Welke KVM-switch is GOED?

Gestart door zoomer, 15 november 2004, 12:19:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoomer

Hallo,

Ik ben op zoek naar een KVM-switch om 1 monitor/toetsenbord/muis aan te sluiten op 2 computers.
Ik hecht zeer veel waarde aan de beeldkwaliteit.

Wat is een goede KVM-switch. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Met vriendelijke groet,

Zoomer

Han

Ik heb al jaren 'n KVM switch van Starview. Die heb ik gekocht bij MyCom
Ik heb eerst een 2 poorts gehad en toen die na een aantal jaren defect raakte een 4 poorts. Ik gebruik 'm voor 3 computers. Omdat de mijne al wat ouder is kan ik geen usb-muis gebruiken op deze switch. Dat vind ik wel wat vervelend. Ik heb dus twee losse muizen. Voor de PC die ik dagelijks gebruik een USB-optische muis en aan de KVM switsch zit een gewoon Microsoft scrollmuis. Verder is het beeld van alle computers prima. Je hebt ze tegenwoordig ook met audio aansluiting. Dan hoef je maar 1 boxenset aan te sluiten en heb je van alle aangesloten PC's geluid daarop.
Deze switch is vanaf m'n toetsenbord te bedienen. Ik toets 2x CTRL in en dan het zijfer 1, 2, 3, of 4. Het cijfer erachter bepaalt naar welke PC ik switch. Op mijn werk hadden we een mechanische switch. Om te schakelen moet je op de switch op een knopje drukken. Dat betekent dat die switch op of vlakbij je bureau moet staan. Dat is bij mijn switch niet nodig.
Hij heeft geen externe spanningsbron nodig. Hij werkt met de spanning die hij krijgt van de PC's.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!