
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Dan weet ik echt niet wat er mis gaat daar op die PC. Ik heb dat bestand onlangs hier in WinXP nog gebruikt en toen haalde het netjes de office restanten weg en meer niet.
Ik ben bang dat er veel meer mis is op de PC van je vrienden, dan alleen 'n office probleem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

hoi
ik denk dus ook dat er meer mis mee is omdat ik zo als ik lees op de microsoft site het wel zou moeten lukken
en jou uitleg hoe ik het moet doen zou het idnerdaad moeten lukken

ik laat het wel zo ze heeft nu office 97 erop staa nen die werkt wel goed zo ver ik heb bekeken en gezien

dank voor je hulp
je mag deze aflsuiten
zo lang bewegen nog kan dan doen