Hotspot laptop win 10 maken lukt niet

Gestart door quantum, 09 oktober 2019, 17:25:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

quantum

Hallo,
Dochter zit op kot unief,daar mogen ze geen router installeren dus om met smartphone wifi te gebruiken kan niet.
Ik weet je in win10 hotspot kan maken,   netwerk/ instellingen/mobiele hotspot op AAN zetten
MAAR die optie kan ik niet! Foutmelding er kan geen hotspot gemaakt worden daar u geen internet hebt ( kabel wel aangesloten internet werkt perfect) let wel!!Deze laptop heeft geen LAN poort dus LAN kabel via adapter in usb poort.
Ook wil ik meegeven dat het netwerk een VPN is.
Enig idee hoe laptop toch hotspot te maken?🤔
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Het enige wat ik kon vinden is dit:
https://support.cyberghostvpn.com/hc/en-us/articles/115002698345-How-to-share-a-VPN-connection-over-Wi-Fi-on-Windows-10

Ik heb geen ervaring met een vpn verbinding delen onder Win10 maar dit artikel doet vermoeden dat er meer nodig is dan het gewoon delen onder win 10 via een hotspot.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Euh misschien zeg ik het niet goed, maar
op de smartphone via 4 G kan je de hotspot maken
naar de laptop.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Voor zover ik het begreep moet het juist andersom. De laptop heeft een VPN verbinding via het netwerk van de universiteit.
Ze willen een hotspot maken op de laptop zodat de smartfoon (via de laptop) wifi kan gebruiken via de hotspot.

Zijn er op de uni geen collega studenten die iets dergelijks al hebben draaien? Misschien weet een van hen waarom het niet lukt om de hotspot te realiseren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!